Trieste consatering !!
-
Gordi044
Trieste consatering !!
Het is een trieste constatering dat er steeds minder W124 in de lagen landen rondrijden, verdraaide ik mijn hooft 1 jaar geleden nog nauwelijks als er een mooie ster langs reed doe ik dat nu wel, De oorzaak is natuurlijk wel bekend maar ik vind het wel een minder mooi aanblik op s'lands wegennet.
Het enige wat zichtbaar is zijn goedkope snel defect gaande eenheidsworsten met nauwelijks cilinderinhoud inc een elektromotor om nog een beetje mee te komen op de snelweg die nauwelijks van merk te onderscheiden zijn op een afstand.
Misschien is dat wel de reden dat ik steeds meer van mijn W124 ga houden en er niet over pieker dit laatste stukje Duitse kwaliteit met ballen weg te doen !!
Onthoud dat het ["die zundapp" oh had ik die nog maar gedachten]" over een tijdje ook wel eens met Uw W124 U kan overkomen !!
Groet Erwin.
Het enige wat zichtbaar is zijn goedkope snel defect gaande eenheidsworsten met nauwelijks cilinderinhoud inc een elektromotor om nog een beetje mee te komen op de snelweg die nauwelijks van merk te onderscheiden zijn op een afstand.
Misschien is dat wel de reden dat ik steeds meer van mijn W124 ga houden en er niet over pieker dit laatste stukje Duitse kwaliteit met ballen weg te doen !!
Onthoud dat het ["die zundapp" oh had ik die nog maar gedachten]" over een tijdje ook wel eens met Uw W124 U kan overkomen !!
Groet Erwin.
-
Ekkie
- Expert Boarder

- Roepnaam: Eric
- Type wagen: 280E
- Bouwjaar: 1995
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 500E
Re: Trieste consatering !!
en daarom wil ik mijn 300D niet kwijt! echte en complete sportline, coupe interieur, comfortabele opties zoals stoelverwarming, nivoregeling, elektrieke ramen, automaat, schuifdak, leer, heerlijk nieuw stuur en zelfs een trekhaak. na 345.000 km nog een heerlijke bak, glimmend na een wasbeurt, geen natte voeten, en met nieuwe hellaas een perfecte lichtopbrengst.Blok en bak helemaal droog, geen zweetdruppel te bekennen: een echte auto dus. En dan dat geluid... helaas heb ik er te veel...maar krijg er waarschijnlijk niets voor. Zal opslaan worden, hoewel het rijden......
-
E320C
- Senior Boarder

- Roepnaam: Gerrit
- Type wagen: E320
- Bouwjaar: 1994
- Opmerkingen / andere wagens.: Volvo V70 D5. 225pk 480NM
Helemaal mee eens, mooi geformuleerd.
Sinds een maand is de Coupe weer operationeel na 15 maanden in de stalling gestaan. De Volvo D5 vorige maand ingeruild voor een Peugeot 108 (zoon en vrouwlief autootje). Vandaag 200 km snelweg, geen enkele W123 of W124 gezien, dat was een jaar geleden wel anders. Het authentieke achteraanwieldrijving gevoel, met de verrassende korte draaicirkel, in combinatie met de M104/320 blijft elke dag een belevenis.
Het sjouwt en sleurt maar door. W124 worden de Kreidlers en Zundapjes van de jaren 20 en 30, vasthouden en nooit meer wegdoen !!!
Sinds een maand is de Coupe weer operationeel na 15 maanden in de stalling gestaan. De Volvo D5 vorige maand ingeruild voor een Peugeot 108 (zoon en vrouwlief autootje). Vandaag 200 km snelweg, geen enkele W123 of W124 gezien, dat was een jaar geleden wel anders. Het authentieke achteraanwieldrijving gevoel, met de verrassende korte draaicirkel, in combinatie met de M104/320 blijft elke dag een belevenis.
Het sjouwt en sleurt maar door. W124 worden de Kreidlers en Zundapjes van de jaren 20 en 30, vasthouden en nooit meer wegdoen !!!
-
RolandKersten
- Gold Boarder

- Roepnaam: Roland
- Type wagen: E220T
- Bouwjaar: 1996
- Opmerkingen / andere wagens.: Suzuki gsx 1100 1981, zelfbouw
Dilemma, dilemma,
En als het dan niet goed gaat, wat gaat er dan al gauw uit? De auto.
Maar wat krijg je er voor terug?
Dat heb ik mij nu al vaker afgevraagd.
Ik zie mensen om mij heen die een paar jaar geleden een nieuwe auto kochten vol subsidie.
Want, ja dat was pas goedkoop rijden. En nu is de subsidie eraf, want ja het blijft tenslotte een melkkoe, en nu moeten ze blijven rijden, want bij inruil krijgen ze bijna niets meer terug....
Ik heb geen afschrijving, heb hem gekocht voor 2300 euro, 3 jaar geleden en 2000 euro brengt tie nog wel op in deze staat.
Ik rij benzine dus wordt tot nu toe nog niet genaait door de regering.
En dan heb ik het nog niet eens over het practische, de luxe, de ruimte, het degelijke en het rijcomfort.
Dus wat is mijn alternatief voor 2000 euro?
Niet vergeten, ik heb 3 kinderen, die moeten er ook inpassen.
Natuurlijk is er vast iets te vinden, een ruime Kia of zo, of gewoon geen auto meer!
Maar daar zit ik ook niet op te wachten.
Ik weet nu wat ik heb, ik weet wat eraan mankeert, dus om het maar even goed te praten...
Houdt ik hem maar lekker! En zeker om de echte Benzen op de weg te houden.
Ik vind het ook heel jammer dat je ze minder ziet rijden, maar dat geldt ook voor grote amerikanen en ander oud spul.
Is toch gewoon prachtig zo'n rijdend museum.
Dus ik blijf rijden ( glijden) in den Benz en dat moeten jullie ook maar lekker doen!
Want zo worden ze niet meer gemaakt.
W124 rules!
Roland
En als het dan niet goed gaat, wat gaat er dan al gauw uit? De auto.
Maar wat krijg je er voor terug?
Dat heb ik mij nu al vaker afgevraagd.
Ik zie mensen om mij heen die een paar jaar geleden een nieuwe auto kochten vol subsidie.
Want, ja dat was pas goedkoop rijden. En nu is de subsidie eraf, want ja het blijft tenslotte een melkkoe, en nu moeten ze blijven rijden, want bij inruil krijgen ze bijna niets meer terug....
Ik heb geen afschrijving, heb hem gekocht voor 2300 euro, 3 jaar geleden en 2000 euro brengt tie nog wel op in deze staat.
Ik rij benzine dus wordt tot nu toe nog niet genaait door de regering.
En dan heb ik het nog niet eens over het practische, de luxe, de ruimte, het degelijke en het rijcomfort.
Dus wat is mijn alternatief voor 2000 euro?
Niet vergeten, ik heb 3 kinderen, die moeten er ook inpassen.
Natuurlijk is er vast iets te vinden, een ruime Kia of zo, of gewoon geen auto meer!
Maar daar zit ik ook niet op te wachten.
Ik weet nu wat ik heb, ik weet wat eraan mankeert, dus om het maar even goed te praten...
Houdt ik hem maar lekker! En zeker om de echte Benzen op de weg te houden.
Ik vind het ook heel jammer dat je ze minder ziet rijden, maar dat geldt ook voor grote amerikanen en ander oud spul.
Is toch gewoon prachtig zo'n rijdend museum.
Dus ik blijf rijden ( glijden) in den Benz en dat moeten jullie ook maar lekker doen!
Want zo worden ze niet meer gemaakt.
W124 rules!
Roland
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
ik tuf twee maal diesel, 1 keer met en 1 keer zonder afschrijving, en blijf rijden!
-
Loekaaz
Heel herkenbaar Erwin!
Ik ben bezig met de mijne terug te bouwen naar Benzine. Dat had ik misschien al veel eerder moeten doen, maar ach; was een student toentertijd en kon geen tweede auto betalen.
Waar het in mijn studietijd mijn dagelijks vervoer was, wordt het nu mijn weekend voertuig met extra pit (want; 3.0 M103 motor met scherpere nokkenas en RVS uitlaatsysteem).
Ook merk ik dat het volk hier op het forum sterk aan het uitdunnen is en dat de ├®├®ndagsvliegen inmiddels naar iets anders zijn overgestapt. Kijk maar eens naar het leden register en hun 'laatste keer actief'-status...
(oh en ik mis m'n brommer ook al nu na 6 jaar
)
Ik ben bezig met de mijne terug te bouwen naar Benzine. Dat had ik misschien al veel eerder moeten doen, maar ach; was een student toentertijd en kon geen tweede auto betalen.
Waar het in mijn studietijd mijn dagelijks vervoer was, wordt het nu mijn weekend voertuig met extra pit (want; 3.0 M103 motor met scherpere nokkenas en RVS uitlaatsysteem).
Ook merk ik dat het volk hier op het forum sterk aan het uitdunnen is en dat de ├®├®ndagsvliegen inmiddels naar iets anders zijn overgestapt. Kijk maar eens naar het leden register en hun 'laatste keer actief'-status...
(oh en ik mis m'n brommer ook al nu na 6 jaar
-
Iggy
- Senior Boarder

- Type wagen: 300CE
- Bouwjaar: 1989
- Opmerkingen / andere wagens.: W126 560SEL
W201 190E 2.6
W107 450SL
Renaul Trafic 2.5DCi
Kymco People S 200
Zundapp KS175 - Locatie: Achter de duinen
ik heb er weer eentje aangeschaft tijdje geleden!
je moet het maar zo zien dat de echte liefhebbers hun auto toch wel houden, en de kilometervreters nemen weer wat anders.
je moet het maar zo zien dat de echte liefhebbers hun auto toch wel houden, en de kilometervreters nemen weer wat anders.
-
Gripen
Ik moet zeggen dat ik zelf hier in het Oosten van het land, omgeving Hengelo/Enschede er nog redelijk wat vind rondrijden. Twee weken geleden zelfs nog een limousine W124 zaterdag's op de taxi standplaats! 300 meter van mijn huis woont ook een liefhebber met twee W124's en een kilometer verder een man met twee knutselgarage's, W123's, W124's en W126's voor en naast het huis, een stuk of 20.
De meeste van mijn vrienden doen een beetje lacherig over mijn auto. Beetje het niveau van "turkenbak", "boeren Mercedes?, "oost europese mafia" wat ik wel jammer vind maar eigenlijk doet het me niks. Ik kijk elke keer weer om als ik wegloop van de auto. En elke keer de verbazende blikken als iemand bij in de auto zit vind ik het mooist. Mensen die niks om auto's geven hebben altijd de grootste mening, kenners en mensen die er wel om geven die weten dat het prachtige bouwwerken zijn.
Ooit een W124 met M119 motor dat is mijn droom.. alhoewel ik ga steeds meer van mijn W124 E280 houden
De meeste van mijn vrienden doen een beetje lacherig over mijn auto. Beetje het niveau van "turkenbak", "boeren Mercedes?, "oost europese mafia" wat ik wel jammer vind maar eigenlijk doet het me niks. Ik kijk elke keer weer om als ik wegloop van de auto. En elke keer de verbazende blikken als iemand bij in de auto zit vind ik het mooist. Mensen die niks om auto's geven hebben altijd de grootste mening, kenners en mensen die er wel om geven die weten dat het prachtige bouwwerken zijn.
Ooit een W124 met M119 motor dat is mijn droom.. alhoewel ik ga steeds meer van mijn W124 E280 houden
-
Harolds
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Harold
- Automaat: Nee
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes C220 CDI 2011
Volvo v70 2.5 10v, 1998, het hondenhok
Er zijn er inderdaad veel verdwenen, maar dat wat er nog rijdt is veelal van de beter kwaliteit.
De afgetrapte, uitgeleefde en stinkende oude W124'ers, maar ook de W201 types, en dan vooral de dieseluitvoeringen, zijn verdwenen.
De afgetrapte, uitgeleefde en stinkende oude W124'ers, maar ook de W201 types, en dan vooral de dieseluitvoeringen, zijn verdwenen.
- Gentle-man
- Expert Boarder

- Roepnaam: Vincent
- Type wagen: 230CE
- Bouwjaar: 1991
- Automaat: Nee
Ik ben het helemaal met jou eens Gripen. Die termen van "turken bak" "oost blok wagen" Ect ect. krijg ik vaker te horen.
Maar iedere keer als ik uit mijn auto stap moet ik altijd even achter om kijken
Maar iedere keer als ik uit mijn auto stap moet ik altijd even achter om kijken
Als het niet gaat zoals het moet.
Dan moet het maar zoals het gaat.
Dan moet het maar zoals het gaat.
-
martenmarten
Ben sinds kort in het bezit van een W124 300D uit 1986. Het is een bikkelharde auto, die 3 jaar geleden uit zuid frankrijk is geimporteerd. Deze wagen heeft deze laatste 3 jaar bijna geen langere ritten dan 5 km gemaakt. Vandaag ben ik ongeveer 200 km wezen toeren, wat een geweldige sensatie is. Ga nu voor de winter alle cruciale punten schoonmaken en een behandeling geven. Vindt het erg jammer dat er steeds minder komen, alhoewel er hier in oost groningen toch nog wel wat rijden.
-
StephanBenz
- Expert Boarder

- Roepnaam: Stephan
- Type wagen: 300D Turbo
- Bouwjaar: 1990
- Opmerkingen / andere wagens.: 250TD 1990
Ook ik zie dat er steeds minder W124's op de weg zijn in ons land.
Bedankt overheid!
Ik cruise vrolijk door, ik betaal dan wel ''slik'' 1600 euro wegenbelasting per jaar, want ja, dat kost een diesel met een beetje formaat in dit land.
Gelukkig rijd ik daartegen 50000 km per jaar, er is geen andere auto dan een W124 diesel die zo goedkoop is per km, met dit comfort!
Bedankt overheid!
Ik cruise vrolijk door, ik betaal dan wel ''slik'' 1600 euro wegenbelasting per jaar, want ja, dat kost een diesel met een beetje formaat in dit land.
Gelukkig rijd ik daartegen 50000 km per jaar, er is geen andere auto dan een W124 diesel die zo goedkoop is per km, met dit comfort!
-
Gullwing
Ik doe ook mijn best de 300TDT en de 300TE veel te laten zien op de weg.
Beide vormen mijn dagelijks vervoer. Gelukkig ben ik niet de enige die er dagelijks mee rijdt.
Wil je echt een schaarse Mercedes zien probeer dan eens een W210 te vinden.
Die zijn bijna uitgestorven.
Beide vormen mijn dagelijks vervoer. Gelukkig ben ik niet de enige die er dagelijks mee rijdt.
Wil je echt een schaarse Mercedes zien probeer dan eens een W210 te vinden.
Die zijn bijna uitgestorven.
-
Gripen
Heheh klopt inderdaad Paul, die krengen zijn ook gewoon vaak nog goedkoper dan een W124. Ben blij dat ik destijds niet voor de W210 heb gekozen.
- Jadystana
- Gold Boarder

- Type wagen: 300TE-24
- Bouwjaar: 1992
In Amsterdam is het ook stukken minder met de 124 en zeker de 201, maar er zijn er zeker nog wel een flink aantal. Tuurlijk zijn de slechtse exemplaren het eerst verdwenen, maar ook die zag ik nog steeds liever dan een Aygo oid...
Volgens mij zijn de stations overigens het minst getroffen door de nieuwe regeling, die zie ik nog relatief vaak in Amsterdam (en zeker t.o.v. de gebouwde aantallen).
De 126 is wel een zeldzaamheid geworden..
Volgens mij zijn de stations overigens het minst getroffen door de nieuwe regeling, die zie ik nog relatief vaak in Amsterdam (en zeker t.o.v. de gebouwde aantallen).
De 126 is wel een zeldzaamheid geworden..
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
W201 zie ik hier nog wel regelmatig, maar die zijn wel heel erg roestgevoelig, dat zou de reden kunnen zijn dat je die niet veel ziet, ook moeilijk om een niet roestige voor een normale prijs te vinden, bij de 320 versie .
-
LangeWout
Ja, twee jaar geleden stond heel Amsterdam Oost waar ik werk vol met oude W124 Benzen, alle waren niet
de mooiste. Nu is het over, bijna geen een meer. Ze zijn weer over gestapt op de Volkswagen Jetta.
Maakt niet veel uit qua rijgedrag, trouwens.
Groet Wouter.
de mooiste. Nu is het over, bijna geen een meer. Ze zijn weer over gestapt op de Volkswagen Jetta.
Maakt niet veel uit qua rijgedrag, trouwens.
Groet Wouter.
-
MB Halle
Wouter.
een Jetta is een perfecte auto, maar je gaat hem qua rijgedrag
toch niet vergelijken met een W124?
Wim.
een Jetta is een perfecte auto, maar je gaat hem qua rijgedrag
toch niet vergelijken met een W124?
Wim.
-
Xaninho
- Expert Boarder

- Type wagen: 300CE
- Bouwjaar: 1993
Ja ik merk het ook heel erg helaas. Zoals sommigen van jullie weten handel ik ook een beetje in onderdelen voor de W124 zoals replica AMG en WALD bodykits en verlichting etc. maar ik verstuur het grotendeels naar Duitsland en België, steeds minder hier in nederland. Het straat beeld wordt er niet beter op zo.
-
Charles
Betaal ook 1656 euro per jaar aan wegenbelasting...............nou en! Stuur lekker 20000 kilometer per jaar met liefde! Zie geen auto op de weg waar ik meer naar kijk als de W124?(S) in mijn geval dan!