De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Praten/kletsen over andere dingen in het leven
Gebruikersavatar
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 9:13 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Bericht door Qbuik »

Beste forumleden,

Nog een paar nachtjes slapen en het is zover. Qbuik's Benz trekt dan door haar land van herkomst naar het besneeuwde Bregenzerwald.
Bekend om de Kasestrasse (heerlijke melk van koeien die op de hoge alpen grazen), eigen gemaakte peren/pruimenlikeur, authentieke boerderijen en mooie hoge bergen vol met sneeuw. Er ligt nu 40cm in het dal (700m) en 95cm op de berg (2010m).

Ben erg benieuwd hoe Qbuik's Benz zich zal gaan houden bij temperaturen van -1 tot -11 celsius. Weer een leuke rit van ongeveer 850 km en meer dan 8 uur rijden.
We gaan het in 1 keer proberen. Rust krijgt ze alleen bij het geven van voeding bij de pomp. De broodnodige diesel zal haar goed doen op die momenten.

Dus.........hou de site in de gaten voor foto's van Qbuik's Benz in de sneeuw!
Hoop toch weer mooie plaatjes te kunnen schieten.

Benz-grtz,

Qbuik :D
Gebruikersavatar
EmileW124
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 220
Lid geworden op: ma okt 18, 2010 8:47 pm
Roepnaam: Emile
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: CL500 AMG 2003
VW Passat variant 2011
Locatie: Nederland/België

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Bericht door EmileW124 »

Veilige reis zonder slippartijtjes ;)

Emile
Stichting: W-series tegen Kanker
Bedenker: Max Martin
Oprichter: Emile Martin
Gebruikersavatar
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 9:13 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Bericht door Qbuik »

Ringggggggggggggggg........ringgggggggggggggg........ringggggggggggggggg.......

4 uur 35. Qbuik's wekker loopt af...was vroeg naar bed gegaan, dus hups..1-2-3 eruit en gaan.
Snel trek ik mijn pluche pyama uit en spring in mijn joggingpak. Mijn tanden hoef ik niet te poetsen want ik zit al enige jaren vast aan een gebit en die heeft de nacht doorgebracht in een bakje water met een pilletje sterident.

Voorzichtig laat ik de bougie voorgloeien. Het lichtje dooft en de sleutel sla ik een slag om.
Het mooie dieselgeluid dringt door in de nacht.
Ik schakel in z'n achteruit en druk met mijn voet het pedaal in. Zachtjes rolt de Benz weg.
Het nieuwe avontuur van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk kan nu echt gaan beginnen!
Bijlagen
SAM_0773.GIF
Mafkees

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Bericht door Mafkees »

Doe ze de groeten in Bregenz, mooie omgeving daar aan de Bodensee.
En een goede reis gewenst.
Gebruikersavatar
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 9:13 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Bericht door Qbuik »

Via Limburg zijn we Duitsland ingereden. Gelijk merk je het verschil van de wegen. Net even breder en daardoor geven die wegen je een ander rijgevoel. Snelheden lopen dan makkelijk op van de maximale (130km) en meer. Mijn Benz is een 200D en 4-bak. Bij 100km merk je dat. Meer toeren meer geluid, maar bij 110km verdwijnt dit en verandert het in een gelijkmatig geluid. En dan de zit: heerlijk relaxed. Hier wordt een mens blij van. Een tankbeurt om haar te vertroetelen. Prijs in Duitsland staat op 1,48 de liter. Behoorlijk.
Via Lindau Oostenrijk ingereden en de bergen vormde boven mijn verwachting geen probleem voor de Benz. In zijn 3 ging het perfect bergopwaarts, maar schakelde ik op de helling door naar zÔÇÖn 4 dan viel de auto langszaam terug naar lagere snelheden. Dus in zÔÇÖn 3 dan maar naar boven.
Na 8 uur kwamen we aan op de plaats van bestemming. Ik heb haar een mooie plaats gegeven op het erf bij de woning. Snel heb ik nog mijn skipak aangetrokken om toch nog even de piste onveilig te maken. Heerlijk dat skiën!!

Benz-grtz,

Qbuik :D
Bijlagen
SAM_0779a.GIF
Gebruikersavatar
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 9:13 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Bericht door Qbuik »

Qbuik in z'n skipak
Bijlagen
SAM_0809.GIF
SAM_0806.GIF
Gebruikersavatar
Pena
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 872
Lid geworden op: wo sep 08, 2010 11:36 am
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W126 300SD 1981 aut.
W124 300D 1986
Locatie: Delft

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Bericht door Pena »

Hoi Q,

Is het daar nu al karnaval ;) .
Herman
250D
300D
Gebruikersavatar
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 9:13 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Bericht door Qbuik »

Neen Herman begint volgende week. Maar apres-ski lijkt er wel een beetje op. Toch? ;)
Bijlagen
SAM_0796.GIF
SAM_0790.GIF
Gebruikersavatar
Merceders200D
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 515
Lid geworden op: za jan 23, 2010 3:19 pm
Roepnaam: Carel
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Locatie: Achterhoek

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Bericht door Merceders200D »

Hey ,

Prachtig verslag hoor, vooral die informatie voor rijden met je auto in de bergen.

Gr Carel
''Keep on chooglin'' !!!!
Gebruikersavatar
Schiedam-ster
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 26
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 8:14 pm
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Bericht door Schiedam-ster »

Ha Qbuik.
Leuk begin van je vakantie, een lekker ritje in de Benz.
Mooi skipak ,geweldig!
Maar goed dat het geen varkens pak is, want daar weten ze wel raad mee. Ben je zo een schnitzel !!
Veel plezier en heerlijk ski-dagen(en apres-ski avonden)

gr schiedam-ster
Gebruikersavatar
Qbuik
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 114
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 9:13 am
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Bericht door Qbuik »

:shock: Vreselijke nacht achter de rug. De opmerkingen van Schiedam-ster zijn me, zo vlak voor het slapen gaan, niet goed bevallen..........In mijn slaap ontspon zich een droom waarbij ik een varkenspak met blauw overall (uit de reeks 'de drie kleine biggetjes uit de Donald Duck) had aangedaan. Het apres ski feest draaide uit in een wilde achtervolging door de lokale bevolking. Zij droegen slagermessen bij zich en riepen leuzen zoals: Schwein wir wollen Ihnen haben fur unsere Schnitseln und Kotteletten!!!!

Gelukkig was ik met de Benz naar het apres ski feest gekomen. De achtervolgers zaten me op de hielen, maar toen ze haar zagen staan en mij de deur zagen openen en zij zicht kregen op het rijkelijke rode interieur, werd het stil. Oooooooohhhhhhhhhh..........Ahhhhhhhhhh klonk het uit de schore rauwe kelen. Kein Schnitsel. Kein Kotteleten wollen wir haben, aber wir wollen dieser Benz!!! Snel startte ik de auto en snelde met gedoofde lichten weg. In mijn achteruitkijkspiegeltje zag ik lange schaduwen achter mijn Benz aanrennen. Geschreeuw: wir wollen die Benz! Wir wollen die Benz! Zuruck komen!!!

Bezweet schrok ik wakker. Angst in de ogen.
Het zal toch niet.......had ik gedroomd of was dit echt?? Ik schoof de gordijnen voorzichtig opzij en opende de deur naar het balkon. In mijn pluche pyama stapte ik voorzichtig het balkon op. Ik durfde amper te kijken. Zou de Benz er nog staan??? Ik wil haar nog niet kwijt! Ze hebben haar toch niet gevonden en meegenomen?
Was het echt gebeurd of was dit allemaal veroorzaakt door Schiedam-ster?
Toen ik naar beneden keek voelde ik de spanning in mijn buik wegebben........wat is ze mooi onder zo'n licht dekentje van sneeuw..........
Bijlagen
SAM_0816.GIF
weirdo600xr

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Bericht door weirdo600xr »

:D super leuk, fijn om te lezen
Rob300
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 744
Lid geworden op: zo mei 03, 2009 6:51 am
Roepnaam: Rob
Type wagen: 200D
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Nee
LPG: Ja
Locatie: Rotterdam

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Bericht door Rob300 »

:lol: :lol: :lol:
hilarisch! ......lag echt in een deuk!


Rob
Gebruikersavatar
Merceders200D
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 515
Lid geworden op: za jan 23, 2010 3:19 pm
Roepnaam: Carel
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Locatie: Achterhoek

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Bericht door Merceders200D »

Mooi man!! :lol:
''Keep on chooglin'' !!!!
Gebruikersavatar
Schiedam-ster
Junior Boarder
Junior Boarder
Berichten: 26
Lid geworden op: zo nov 07, 2010 8:14 pm
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Bericht door Schiedam-ster »

:D
Hallo Qbuik.
Sorry dat ik je een nachtmerrie heb bezorgt.
De liefde voor de Benz gaat ver h├®!
Gelukkig stond ze ernog, want zo'n mooie met zo weinig kilometers ga je nooit meer vinden.

Veel plezier met je barbeque( ging er nu kip op? haha

gr Schiedam-ster
Mafkees

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Bericht door Mafkees »

Heb je je pilletjes vergeten :?: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Herr Doctor Benz
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 131
Lid geworden op: za dec 04, 2010 3:26 pm
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 500SEC BRABUS
Locatie: Prov. Overijssel

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Bericht door Herr Doctor Benz »

Qbuik!
ik wil je geen 2e slechte nacht bezorgen.....
.......................maar.............................

ze bestaan echt!!
Bijlagen
skipig.jpg
____________________________________________________________________________
M E R C E D E S - B E N Z 300TE
____________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Herr Doctor Benz
Expert Boarder
Expert Boarder
Berichten: 131
Lid geworden op: za dec 04, 2010 3:26 pm
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 500SEC BRABUS
Locatie: Prov. Overijssel

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Bericht door Herr Doctor Benz »

Oja

Mooi verhaal! lachen :lol: :lol:

ik wil je niet opnaaien maar dit kan ook een mooi verhaal worden
Bijlagen
skimania.jpg
skimania.jpg (51.62 KiB) 4356 keer bekeken
____________________________________________________________________________
M E R C E D E S - B E N Z 300TE
____________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Pena
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 872
Lid geworden op: wo sep 08, 2010 11:36 am
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W126 300SD 1981 aut.
W124 300D 1986
Locatie: Delft

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Bericht door Pena »

[color=#FFFF00]schiedam-ster[/color] schreef:Veel plezier met je barbeque( ging er nu kip op?
Hoi Q,

Ik voel je 2e nachtmerrie al opkomen ;) .
Herman
250D
300D
Zoert

Re: De avonturen van Qbuik's Benz in Bregenzerwald-Oostenrijk

Bericht door Zoert »

Ik denk dat hij de hele week nachtmerries heeft!! :lol:
Plaats reactie