mflaton

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
mflaton
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee

mflaton

Bericht door mflaton »

Hallo allemaal,

Mijn naam is Mike en ik ben de trotse bezitter van inmiddels mijn tweede W124. De eerste was een rode 300TE uit 1991. Youngtimer dus en aangeschaft vanwege het belastingvoordeel (lagere bijtelling) maar ook een beetje uit jeugdsentiment. Tijdens mijn studie ben ik taxichauffeur geweest en toen ik in deze auto stapte was het net thuiskomen. Enfin, de 300TE kreeg steeds vaker problemen met de LPG, het dak moest worden bijgewerkt en was eigenlijk meer het soort auto waar je een paardentrailer achter verwacht, terwijl ik soms een representatieve auto nodig heb. Toen ik hem wegdeed na 3 jaar en 70.000km (eindstand 317.0000) was het gehele ontstekingsysteem tot aan de bobine vervangen en reed hij prima. De volgende eigenaar zal daar waarschijnlijk nog jaren plezier van hebben. Hij staat momenteel weer te koop, in een opgepimpte versie, bij JP Classics in Willemstad.

Daar kocht ik ook mijn huidige 300D uit 1986. Was wel even wennen, want dat is toch bijna 80 pk minder. Deze is wat minder opvallend, maar heeft als voordelen de achterbak waar de tas met laptop minder te kijk ligt, de grotere actieradius (800km i.p.v. krap 400 met de 300TE op LPG) en het degelijke leren interieur. Automaat, cruise, airco, elektrische ramen. De Scheel fauteuil heb ik er in gezet vanwege mijn rugklachten; de oorspronkelijke stoel was te zacht en de zitting te kort voor mijn 2 meter.

Inmiddels 10.000 km erbij op de klok (momenteel 226.000), de cardan lek gehad (auto heeft ASD dus dat kostte wat), remmen moesten ondanks de recente APK voor en achter nieuwe blokken en schijven, en lekkende pakkingen op de brandstofpomp. Blijven over de cruise die regelmatig spontaan uitvalt en de automaat die niet veel aansporing nodig heeft om van 3 terug naar 2 te schieten (afstellen?). Kinderziektes .... dat lost zich de komende tijd wel op.

Soms mis ik de 300TE (snel en stil), en soms denk ik dat ik wat langer naar een W126 300SDL had moeten zoeken. Lekker veel beenruimte voor mijn - ook lange - kinderen die nu al klagen dat er zo weinig ruimte achterin is. Wil er iemand ruilen?

Groeten,

Mike
IMG_3010.JPG
IMG_3011.JPG
IMG_3012.JPG
IMG_3013.JPG
300TE_1.jpg
300TE_1.jpg (2.72 KiB) 1025 keer bekeken
300TE_2.jpg
300TE_2.jpg (2.77 KiB) 1025 keer bekeken
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Re: mflaton

Bericht door Gombal »

Hoi Mike, welkom hier en veel plezier op het forum en van je Benz!
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

Hoi

Heb je deze grijze Benz ook bij jp classic gekocht? hij ziet er goed uit

Gr sander
mflaton
Fresh Boarder
Fresh Boarder
Type wagen: 300D
Automaat: Ja

Bericht door mflaton »

Hoi Sander,

Sorry voor de late reactie. Ja, deze zilvergrijze komt ook bij JP Classics vandaan. Mijn oude 300TE staat daar nu nog te koop.

Fijne wagen hoor, deze 300D. Wel even wennen na de 300TE.

Ik probeer ook een logboek bij te houden op de site.

Groet,

Mike
wazzup_nl

Bericht door wazzup_nl »

hey welkom!

trouwens licht het aan mij of is er verschil je linker voor deur en linker voor paneel(wielkast kap of hoe dat ook heet :S )

verder mooie auto.. en aparte stoel (kga eff zoeken hoe dat zit..) mooi interieur
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

Ik heb mijn wagen ook daar vandaan :D ben er tot nu toe zeer tevreden over