middelste twee ventilatie-openingen

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)
oerdegelijk

middelste twee ventilatie-openingen

Bericht door oerdegelijk »

Beste mede-forumgebruikers,
Uit de middelste twee ventilatie-openingen in mijn dashboard komt alleen koude lucht. Iemand enig idee hoe dit komt en vooral ook hoe het verholpen kan worden?
Groet,
Jan Afbeelding
wallietax

Re:middelste twee ventilatie-openingen

Bericht door wallietax »

Jan

Dat hoort zo en heeft elke W124-er.
Verhelpen kun je het door de klep gewoon dicht te draaien;)

alleen bij een type met climate control schijn
je uit die 2 middelste wel warme lucht te kunnen krijgen
Maar dat is van horen zeggen...

gr.wallietaxB)
Ramco

Bericht door Ramco »

Hoi,

Weet iemand ook hoe je die kleppen dicht kunt draaien?
Als ik de rolknopje naar beneden doe gaat ie niet helemaal dicht.
Moet ik de ventilatie demonteren ofzo??
Merceders200D
Gold Boarder
Gold Boarder
Roepnaam: Carel
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee

Bericht door Merceders200D »

Ik heb ze wel dicht kunne draaien, het voelde als of ik over een aanslag moest.
Zitten nu dicht in ieder geval.

Zit hier ook verlichting achter????

Bij de buitenste namelijk wel, maar in het midden lijkt het me ook dat dat het moet doen.
Anyone i.d??:huh:

Groeten
''Keep on chooglin'' !!!!
Rob300
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Rob
Bouwjaar: Ouder
LPG: Ja

Bericht door Rob300 »

Ja er hoort bij het middelste rolletje ook verlichting.....om het uit het dashboard te krijgen;
handschoenenkastje openen je ziet nu een kruiskopschroefje ......aan de andere zijde zit er ook een ,alleen moet je dan de tellerbak verwijderen om daar bij te kunnen.
de aanslag hoort ook maar niet te zwaar te gaan.
uit de middelste openingen kan alleen warme lucht komen als je auto is uitgerust met clima/airco.

Groetjes
Rob
Bemerbenz

Bericht door Bemerbenz »

Wellicht ten overvloede, er komt alleen maar warmelucht uit als je de airco hebt ingeschakeld (beetje tegenstrijdig, dat dan weer wel)

gr.

Gerrit.
Ramco

Bericht door Ramco »

Ik heb airco in mijn auto maar er komt alleen warme lucht uit de ventilatie van de lunker en rechterzijde.
Uit de middelste openingen komt koud lucht zowel als de airco aan staat als uit.
De knop heeft geen knik als ik hem omlaag schuif dus hij blijft continu koud lucht geven.
Hoe kan ik dit oplossen? Iemand enig idee??
Gri

Bericht door Gri »

Rob300 schrijft:
Ja er hoort bij het middelste rolletje ook verlichting.....om het uit het dashboard te krijgen;
handschoenenkastje openen je ziet nu een kruiskopschroefje ......aan de andere zijde zit er ook een ,alleen moet je dan de tellerbak verwijderen om daar bij te kunnen.
de aanslag hoort ook maar niet te zwaar te gaan.
uit de middelste openingen kan alleen warme lucht komen als je auto is uitgerust met clima/airco.

Groetjes
Rob
Dus als ik het goed begrijp zijn alle drie de roosters voorzien van verlichting?? Laatst heb ik wel het meest rechter roostertje eruit gehad maar ik zag daar niets van bedrading of een lampje lopen. dusssssssssssssssssssssss.......???????
Rob300
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Bericht door Rob300 »

Waarschijnlijk is dan het draadje met lampje achter je handschoenenkastje gegleden.....even weghalen dus .....
Gri

Bericht door Gri »

Hoi rob,

Helemaal top! ga morgen maar even grabbelen dan!!

Groet,
Ger
230E
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Ewald
Type wagen: 200E
Bouwjaar: 1991
Automaat: Ja

Re: Re:middelste twee ventilatie-openingen

Bericht door 230E »

bemerbenz schreef:Wellicht ten overvloede, er komt alleen maar warmelucht uit als je de airco hebt ingeschakeld (beetje tegenstrijdig, dat dan weer wel)

gr.

Gerrit.
Bij Mopf 2 is dit zo (van de warme lucht in het midden bij Airco)
V├│├│r 1993 is het onbehandelde buitenlucht bij Airco uit; en behandelde (koude en/of droge, maar geen verwarmde) lucht bij Airco aan.
TheWil

Re: middelste twee ventilatie-openingen

Bericht door TheWil »

Je kunt de klep van de middenroosters verstellen. Links van het wieltje, bovenaan zit een imbus boutje,te behaderen tussen de lamellen door, door deze strakker te draaien kun je de klep gehaal laten sluiten, even proberen hoeveel slagen je hem moet geven
Hutch
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Leen
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1989
Opmerkingen / andere wagens.: 124 300D 1986
190 2.0E
1984

Bericht door Hutch »

hoi mede forumleden,

Aan de rechterkant kun je een lange inbus aan waar je hem mee kunt stellen of erruit kan draaien om het geheel eruit te halen doe het voorzichtig.
Je zal niet de eerste zijn die de zaak afbreekt bij mij was deze ook kapot en heb het kunnen repareren door er een andere te plaatsen maar het blijft een niet al te degelijke constructie. :oops:

Gr hutch
TheWil

Bericht door TheWil »

ja, ik schreef links maar moet rechts zijn, hutch heeft gelijk!!!
Blokkie

Bericht door Blokkie »

230E schreef:..Bij Mopf 2 is dit zo (van de warme lucht in het midden bij Airco)
V├│├│r 1993 is het onbehandelde buitenlucht bij Airco uit; en behandelde (koude en/of droge, maar geen verwarmde) lucht bij Airco aan.
Mijne is van 92 en heeft airco, staat die aan dan komt er warme lucht uit terwijl het buiten 0 graden is. Wat je zegt lijkt me te kloppen alleen is het denk ik ook van toepassing op bouwjaar 92.

Blokkie
Hsghor
Senior Boarder
Senior Boarder
Type wagen: 300TD
Bouwjaar: 1990

Bericht door Hsghor »

Ik heb laatst het lampje vervangen van het rolwieltje. Inderdaad , er zit een inbusboutje, even een Petzlhoofdlampje opgezet om het geheel goed te kunnen bekijken. aantal slagen geven is de beste oplossing. Suc6!
Hanegem

Bericht door Hanegem »

Het vervangenv an het lampje van hwet rolwieltje, was dat erg lastig? Geeft dat geen problemen met de regeling van de airco?
Rob300
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Bericht door Rob300 »

Blokkie schreef:
230E schreef:..Bij Mopf 2 is dit zo (van de warme lucht in het midden bij Airco)
Mijne is van 92 en heeft airco, staat die aan dan komt er warme lucht uit terwijl het buiten 0 graden is. Wat je zegt lijkt me te kloppen alleen is het denk ik ook van toepassing op bouwjaar 92.

Blokkie
Als het 0 graden buiten is dan zal de airco niet aanspringen....deze is beveiligd tegen bevriezen...
Blokkie

Bericht door Blokkie »

De nul was als voorbeeld :D

Na vervanging van de regelunit werkt het bij mij top.

Airco aan, geeft warme lucht uit het middelste rooster (als de temp hoog genoeg staat)
Als je dan de airco uitschakeld = EC aan, krijg je direkt onbehandelde lucht van buiten.

Ik vindt het een beetje een raar systeem maar als je het weet werkt het meer dan prima.

Blokkie
230E
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Ewald
Type wagen: 200E
Bouwjaar: 1991

Bericht door 230E »

Blokkie schreef:

Blokkie
Dan is jouw 92-er van na de zomerstop in augustus. (modeljaar '93 dus).
Als het goed is heb je nog de mooie oranje knipperlichten, de majestueuze grote grille maar al wèl het nieuwe 16v motorblok.
Groeten, E.
Plaats reactie