Mercedennys
- Mercedennys
- Silver Boarder

- Roepnaam: Dennys
- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Nu 280CDI S211,
Ex W124 300TD, W123 300TDT
Mercedennys
Dag allemaal,
Ik ben afkomstig van de buren, de w123club.nl waar ik al sinds 2005 lid ben en heb een 300TDT.
Na zo'n kleine 6 jaar in een W123 300TD turbo te hebben gereden heb ik laatst voor een vakantie een W124 300TD nonturbo gekocht.
Was eigenlijk alleen bedoeld voor de vakantie maar ik moet zeggen dat ik gevallen ben voor het comfort van deze auto.
Vrijdagmiddag de auto opgehaald uit Tilburg. De auto stond al een paar maanden te koop had ik gezien. De auto is niet belasting vrij en was daarom denk ik ook zo goedkoop. Met verse APK erop.
vrijdagavond de auto nog snel schoongemaakt en uitgezogen.
Zaterdagochtend vroeg vertrokken richting Spanje met het gezin, dit keer dus in een W124.
Wow, wat een verschil ten opzichte van een W123 station. De ontwikkeling bij Mercedes had in die tijd niet stilgestaan!
Belangrijkste verschil wat mij meteen opviel was dat deze W124 veel stiller is van binnen en daardoor meer comfort geeft voor langere ritten. (eh, met de W123 ging natuurlijk ook, zelfs mee naar Moskou en Sint Petersburg gereden zonder enige moeite)
De W124 heeft natuurlijk totaal geen chroom meer waardoor de auto minder klassiek aanvoelt dan een W123.
Na 3 weken en 5.500km ben ik blij verrast met de kwaliteit van de W124 en besluit hem te gaan houden. Voor mijn werk reis ik veel en moet het komende jaar veel in Duitsland zijn. Lekker om dan met W124 genoeg power te hebben om een beetje door te rijden.
Ik hoop ook op dit forum veel informatie te geven en vinden voor het behoud van de W124.
Vriendelijke groet,
Mercedennys (ofwel Dennys met zijn Mercedes?
Ik ben afkomstig van de buren, de w123club.nl waar ik al sinds 2005 lid ben en heb een 300TDT.
Na zo'n kleine 6 jaar in een W123 300TD turbo te hebben gereden heb ik laatst voor een vakantie een W124 300TD nonturbo gekocht.
Was eigenlijk alleen bedoeld voor de vakantie maar ik moet zeggen dat ik gevallen ben voor het comfort van deze auto.
Vrijdagmiddag de auto opgehaald uit Tilburg. De auto stond al een paar maanden te koop had ik gezien. De auto is niet belasting vrij en was daarom denk ik ook zo goedkoop. Met verse APK erop.
vrijdagavond de auto nog snel schoongemaakt en uitgezogen.
Zaterdagochtend vroeg vertrokken richting Spanje met het gezin, dit keer dus in een W124.
Wow, wat een verschil ten opzichte van een W123 station. De ontwikkeling bij Mercedes had in die tijd niet stilgestaan!
Belangrijkste verschil wat mij meteen opviel was dat deze W124 veel stiller is van binnen en daardoor meer comfort geeft voor langere ritten. (eh, met de W123 ging natuurlijk ook, zelfs mee naar Moskou en Sint Petersburg gereden zonder enige moeite)
De W124 heeft natuurlijk totaal geen chroom meer waardoor de auto minder klassiek aanvoelt dan een W123.
Na 3 weken en 5.500km ben ik blij verrast met de kwaliteit van de W124 en besluit hem te gaan houden. Voor mijn werk reis ik veel en moet het komende jaar veel in Duitsland zijn. Lekker om dan met W124 genoeg power te hebben om een beetje door te rijden.
Ik hoop ook op dit forum veel informatie te geven en vinden voor het behoud van de W124.
Vriendelijke groet,
Mercedennys (ofwel Dennys met zijn Mercedes?
Groet,
Mercedennys (300TD 1992) Mijn Logboek.
- Merceders200D
- Gold Boarder

- Roepnaam: Carel
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
Re: Mercedennys 300TD / 1992
Welkom Denny,
Zeg had je die voorruit zo smerig? Dat je zo naar voren kijken moet?
Veel kijk en lees plezier hier!!
Gr Carel
Zeg had je die voorruit zo smerig? Dat je zo naar voren kijken moet?
Veel kijk en lees plezier hier!!
Gr Carel
''Keep on chooglin'' !!!!
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Re: Mercedennys
Hoi Dennys, welkom hier en veel plezier op het forum en van je Benz!
-
Gerbrandicus
- Silver Boarder

- Roepnaam: Jaimy
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: Peugeot 106 diesel 1999
VW Golf I diesel
EP70 Starlet oldtimer
Suzuki SJ413 (Samurai) 1986 - Locatie: Nieuwegein
Dus je kocht hem vrijdagmiddag en ging er zaterdagochtend direct mee naar Spanje?
Cool! Je moet maar durven, met een auto die je nog niet kent, met je hele gezin.
Dat mag ik wel, lekker avontuurlijk.
Het verschil in comfort tussen W123 en W124 viel mij idd ook op. Als ik in het buitenland in een W123 taxi meerijdt en daarna in een W124 dan merk ik het enorm. Veel plezier nog met je auto.
Cool! Je moet maar durven, met een auto die je nog niet kent, met je hele gezin.
Dat mag ik wel, lekker avontuurlijk.
Het verschil in comfort tussen W123 en W124 viel mij idd ook op. Als ik in het buitenland in een W123 taxi meerijdt en daarna in een W124 dan merk ik het enorm. Veel plezier nog met je auto.
Gevraagd: Honda viertakt brommers en onderdelen in elke staat.
SS50, CD50, C50, C70, C90, Dax, Chaly, Monkey, ZB enz
SS50, CD50, C50, C70, C90, Dax, Chaly, Monkey, ZB enz
-
RolandKersten
- Gold Boarder

- Roepnaam: Roland
- Type wagen: E220T
- Bouwjaar: 1996
- Opmerkingen / andere wagens.: Suzuki gsx 1100 1981, zelfbouw
Hallo Dennis,
Heb eigenlijk hetzelfde gedaan.
Eerst een W123 en nu dan de W124 station.
Wel een benzine, want ik rijd niet zoveel.
Maar wat is dat comfort verslavend.
Inderdaad niets tegen de W123, zeker niet qua uitstraling,
maar wat rijdt die W124 lekker!
Het is nu een E220T van 1996, 1 van de laatste.
Inderdaad ook niet zo super duur gekocht omdat hij niet belasitng vrij is.
Maar op die laatste serie zitten wel leuke standaard opties.
Maar voor ons betekend het wel dat de W123 verkocht gaat worden.
Helaas, maar 2 auto's is me nu iets teveel.
Ik zou zeggen geniet van het comfort want dat doe ik ook.
Roland
Heb eigenlijk hetzelfde gedaan.
Eerst een W123 en nu dan de W124 station.
Wel een benzine, want ik rijd niet zoveel.
Maar wat is dat comfort verslavend.
Inderdaad niets tegen de W123, zeker niet qua uitstraling,
maar wat rijdt die W124 lekker!
Het is nu een E220T van 1996, 1 van de laatste.
Inderdaad ook niet zo super duur gekocht omdat hij niet belasitng vrij is.
Maar op die laatste serie zitten wel leuke standaard opties.
Maar voor ons betekend het wel dat de W123 verkocht gaat worden.
Helaas, maar 2 auto's is me nu iets teveel.
Ik zou zeggen geniet van het comfort want dat doe ik ook.
Roland
- Mercedennys
- Silver Boarder

- Roepnaam: Dennys
- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: N.n.b.
- Opmerkingen / andere wagens.: Nu 280CDI S211,
Ex W124 300TD, W123 300TDT
300TD - Mercedennys - Afscheid
Sja, ik schrijf maar even in het Even Voorstellen topic, terwijl het eigenlijk een Even Afscheid wordt....
Ik heb de 300TD combi verkocht.
Het is zover, de auto is verkocht bij 454.000km, met gemengde gevoelens.
De Benz heb ik 3 jaar met veel plezier en zonder problemen gereden. 100.000km verder gereden en hij zag er bij verkoop nog steeds goed uit. Op naar een volgende liefhebber.
Aangezien ik veel op de weg zit, veel in Duitsland rijd, wilde ik een nieuwere auto met meer kracht voor acceleratie van 80-120kmh en in de bergen rijden. Het is een BMW 530D Touring LCI geworden uit 2007.
Sja, dat wordt dus nog wel even wennen maar eerste indrukken zijn goed.
Na 10 jaar oude Mercedes combi's rijden nu dus de overschakeling naar een BMW combi, eh, Touring heet dat nu. Ik zal me nog wel eens vergissen en Benz zeggen tegen de BMW (Biemer/Beemer, zeggen ze wel eens...)
Nu zit ik gewoon in een auto die je wel meer op de weg ziet. Echt wel dat niemand ooit een duim omhoog doet voor zo'n niet-Mercedes.... Een W124 herken je altijd uit duizenden, op de parkeerplaatsen en op de weg.
Dag, goeie Benza van me!
Zal nog wel even tijd kosten om te wennen aan die BMW....
Ik heb de 300TD combi verkocht.
Het is zover, de auto is verkocht bij 454.000km, met gemengde gevoelens.
De Benz heb ik 3 jaar met veel plezier en zonder problemen gereden. 100.000km verder gereden en hij zag er bij verkoop nog steeds goed uit. Op naar een volgende liefhebber.
Aangezien ik veel op de weg zit, veel in Duitsland rijd, wilde ik een nieuwere auto met meer kracht voor acceleratie van 80-120kmh en in de bergen rijden. Het is een BMW 530D Touring LCI geworden uit 2007.
Sja, dat wordt dus nog wel even wennen maar eerste indrukken zijn goed.
Na 10 jaar oude Mercedes combi's rijden nu dus de overschakeling naar een BMW combi, eh, Touring heet dat nu. Ik zal me nog wel eens vergissen en Benz zeggen tegen de BMW (Biemer/Beemer, zeggen ze wel eens...)
Nu zit ik gewoon in een auto die je wel meer op de weg ziet. Echt wel dat niemand ooit een duim omhoog doet voor zo'n niet-Mercedes.... Een W124 herken je altijd uit duizenden, op de parkeerplaatsen en op de weg.
Dag, goeie Benza van me!
Zal nog wel even tijd kosten om te wennen aan die BMW....
Groet,
-
Gullwing
Re: 300TD - Mercedennys - Afscheid
Verstandige en begrijpelijke beslissing.
Je bent niet de eerste en ook niet de laatste die van Stuttgart overstapt op Muenchen.
Das Haus heeft met de komst van de W210 haar klanten erg teleurgesteld.
Daar heeft ook de W211 niet veel aan veranderd.
Over de W212 zijn de berichten positiever.
Voor een paar tientjes kun je een losse ster kopen.
Die zou je de eerste maanden met een zuignapje op de motorkap van de beamer kunnen plakken.
Dan is de schok minder groot wanneer je 's-morgens wegrijdt.
Ik wens je veel veilige en plezierige km's toe in de 530 touring.
Paul
Je bent niet de eerste en ook niet de laatste die van Stuttgart overstapt op Muenchen.
Das Haus heeft met de komst van de W210 haar klanten erg teleurgesteld.
Daar heeft ook de W211 niet veel aan veranderd.
Over de W212 zijn de berichten positiever.
Voor een paar tientjes kun je een losse ster kopen.
Die zou je de eerste maanden met een zuignapje op de motorkap van de beamer kunnen plakken.
Dan is de schok minder groot wanneer je 's-morgens wegrijdt.
Ik wens je veel veilige en plezierige km's toe in de 530 touring.
Paul
- BenzMercedes
- Silver Boarder

- Roepnaam: Jack
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1992
Ik heb ze allemaal gereden: W201, W123, W124 en W210 en W124. Allen prima auto's, waarbij de W210 kwalitatief de minste is. De W211 is de ommekeer geweest: een prima auto en deze rijdt ook geweldig. Nooit problemen mee gehad.
Ik zou nooit een BMW kopen, maar da's persoonlijk. De MB's uit de jaren 80 en 90 zijn ongeevenbarad
Ik zou nooit een BMW kopen, maar da's persoonlijk. De MB's uit de jaren 80 en 90 zijn ongeevenbarad
Now you know what a car should be like
-
DJS
- Diamant Boarder

- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1986
De W211 staat, na de facilift van juni 2006 over het algemeen toch als een behoorlijk probleemloze auto bekent. De modellen voor 2006 hadden vaak frans-achtige problemen in de elektronica. Jammer dat je de W124 wegdoet, je zult vast nog wel het comfort missen.