300E 1985 schokt bij zachtjes remmen
-
Graad
300E 1985 schokt bij zachtjes remmen
Sinds vandaag een probleem met de remmen..ABS lampje gaat mooi uit en gaat ook niet aan onder t rijden.
Maar als ik zachtjes rem voel ik m schokken/trillen alleen op mijn pendaal...2x ofzoiets achter elkaar..bij hard remmen geen probleem.remt perfect btw.
Nu heb ik net de ABS ""zekering""na gekeken achter t zwarte plaatje achter de accu..maar intact.
Als ik m eruit haal geen problemen met schokkende remmen.
Alleen blijft t ABS lampje uiteraard branden.
Iets vuil? Lees vanalles...maar de experts hier zullen t wel weten.
Mvg graad
Maar als ik zachtjes rem voel ik m schokken/trillen alleen op mijn pendaal...2x ofzoiets achter elkaar..bij hard remmen geen probleem.remt perfect btw.
Nu heb ik net de ABS ""zekering""na gekeken achter t zwarte plaatje achter de accu..maar intact.
Als ik m eruit haal geen problemen met schokkende remmen.
Alleen blijft t ABS lampje uiteraard branden.
Iets vuil? Lees vanalles...maar de experts hier zullen t wel weten.
Mvg graad
-
Graad
Re: 300E 1985 schokt bij zachtjes remmen
Nou,vandaag de sensoren goed schoongemaakt,bekabeling bekeken,maar kan niets ontdekken,en t symptoom is er nog steeds...
Morgen eens een andere ovp proberen..
Morgen eens een andere ovp proberen..
-
Patje-300e
Graad ik denk dat je een of meerdere remschijven hebt die krom/versleten zijn. Als je bijvoorbeeld na een stevig rondje rijden de auto besluit af te spuiten bij de wasbox en gaat met koud water over de hete remschijven kun je deze symptomen ook gaan krijgen. Het ovp relais zou ik hierbij niet snel verdenken.
- Frans D
- Silver Boarder

- Roepnaam: Frans
- Type wagen: 300CE-24 Cabriolet
- Bouwjaar: 1992
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Met een kromme schijf zou hij dan ook moeten schokken.Als ik m eruit haal geen problemen met schokkende remmen.
Ik zou hem eens op een krik zetten en zien of de remmen wel mooi vrij lopen.
En heb je wellicht korte tijd geleden remvloeistof bijgevuld?
-
Patje-300e
Frans maar hij schokt ook bij het remmen zegt ie 
- Frans D
- Silver Boarder

- Roepnaam: Frans
- Type wagen: 300CE-24 Cabriolet
- Bouwjaar: 1992
Als hij de zekering van de ABS eruit haalt dan schokt de wagen niet bij het remmen.
Althans zo lees ik hem.
Althans zo lees ik hem.
-
Graad
Klopt,als ik de zekering eruit haal,de ovp brand t ABS lampje,maar schokt niet bij zachtjes remmen.
Nu brand er al 2 dagen t ABS lampje ook met de zekering erin,gisteren weer nu..vandaag weer wel..
Heb voor de zekerheid een heel klein beetje remolie erbij gedaan,maar geen beter resultaat helaas..remt perfect btw nu met t ABS lampje aan,daarvoor ook..alleen vanaf vorige week dus plots da trillen,3x ong. en t geluid dat de ABS inslaat..alleen bij zacht remmen
Nu brand er al 2 dagen t ABS lampje ook met de zekering erin,gisteren weer nu..vandaag weer wel..
Heb voor de zekerheid een heel klein beetje remolie erbij gedaan,maar geen beter resultaat helaas..remt perfect btw nu met t ABS lampje aan,daarvoor ook..alleen vanaf vorige week dus plots da trillen,3x ong. en t geluid dat de ABS inslaat..alleen bij zacht remmen
-
Patje-300e
Sorry Frans niet goed gelezen, mijn fout.
Maar zo is het dus wel een apart probleem, die ik overgens nog niet eerder heb gehoord.
Heb je er pas andere "grotere Inc" wielen op gezet? Dan zou het te maken kunnen hebben met een andere wielsnelheid
Maar zo is het dus wel een apart probleem, die ik overgens nog niet eerder heb gehoord.
Heb je er pas andere "grotere Inc" wielen op gezet? Dan zou het te maken kunnen hebben met een andere wielsnelheid
-
Graad
Ja dat wel....heb er 18inch ondergelegd...maar liggen eral ruim 1800km onder 
-
600E
- Junior Boarder

- Roepnaam: Jan
- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: 300E 1986 schakel LPG.
Heb je de kabels van de ABS sensoren er helemaal uitgetrokken tot aan de stekker? Grote kans dat het de isolatie van deze kabels is. Die isolatie kun je vaak met de vingers al verpulveren.
-
Graad
Vandaag weer perfect.niks trillen..ABS lampje mooi.uit..schiet mij maar lek!!