Trieste consatering !!

Hier kun je over van alles en nog wat kletsen omtrend de W124.
Leuk filmpje met een W124? Of met de W124 iets leuks mee gemaakt?
Plaats het hier!
(Geen vragen over de W124?
E320C
Senior Boarder
Senior Boarder
Roepnaam: Gerrit
Type wagen: E320
Bouwjaar: 1994
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Volvo V70 D5. 225pk 480NM

Re: Trieste consatering !!

Bericht door E320C »

Met de huidige autobelasting wetgeving zullen we alleen de liefhebbers van W124 blijven zien. De bouwjaren 84-87 zitten in de overgangsregeling, uitgezonderd de LPG en diesel varianten. Het is zoals het is, gewoon blijven genieten, vraag me niet wat ik er zo leuk aan vindt, maar als ik ergens een W124 coupe zie, is mijn dag weer goed.
Stond gisteren nog voor een rood licht bij Heino, Golfje naast me, ik linkervoet op de rem, bak in sportief, toerental op 1500, groen, rem los, gaspedaal op de plank, Golfje geen schijn van kans, mooi, zo nu en dan moet dat kunnen. Golfje knipperde met zijn lichten en stak zijn duim omhoog, sportief, bij het volgende stoplicht ben ik links gaan staan en heb voor gelaten, dat vond de Golfjes rijder prachtig, hij probeerde het niet eens, in every inch a gentleman,.....

Van het type waar ik in rij, zijn er 13000 gemaakt. Hoeveel zouden er nog van zijn ? E320/Coupe, kostte indertijd 77000 euro, net zo duur als het huis dat ik in het zelfde jaar kocht (1994). Het huis is in waarde gestegen, nu de Coupe nog.....
Orion
Expert Boarder
Expert Boarder
Type wagen: E300T Turbodiesel
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: W201 190E 2.0

Bericht door Orion »

Als W201 rijder constateer ik ook hier in het zuiden dat de W124 en W201 stukken dunner gezaaid is. De betere exemplaren zie je nog wel rijden.

Ik geniet elke dag van mijn wagen, en ook nog op LPG. Heb natuurlijk makkelijk praten, ik tank in België voor 0,46 cent op het moment. Dus dan heb je het kantelpunt al snel bereikt t.ov. Benzine.
Grtz Orion.

Afbeelding Lucht massa meter/ Potmeter nodig? Geef me een PB.
LangeWout

Bericht door LangeWout »

MB Halle schreef:Wouter.
een Jetta is een perfecte auto, maar je gaat hem qua rijgedrag
toch niet vergelijken met een W124?
Wim.
Sorry Wim, ik bedoelde het rijgedrag van de bestuurder :lol:
Tokkel124

Bericht door Tokkel124 »

Misschien stemt je dit ietswat vrolijker:
w124 taxi.jpg
w124 taxi.jpg (500.96 KiB) 3038 keer bekeken
Blauwe laten erop, bct erin en hup ritjes maken!
Echt on-ge-lovelijk hoeveel positieve reacties tot nu toe. Eigenlijk alleen maar.
Verstandige aankoop!, een tank!, een echte auto!, ga zo maar door...echt geweldig.
GekkeHenkie

Bericht door GekkeHenkie »

E320C schreef:Met de huidige autobelasting wetgeving zullen we alleen de liefhebbers van W124?
Niet om weer een discussie aan te wakkeren. Maar deze opmerking zie ik vaker en vind ik storend. Zelf ben ik een liefhebber van de S124. Maar simpel omdat er geen budget is heb ik er geen. En de oude regeling maakte het mogelijk voor mij om erin te rijden.
DJS
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee

Bericht door DJS »

Ik ben het met jou eens, Thijs! Er zijn vele forumleden, van wie ik dacht, n├®├® denk! dat het echte liefhebbers te zijn, die noodgedwongen hun pride and joy hebben moeten verkopen of schorsen. Soms moet hoofd helaas boven hart gaan en moet je prioriteiten stellen. Ik kan dit begrijpen en vind de opmerking dat "mensen geen liefhebbers zijn omdat ze hun W124 hebben verkocht nadat ze MRB moesten betalen" dan ook niet doordacht is.

Er waren natuurlijk wel ook echte profiteurs die met een katsverrotte W201 of W124 diesel reden puur en alleen om het belastingvoordeel.
highperformance

Bericht door highperformance »

Tokkel124 schreef:
W124 taxi.jpg
Uit de periode dat ik veel taxi gebruikte (vanwege stappen en baco's drinken, eind 80/begin90) en de eerste kennismaking met de W124 begon en nooit had kunnen denken er nu ├®├®n te rijden en te beseffen wat een onverwoestbare auto's het over het algemeen zijn.
Marius28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Marius
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h
Contacteer:

Bericht door Marius28 »

Ik blijf lekker dieselen met m'n E250.
Zowel priv├® als voor de zaak rijden we tussen 25 en 30 d -km. De lange afstanden naar vakantie bestemmingen Frankrijk, Kroatie e.d. worden er ook mee gedaan.
Voor de vrouw een Citroën C3 1.4 van ruim 10 jaar oud gekocht. Er is behoorlijk aanbod en de prijs aantrekkelijk. Dit rijdt verbazend comfortabel en zuinig (1: 16 benzine) en is ook nog geheel gaaf, compleet (Exclusive) en vrij van roest. Maar voor de lange afstanden gebruiken we toch graag de Benz.
Maar inderdaad, de W124 zie je steeds minder op de weg.
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
usandr

Bericht door usandr »

Leuk te weten van 13000 stuks, ook mijn E320coupe 1994 heeft 175000 guldens gekost is eur 79425,- Wat een geld maar wat een plezier, in 2002 gekocht voor een redelijke prijs en daarna verwend. Nu ook met de tweede nieuwe koppakking in de 12 jaar dat ik hem heb, een nieuwe kabelboom en....een ruilbak 5v automaat bak.
Loopt als een droom, nu 212000 km waarvan ik er 100000 gereden heb. Vandaag nog aan de pomp na grote rit, 1 op 10,5, wonderbaarlijk. Tussen 2500 en 3500 toeren nog steeds "king of the road" met een zwaai van andere W124 rijders en oud eigenaren van dit type. De mooie worden schaarser, en krijg steeds meer positief commentaar. Genieten. En met dank aan Andre Boer Wezep!
Ce230

Bericht door Ce230 »

Ook ik krijg positieve commentaren over mijn 230CE van 22 jaar oud. Ook de technieken zoals de gordelaangever en ruitenwisser wekken veel bewondering. Qua comfort en dergelijke is het een perfecte wagen, een korte draaicirkel enz. Het verbruik is wel hoger dan modernere wagens, maar de techniek is veel eenvoudiger en daar hoop ik toch wat voordeel uit te halen. De wegenbelasting in België valt nog redelijk mee en hier rijden er nog best wel wat W124-ers rond en in Dessel waar ik mijn wagen heb gekocht zelfs nog veel meer, heb er daar op de weg zeker 6 gezien op een uur tijd.
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Uit betrouwbare bron kan ik melden dat er weer een hele frisse W124 bij is gekomen.
Standplaats is België maar toch een mooie aanwinst. Het is een 300E uit 1986.

Meer gegevens en plaatjes volgen binnenkort wanneer de nieuwe eigenaar daar gelegenheid voor heeft.
Toch weer positief nieuws in een tijd die veel liefhebbers niet vrolijk maakt.
Xaninho
Expert Boarder
Expert Boarder
Type wagen: 300CE
Bouwjaar: 1993

Bericht door Xaninho »

Een W124 is vrij goedkoop te rijden als je een beetje de weg weet voor wat betreft onderdelen en dergelijke. Mooie exemplaren verminderen ook niet meer in waarde. Ik geef sowieso liever 1500 per jaar uit aan onderhoud aan mijn CE, dan dat ik het afschrijf op een nieuwere saaie 'verstandige' auto.
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Wil je veilig en comfortabel rijden dan is er geen betere keus dan een W124.
De veelrijder die ivm woon werk verkeer 30.000 km per jaar ging rijden is niet goedkoper uit met een VW Lupo.
Afschrijving en reparaties vreten het MRB en brandstof voordeel snel op.
Diesel MRB is in Nederland schandalig hoog. Dat is mede veroorzaakt door de poging rekening rijden inte voeren.
De BPM werd verlaagd en opgevangen door de MRB te verhogen. Zo blijf je betalen na het wegvallen van de eenmalige BPM. Echt geniaal dat rekeningrijden.
Loekaaz

Bericht door Loekaaz »

Als heel Nederland stopt met autorijden, is de Staat binnen een maand failliet en hebben we binnen het jaar eurobiljetten met 6 nullen achter de cijfers zoals in Zimbabwe... :doh:
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Een maand?
TurboPapagaai
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
Bouwjaar: N.n.b.

Bericht door TurboPapagaai »

Nog een 300E uit 1986 die blijft.
Ik heb besloten m'n W124 nog te houden.
Zoals hier boven reeds genoemd "Wil je veilig en comfortabel rijden dan is er geen betere keus dan een W124."
Every time you buy MB - a hot girl gets implants.
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Goed zo, Jeroen!
Jadystana
Gold Boarder
Gold Boarder
Type wagen: 300TE-24
Bouwjaar: 1992

Bericht door Jadystana »

Veilig en comfortabel red je elke c-klasse of hoger ook prima. Het is pas als je het afzet tegen de prijs die je (per jaar) betaald dat de 124 er gunstig uit komt.
Teveel mensen vallen over de (soms) hoge onderhoudskosten en weten dat op een of andere manier niet te vergelijken met afschrijving (alsof de auto niets gekost heeft ofzo..?)
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Hoge onderhoudskosten?
Vergelijk dat eens met een W202 (C klasse) dan wint de W124.
Verwar inhalen van achterstallig onderhoud niet met onderhoudskosten.
De kosten om oude ellende wegwerken moet je optellen bij de aankoopprijs.

Over 30 maanden en 145.000 kilometer heeft mijn 300TDT aan onderhoud, beurten, reparaties, preventief onderhoud, banden 4300 euri gekost. Dat is 3 cent per kilometer.
Afschrijving 5000 euro, 3,5cent per kilometer.

Dat ga je met een gemotoriseerd sardineblikje niet redden.
Een W202 kent serieuze roestproblemen. Pak je die aan dan sta je al op achterstand.
De W210 sla ik over om begrijpelijke redenen.

Niks emotie gewoon met een A4tje en een calculator kom je tot deze conlusie.

Mijn kombi wordt redelijk minitieus onderhouden omdat ik niet met pech wil komen te staan.
Pech onderweg is altijd duurder dan preventief onderhoud waarbij ik de kosten in de hand kan houden.
Wat werd er vervangen: koppakking, hydro stoters, radiateur, drie sets banden, pakkingen automaat, accu.
MJW124
Expert Boarder
Expert Boarder
Roepnaam: Mark
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1991
Opmerkingen / andere wagens.: 230E 1986

Bericht door MJW124 »

Ik heb verschillende oudere Mercedessen, gelukkig ook benzine types welke ik dus in het seizoen kan rijden.
Ik heb mijn w204 verkocht want deze stond toch steeds geschorst in de garage en dus alleen maar afschrijving te kosten.
Ik ga nu in dec, jan en febr. mijn W124 250 diesel rijden ( alleen als de wegen droog en zoutvrij zijn ) Mijn W123 diesels gebruik ik het jaar door met de evenementenregeling.

Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen om mijn W124 naar Afriksa te verkopen voor een appel en een ei.
M.a.w. ik kan niet wachten tot het 1 december wordt en dan maar hopen op een zachte winter.

Een mens moet iets om in deze geweldig fijne auto te kunnen blijven rijden.............

Ik wens jullie allen veel veilige en fijne kilometers toe.

Vr.Gr.
Mark
Plaats reactie