Het is droevig
-
Gullwing
Het is droevig
Voor het eerst sinds jaren heb ik weer eens op marktplaats gekeken naar het W124 aanbod. De prijzen voor diesels zijn absurd laag. Ik zoek geen auto om te rijden maar kan best nog wat onderdelen gebruiken. Vanaf 400 euro vind je al een complete diesel op marktplaats. Die zal ongetwijfeld van roest en gebreken aan elkaar hangen. Geef iets meer uit en je hebt er een uit de laatste bouwjaren soms zelfs met leder interieur.
Ondanks de malaise vragen sloperijen best nog behoorlijk wat geld voor schaarse onderdelen.
Een sloper vroeg vorige maand zonder blikken of blozen 400 euro voor een cardan dat echt niet weinig voorkomt.
Het is te hopen dat dit soort bedrijven een grote droge loods hebben voor hun handel. Voor dat soort prijzen wordt er niet veel verkocht.
Een kombi met de kleur 744, liefst een turbodiesel is nog steeds welkom.
Dan kan ik mijn beide silberpfeile optisch verbeteren.
Wat overblijft komt op het forum weer te koop, uiteraard voor een vriendenprijs.
Ondanks de malaise vragen sloperijen best nog behoorlijk wat geld voor schaarse onderdelen.
Een sloper vroeg vorige maand zonder blikken of blozen 400 euro voor een cardan dat echt niet weinig voorkomt.
Het is te hopen dat dit soort bedrijven een grote droge loods hebben voor hun handel. Voor dat soort prijzen wordt er niet veel verkocht.
Een kombi met de kleur 744, liefst een turbodiesel is nog steeds welkom.
Dan kan ik mijn beide silberpfeile optisch verbeteren.
Wat overblijft komt op het forum weer te koop, uiteraard voor een vriendenprijs.
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Re: Het is droevig
De waarde mag dan wel nihil zijn.
Het genot er nog steeds in te rijden is voor ons een waar genot!
Het genot er nog steeds in te rijden is voor ons een waar genot!
- BrunoSacco
- Silver Boarder

- Type wagen: E320
- Bouwjaar: 1995
Het droevige is ook dat verzekeraars de dagwaarde gebaseerd op handelsprijzen ook hanteren voor het uitkeren van schade. Zo kan je zorgvuldig opgelapte en onderhouden W124 al vrij snel als Total Loss worden beschouwd na een aanrijding
Gelukkig spreek ik niet uit ervaring, maar het zal je maar overkomen.
Denk je zelf tussen de 5 en 10 mille te vangen, mede gebaseerd op een taxatie, krijg je een kiloprijs voor oud ijzer terug
Denk je zelf tussen de 5 en 10 mille te vangen, mede gebaseerd op een taxatie, krijg je een kiloprijs voor oud ijzer terug
-
Gullwing
BS,
Dat is inderdaad een probleem waarbij er wel op gewezen moet worden dat de wagens op marktplaats in deze prijsklasse niet zijn te vergelijken met een goed onderhouden exemplaar.
Mij is bekend dat een forumgebruiker al ongeveer een jaar in de slag is een passende vergoeding te krijgen voor zijn bij een aanrijding beschadigde W124 diesel. Dat er een recent taxatierapport voor die auto beschikbaar is helpt niet echt.
Ik was ooit slachtoffer van een door de overheid onrechtmatig in beslag genomen en later verkochte auto.
Dat werd drie jaar touwtrekken met domeinen en de nationale ombudsman.
Ondanks dat ik glashard kon aantonen wat die auto mij gekost had werd ik afgescheept met een niet onderbouwd taxatiebedrag.
Voor 3700 euro kun je geen nette tot in detail perfekt in orde gemaakte W124 kopen. die kost het dubbele.
De schade bedraagt niet het op niets gebaseerde bedrag dat een zogenaamde expert opschrijft maar de kosten die gemaakt zijn om de auto in die staat te brengen.
Om weer een dergelijke auto terug te krijgen moest ik weer de weg gaan van een bruikbare auto zoeken en op soortgelijke wijze prepareren. Dat werd de 300TDT waarvan de kosten uitkwamen op 6000+ euro.
Laat ik het eens omkeren waarbij ik Hulzie waarschijnlijk een plezier doe.
Ik heb alles bij elkaar ongeveer 6000 euro geïnvesteerd in mijn 300TDT.
Aankoop 1500 euro, onderhoudsbeurt waarbij achterstallig onderhoud werd weggewerkt 2000 euro. spatbord vervangen en spuiten 700 euro. Koppakking vervangen waarbij ook de klepstoters en radiateur werden vernieuwd 1400 euro, diversen 800 euro.
Met die auto heb ik inmiddels 135000 probleemloze veilige kilometers gereden.
Hij is zeker nog niet op, er kan nog meer bij.
De auto heeft nog steeds een verkoopwaarde van 2000 euro op mobile etc.
Ik hoor graag of iemand een alternatief kan noemen dat ook nog vergelijkbaar rijplezier biedt.
nb
Dat Upje waar onlangs over werd gesproken als alternatief kost aanzienlijk meer dan de brandstof besparing oplevert.
Dat is inderdaad een probleem waarbij er wel op gewezen moet worden dat de wagens op marktplaats in deze prijsklasse niet zijn te vergelijken met een goed onderhouden exemplaar.
Mij is bekend dat een forumgebruiker al ongeveer een jaar in de slag is een passende vergoeding te krijgen voor zijn bij een aanrijding beschadigde W124 diesel. Dat er een recent taxatierapport voor die auto beschikbaar is helpt niet echt.
Ik was ooit slachtoffer van een door de overheid onrechtmatig in beslag genomen en later verkochte auto.
Dat werd drie jaar touwtrekken met domeinen en de nationale ombudsman.
Ondanks dat ik glashard kon aantonen wat die auto mij gekost had werd ik afgescheept met een niet onderbouwd taxatiebedrag.
Voor 3700 euro kun je geen nette tot in detail perfekt in orde gemaakte W124 kopen. die kost het dubbele.
De schade bedraagt niet het op niets gebaseerde bedrag dat een zogenaamde expert opschrijft maar de kosten die gemaakt zijn om de auto in die staat te brengen.
Om weer een dergelijke auto terug te krijgen moest ik weer de weg gaan van een bruikbare auto zoeken en op soortgelijke wijze prepareren. Dat werd de 300TDT waarvan de kosten uitkwamen op 6000+ euro.
Laat ik het eens omkeren waarbij ik Hulzie waarschijnlijk een plezier doe.
Ik heb alles bij elkaar ongeveer 6000 euro geïnvesteerd in mijn 300TDT.
Aankoop 1500 euro, onderhoudsbeurt waarbij achterstallig onderhoud werd weggewerkt 2000 euro. spatbord vervangen en spuiten 700 euro. Koppakking vervangen waarbij ook de klepstoters en radiateur werden vernieuwd 1400 euro, diversen 800 euro.
Met die auto heb ik inmiddels 135000 probleemloze veilige kilometers gereden.
Hij is zeker nog niet op, er kan nog meer bij.
De auto heeft nog steeds een verkoopwaarde van 2000 euro op mobile etc.
Ik hoor graag of iemand een alternatief kan noemen dat ook nog vergelijkbaar rijplezier biedt.
nb
Dat Upje waar onlangs over werd gesproken als alternatief kost aanzienlijk meer dan de brandstof besparing oplevert.
-
DJS
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
Het was geen Upje maar een Lupo TDI 1.2 3L, een auto die al een jaar of tien productie is.
Upjes zijn alleen verkrijgbaar met een schamele 1.0 3 cilinder benzine in twee vermogensuitvoeringen. Het lijkt mij echt geen pretje om in zo'n Lupo rond te rijden, in ieder geval. Denk maar niet dat ze enig koppel bieden onderin. De Polo Slowmotion, eveneens met een 1.2 driecilinder turbodiesel, alleen dan met 75 pk in plaats van de iets van 50 die een Lupo 3L biedt, is al niet in staat enig koppel van het maximaal leverbare 180Nm te leveren als je onder de 1700 toeren rijdt. Zulke auto's zijn duidelijk niet gemaakt voor dieselliefhebbers, mensen die veelal van het lekker soepele kopppel houden van een dieselmotor houden. Geeft mij maar de souplesse van een W124, met de 250TD is alleen het inhalen nogal een planwerk, voor de rest is hij zeker snel genoeg om met het verkeer mee te komen.
Helaas zijn de prijzen van W124 diesels inderdaad behoorlijk gekelderd, desalniettemin moet je nog steeds veel geld neertellen voor een echte goede en mooie.
Helaas zijn de prijzen van W124 diesels inderdaad behoorlijk gekelderd, desalniettemin moet je nog steeds veel geld neertellen voor een echte goede en mooie.
-
Hulzie
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Henk
- Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
- Contacteer:
Het groet voordeel is toch dat je aan de W124 eigenlijk gewoon alles zelf nog vrij makkelijk kan doen.
Ik heb ook een nieuwere versie, dat is een heel ander verhaal qua onderhoud, wel de middelen gekocht, maar de middelen komen dicht bij de aanschaf van de auto in de buurt, maar heb nou eenmaal een hekel aan bij garage's komen andere dan mijn eigen neef.
Ik heb ook een nieuwere versie, dat is een heel ander verhaal qua onderhoud, wel de middelen gekocht, maar de middelen komen dicht bij de aanschaf van de auto in de buurt, maar heb nou eenmaal een hekel aan bij garage's komen andere dan mijn eigen neef.
-
PCC124
Het hoogste bod van opkopers was 170 euro. En ik schaar de mijne niet onder die jij omschrijft van marktplaats, Paul.
Werd ik erg verdrietig van..
Werd ik erg verdrietig van..
-
Gullwing
Dat bod van 170 Ôé¼ is wel heel erg.
Dan kun je er misschien beter een paar euro tegen aan gooien met een advertentie op MP.
Een rijdende niet al te slechte W124 moet toch minimaal 500 euro kunnen opbrengen.
Up of Lupo, voor mij zijn het allemaal sardineblikjes met onbetrowbare techniek.
Het zijn al lang niet meer de degelijke produkten waar VW zijn reputatie mee heeft opgebouwd.
Mercedes is weer op de goede weg, pas een keurige taxirit gemaakt in een W212 met dik zes ton op de teller.
Het taxibedrijf neemt nog geen afscheid van die kilometer vreter.
Volgende week ga ik op ontdekkingsreis. Best benieuwd wat dat oplevert.
Wordt vervolgd.
Dan kun je er misschien beter een paar euro tegen aan gooien met een advertentie op MP.
Een rijdende niet al te slechte W124 moet toch minimaal 500 euro kunnen opbrengen.
Up of Lupo, voor mij zijn het allemaal sardineblikjes met onbetrowbare techniek.
Het zijn al lang niet meer de degelijke produkten waar VW zijn reputatie mee heeft opgebouwd.
Mercedes is weer op de goede weg, pas een keurige taxirit gemaakt in een W212 met dik zes ton op de teller.
Het taxibedrijf neemt nog geen afscheid van die kilometer vreter.
Volgende week ga ik op ontdekkingsreis. Best benieuwd wat dat oplevert.
Wordt vervolgd.
-
Stersteen
Met welke degelijke producten heeft Volkswagen zijn naam dan opgebouwd? De lease Golf van mijn vrouw is naar mijn mening de eerste goed rijdende Golf. En betrouwbaarder waren Volkswagens in het verleden ook zeker niet. Ben geen VW liefhebber maar ze worden wel beter hoor.
- Jaakfrans
- Senior Boarder

- Roepnaam: Jaak
- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1991
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: W123 200D 1982,W123 230 1980,W126 500 1982
Golf2
Sintra
Trans Sport - Locatie: Mazeikiai, Litouwen
Bijvoorbeeld met de Golf 2 atmosferische diesel.Roest bijna niet,in ieder geval stukken minder dan de 1 of de 3 en de mijne is na bijna 30 jaar en 334.000km nog steeds een betrouwbaar ,handig en zuinig vervoermiddel met verwaarloosbaar onderhoud.Of de legendarische T1,T2 of mijn huidige T3.Stersteen schreef:Met welke degelijke producten heeft Volkswagen zijn naam dan opgebouwd?
Maar de W123? op LPG is eigenlijk even zuinig want hier niet weggepest door belastingen en accijnzen en veel leuker zolang je geen wasmachine moet versleuren.Dus die doet nu de meeste kilometers totdat de 260E,ook op LPG, gereed is.
-
Richard72
Hier ben ik het niet geheel mee eens.Stersteen schreef: En betrouwbaarder waren Volkswagens in het verleden ook zeker niet.
Ik heb voor mijn W124 250D een golf IV SDI uit 2001 gehad.
Deze wagen heb ik 8 jr bereden en heeft mij nog nooit laten staan.
De golf heb ik met 107.000 km gekocht en verkocht met 290.000 op de teller.
De enige keer dat er, buiten de normale beurten om, iets aan mankeerde was dat de radiateur was doorgeroest aan de onderkant.
Nu had ik een SDI, waar geen turbo op zat, had maar 68pk en niet vooruit te branden maar heb er met plezier altijd in gereden.
Maar dit is mijn ervaring, kan natuurlijk niet voor een ander praten.
In mei j.l. heb ik deze verkocht omdat ik na een aantal jaren toch graag weer een W124 wilde rijden maar had in MIJN geval niets met de onbetrouwbaarheid van de golf te maken.
In deze W124 heb ik in de laatste mnd al meer tijd en geld, qua reparaties, zitten dan in de afgelopen 8 jr met de golf.
Ik ga er vanuit dat het nog wat achterstallig onderhoud is en dat ik over een maand of 2 wel eens klaar ben met knutselen........
- Dweezman
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Derek
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes w251 R320 CDI 4matic
Mercedes w169 A160
Mercedes W124 300D
Mijn eerste autootje was een Polo uit '87 met een 1.3 dieselmotor. Bij 380k barstte het blok letterlijk uit elkaar, maar altijd 1 op 22 en op regulier onderhoud na, nooit echt wat mee gehad. Heb er 8 jaar met plezier in gestuurd, en kon ook hier het meeste zelf doen.
great minds tank alike
-
Combi-Power
Ik ben het voledig met Arno eens, zelf kwam ik bij toeval in een W124 T model te rijden en ben er zo aan verslingerd geraakt dat ik never een andere auto wil.
Maar nog elke dag met een big smile in me W124 rij, heerlijk.
Daarom ook nog steeds op nr 1 van meest gereden taxi's over de gehele wereld!!
Eens een W124?---- Altijd een W124? Verslavend
GR, Mars
Maar nog elke dag met een big smile in me W124 rij, heerlijk.
Daarom ook nog steeds op nr 1 van meest gereden taxi's over de gehele wereld!!
Eens een W124?---- Altijd een W124? Verslavend
GR, Mars
-
Stersteen
Wat ik probeer te zeggen is dat dat de bewering dat Volkswagens vroeger veel beter waren dan nu, wat ik uit Paul zijn verhaal begreep, naar mijn mening niet juist is.
-
Charles
Over prijzen gesproken, heb de mijne hier aangeboden, nul reactie's en op Speurders heb ik hem 2x geplaatst. Onder oldtimers en onder Mercedes. Hoogste bod 700 euro, nou in geen 700 jaar. Ben nu op zoek naar een stalling gaan we hem schorsen! Heb er weinig gezien die zo gaaf en strak zijn als de mijne dus verwacht je ook wat normalere biedingen.....
- Bijlagen
-
- W124.JPG (105.16 KiB) 3131 keer bekeken
-
DJS
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1986
Misschien is het verstandig om ook foto's van de motor en het interieur toe te voegen aan jouw verkooptopic. 
-
Charles
Ja dat is inderdaad zo, ik had er ook wat gemaakt maar niet goed opgeslagen! Morgen herkansing even een paar plaatjes schieten!!DJS schreef:Misschien is het verstandig om ook foto's van de motor en het interieur toe te voegen aan jouw verkooptopic.
-
WillieW124
Er is toch niks droevigs aan dat de prijzen lekker laag zijn,geniet er van zou ik zeggen.
En als je het toch zo verdrietig vind ,er is geen verkoper die het erg vind als je meer betaald dan den vraagprijs.
En als je het toch zo verdrietig vind ,er is geen verkoper die het erg vind als je meer betaald dan den vraagprijs.
-
Pewawa
Particulier verkopen is een drma op dit moment..... Ik heb laatst overwogen om mijn 200D van 1992 met 202000 km op de teller in te ruilen op een Audi A6 1.9 tdi met 185000 in te ruilen...Audi 3750 euro... Ik kreeg een bod van 2000 euro....
Niet gedaan.... Mercedes rijdt veel lekkerder... Vond het financieel gezien, geen hele slechte deal wanneer ik het wel gedaan zou hebben.
Niet gedaan.... Mercedes rijdt veel lekkerder... Vond het financieel gezien, geen hele slechte deal wanneer ik het wel gedaan zou hebben.