Op de site van de belastingdienst kom ik er niet uit;
mijn auto is van 06-09-1988
Kan ik nou wel of niet met de overgangsregeling meedoen komend jaar 2019?

Is Gemakkelijk te omzeilen, zodat je de auto niet 3 maanden stil hoeft te zetten !Raytheman schreef:Ik was niet van plan 3 maanden pj de auto stil te zetten. Vroeg t me gewoon af. En om de 2 jaar APK is wel weer lekker

Ja Sander en komend jaar 2019 nog een hapje er bovenopSanderDTCH schreef:En de diesels lekker de volle bak blijven betalen!..
Gr Sander.

https://download.belastingdienst.nl/bel ... z81fol.pdf300CE-24 schreef: Dan zet je op 30 November/1 December de Mercedes op naam van je vrouw, dan doe je niet mee met de overgang-regeling en betaal je gewoon 3 maanden belasting.
Op 1 Maart schrijf je hem weer over op je eigen naam en dan doe je weer wel mee aan de overgang-regeling!
Bekende van mij doet het al jaren met zijn W123 uit 1983!

Koop je op 31 november een auto die dat kalenderjaar in de kwarttarief regeling zit en wil jij er in december gewoon300CE-24 schreef:Als je de auto op naam zet !
Word het gevraagd of je het kwart tarief wil of niet !
In december wil je dat niet , en als je vrouw de auto 1 maart koopt vragen ze het weer en dan doe je wel mee!
Je mag zelf bepalen of je er aan mee doet of niet !
De vorige eigenaar kan dat niet bepalen .
Stel je koopt hem bij een garage en de vorige eigenaar zat op het kwart tarief .... Dan bepaal je toch zelf of jij dat ook wil of gewoon volle mep betalen !