Mercedesfan

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Semrick
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Rick
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Mercedesfan

Bericht door Semrick »

Bij herinvoer in NL krijg je gewoon het oude kenteken weer terug.
Mogelijk wel met een duplicaatcode op de kentekenplaten (of je moet beide originele platen nog hebben).
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: s210 430TE 1998, Fiat 500 1967'Unimog 416 1971, Holder B12 1958,
W123 230TE 1981

Bericht door JantjeV8 »

Dat waag ik te betwijfelen Semrick. Op het moment dat je een auto exporteert, vervalt het volledige kentekenbewijs. Volgens mij moet je de papieren zelfs inleveren en de nummerplaten een hoek afknippen. In feite bestaat dat nummer gewoon niet meer, die registratie is beeindigd.
Wel is het mogelijk, tegen behoorlijk wat kosten, om een prive-nummer aan te vragen. Dan zou je dus het oude nummer opnieuw aan kunnen vragen. Maar die kosten zijn aanzienlijk.
Nogmaals, helemaal zeker weet ik het niet, de RDW zou antwoord moeten kunnen geven.
mercedesfan
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Roepnaam: Tijn
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1989

Bericht door mercedesfan »

Ik heb beide kentekenplaten nog, dus dan hoeft er geen cijfertje op te komen i.v.m. Nieuwe kentekenplaten.

Echter deze zijn origineel in 1989 gemaakt, met op de achter kenteken plaat nog de RDW APK keuringssticker uit 1994, toen hij het laatst gekeurd is in Nederland.

Nieuwe platen moeten een landennotatie hebben, voor Nederland NL.

Kijken wat de toekomst brengt, voor de wegenbelasting zou het pas interessant zijn als hij in 2029, 40 jaar oud is. Dan wordt volgens onze overheid deze auto een oldtimer.
johnny5
Expert Boarder
Expert Boarder
Roepnaam: johnny5
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1993
Opmerkingen / andere wagens.: W115 200D
nissan patrol 3,3 d lwb
opelrecord 2,3 D

Bericht door johnny5 »

2 jr geleden een caddy uit België gehaald kwam ook uit nederland en kreeg bij de RDW gewoon het originele kenteken terug
gr john 57
Gesloten