GB70

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
GB70

GB70

Bericht door GB70 »

Hallo mijn naam is Geert de Boer, getrouwd en vader van een bloed mooie dochter van net 3 jaartjes oud. Zelf ben ik 40 jaar. In het dagelijks leven werkzaam bij de ING te leeuwarden.
Hobby's natuurlijk de auto en heb zo inmiddels mijn 26e auto. Enkel gaat het soms kriebelen naar een youngtimer en dan een Benz in het algemeen. De keuze is nu of een W124 of een W126. Enkel eerst mijn Mazda 6 Active met een 2.3 motor zien te verkopen. Heb contact gehad met een verkoper die een ( Volgens zijn zeggen ) een in nieuwstaat verkerende 260E automaat te koop heeft staan. LPG 2 mnd geleden ingbouwd, bouwjaar 05-1986 dus bijna belasting vrij. Helaas ben ik nu dus verwend mert alle luxe van Xenon, leder, bose soundsystem, climate controle alles elektrisch etc etc naar een kalere 260E. Daar staat tegenover natuurlijk binnen kort geen wegenbelasting en naar mijn mening behoud zo'n wagen meer zijn waarde dan mijn mazda van 2005. De eigenaar van e Benz had wellicht belang bij de Mazda vandaar vanavond even kijken als ik tijd heb. Ps voor de deskundigen onder ons hij staat op MP onder nummer 409571730. Alvast bednakt voor de tips cq advies over deze Benz. Mvg GB70
Pena
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W126 300SD 1981 aut.
W124 300D 1986

Re: Gb stelt zich voor

Bericht door Pena »

Hoi Geert,

Welkom.
Een handige jongen kan dit er achteraf wel inbouwen. Misschien de regegelde airco niet, of hij moet heeeeel handig zijn ;) .

Als je het doet om goedkoop uit te zijn zou ik de Mazda blijven rijden :P .
Een 25 jaar oude auto heeft gewoon meer onderhoud nodig. En zeker als je niet weet wat de vorige eigenaar er, zeg in de laatste 5 jaar, aan onderhoud heeft in gestopt.

Ik persoonlijk zou wel overgaan, maar doe dat dan ook echt voor de lol :laugh: .
Herman
250D
300D
Ely

Re: Gb stelt zich voor

Bericht door Ely »

Hey Geert

Welkom veel plezier hier
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Re: GB70

Bericht door Gombal »

Welkom hier en veel plezier op het forum!
Ben benieuwd hoe hij er in het echt uitziet, op de foto zien bijna alle auto's er goed uit.
Neem aan dat je weet waar je naar moet kijken bij een W124 en dat je je van te voren goed verdiept hebt in de probleemgebieden bij een W124 zodat je ze ook kan herkennen als je een W124 bekijkt. Zo niet zou ik een vriend/kennis/??? meenemen die verstand heeft van W124's, zeker voor zo'n prijs.
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
GB70

Bericht door GB70 »

Gombal schreef: Onnodige quote

Helaas zal ik zelf moeten doen vandaar mijn vraag of iemand bv de auto heeft gezien op MP en de auto zojuist nog wil zien.
Opmerkingen waar ik zoal naar moet kijken of luisteren zijn meer dan welkom.
Alvast bedankt. GB70
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Bericht door Gombal »

Roest krikpunten, roest wielkastranden, eigenlijk mogelijk roest achter elk kunstof paneel, roest onderzijde/rubbers deuren, hardyschijven, veren, werken alle opties, motorisch weet ik niet zo, heb zelf een oliestoker maar genoeg te vinden op het forum.
Maar denk dat het beste advies is, eerst eens goed uitspitten op forums wat de problemen zijn en dan voor jezelf bepalen wat jij acceptabel vindt. Gaat tenslotte niet over een nieuwe auto maar een auto van 25 jaar oud dus er mankeert gewoon altijd wat aan, kan klein, kan groot zijn, soms erg moeilijk van te voren te bepalen.
Maar zoals Herman al schreef, onderhoud is cruciaal, wederom vanwege de leeftijd.
Reken dus inderdaad op meer kosten qua onderhoud als een nieuwe(re) auto.
Anders zal je altijd teleurgesteld zijn achteraf maar dan ligt het niet aan de auto maar aan jezelf.
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
Heftrucker
Beheerder
Beheerder
Roepnaam: Frans
Type wagen: E300T Turbodiesel
Bouwjaar: 1984
Automaat: Ja
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: W126 500SEL

Bericht door Heftrucker »

Welkom Geert en veel plezier op ons forum.
Groeten van Frans.

Advies via PM wordt niet meer verstrekt. Voor vragen gebruik het forum!

Zet geen chassisnummers in de berichten op het forum, maar stuur die per PM.
Vlinder333
Gold Boarder
Gold Boarder
Roepnaam: Rene
Type wagen: 220CE
Bouwjaar: 1992
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: W124 260E
Hymer 1999

Bericht door Vlinder333 »

Welkom gb70,

Ik heb de auto op mp gezien, maar foto's zijn altijd mooi.
Laat de auto anders even zien bij een garage in de buurt van de verkoper.
En natuurlijk op de brug de onderzijde laten nakijken.

Kost waarschijnlijk maar een paar tientjes aan arbeid en geeft toch meer zekerheid.

Veel plezier met je Benz, groet Rene
Merceders200D
Gold Boarder
Gold Boarder
Roepnaam: Carel
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1985

Bericht door Merceders200D »

Welkom hier!!

Mooie auto!!

Gewoon gaan kijken voelen ruiken, schroevendraaier mee, keuken magneetje mee (op plamuur werkt geen magneet), en de auto aan de onderzijde bekijken dus op een brug ermee!
Doet de verkopende partij moeilijk? Of houden ze je aan de praat met zeer positief gepraat/gelul, trek dan de twijfel in het voordeel en zeg dat je er nog over wil nadenken.

Praatjes als ''heb nog meer kijkers'' en ''ik ben hem zo kwijt'' niet naar luisteren.
Ik denk/vermoed dat Diesels gewilder zijn, maar ook dat kun je meenemen in je koop praat.
Inderdaad is het bedrag best aan de hoge kant voor een Benz op gas.
Ik heb al eens gehoord dat Mercedes en gas eigenlijk niet goed samen gaan.

Ik wens je veel succes ;)

(punten waar op te letten, zie in eerdere post hier)
''Keep on chooglin'' !!!!
dries 369

Bericht door dries 369 »

Hoi Geerd welkom hier !!

wat ik weer een beetje vreemd vind als de km zo laag is waarom zet de verkoper het dan niet

gewoon in de advertentie lijkt mij niet meer dan normaal toch !

zo te zien op de foto lijkt hij erg mooi maar is voor die prijs zeer dik betaald

als je aankomt let op of de auto niet kort ergens naast staat vaak een truck om iets te

verdoezelen let op de naden van het koetswerk of ze overal gelijk aan mm hebbem

voel direkt als je komt ff aan de motor automaten worden vaak eerst warm gereden

schakeld i vaak beter en warme motor start vaak beter , de km stand is vaak te herkennen

of i klopt aan het ruwe aanvoelende stuur en versnelingspook bij een automaat al helemaal

en de pedaal rubbers moeten geen glade vlakken hebben , stoel chauffeur niet doorgezakt

de onder kant is al beschreven bij de vorige antwoorden

nu weet ik niet zeker of gas op kenteken moet staan bij een oldtimer

bij RDW kenteken check is dat namelijk niet het geval ! mischien iemand hier die dat weet ?

veel sucses groeten Albert
Plaats reactie