benzine drukschakelaar
-
ReinierD
- Expert Boarder

- Type wagen: 230E
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: burton cabrio 28pk's!
1983
audi 80 1993 - Locatie: Nunspeet
benzine drukschakelaar
Benzine walm door lekkage bij de benzinedrukschakelaar aan de cis kjetronics.
Het blijkt dat de benzine uit het zichtbare gedeelte van de afbeelding komt, voldoende om het nat te houden. Ik heb er eentje van de sloop maar die doet dat ook.
Op ebay staan prijzen voor deze 2437020003 van 200 dollar exclusief zendkosten. Kan je bijna elektronisch injectie met efi voor inbouwen!
Hebben jullie ook benzine lek ervaring meegemaakt met dit onderdeel??
Het blijkt dat de benzine uit het zichtbare gedeelte van de afbeelding komt, voldoende om het nat te houden. Ik heb er eentje van de sloop maar die doet dat ook.
Op ebay staan prijzen voor deze 2437020003 van 200 dollar exclusief zendkosten. Kan je bijna elektronisch injectie met efi voor inbouwen!
Hebben jullie ook benzine lek ervaring meegemaakt met dit onderdeel??
- Bijlagen
-
- drukschakelaar.png (280.48 KiB) 1571 keer bekeken
-
Stoffie
- Senior Boarder

- Type wagen: 260E
- Bouwjaar: 1990
- LPG: Nee
Re: benzine drukschakelaar
Komt inderdaad vaak voor. Met wat geluk zijn het de twee O-ringetjes die hun tijf gehad hebben maar vaak lekken ze door de plastic behuizing.
Dan is een nieuwe de beste oplossing. Los van lekken, zijn oude tweedehands exemplaren vaak qua werking ook niet zo goed meer.
Dan is een nieuwe de beste oplossing. Los van lekken, zijn oude tweedehands exemplaren vaak qua werking ook niet zo goed meer.
- Henk Lith
- Platinum Boarder

- Type wagen: 300E
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: w111,1964
w110,1966
W115, 1972.
W124, 1985 - Locatie: Utrecht
Is dat de electro hydrollic actuator? (Gelukkig had ik dat woord nooit op een dikthee
)
Maar is die ook te reviceren door mijnheer Bosch of ander bedrijf?
Groet, Henk
Maar is die ook te reviceren door mijnheer Bosch of ander bedrijf?
Groet, Henk
-
Kees63
Hallo Henk
Ik zou als ik jou was ook even naar je brandstofpomp kijken, Ik heb nl het zelfde gehad en het bleek dat mijn brandstofpomp ook rot was.
Groet, Kees63
Ik zou als ik jou was ook even naar je brandstofpomp kijken, Ik heb nl het zelfde gehad en het bleek dat mijn brandstofpomp ook rot was.
Groet, Kees63
-
H&M
- Senior Boarder

- Roepnaam: Marc
- Bouwjaar: 1987
Laatst hetzelfde onderdeel vervangen. Gekocht via internet (nieuw) Ôé¼280,- Geen lekkage meer. Heb gelijk ook brandstoffilter en brandstof accumulator vervangen. Loopt een stuk mooier nu!
Groet, Marc.
Groet, Marc.
De ongeëvenaarde voorsprong van de veelomvattende Mercedes-Benz toptechniek. Mercedes-Benz 300E.
-
ReinierD
- Expert Boarder

- Type wagen: 230E
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: burton cabrio 28pk's!
1983
audi 80 1993 - Locatie: Nunspeet
Internet te-taxiteile.com?
-
H&M
- Senior Boarder

- Roepnaam: Marc
- Bouwjaar: 1987
Ik heb hem gekocht bij Partbob.com
De ongeëvenaarde voorsprong van de veelomvattende Mercedes-Benz toptechniek. Mercedes-Benz 300E.
- Rojo124
- Platinum Boarder

- Type wagen: 260E
In de EHA zitten heel dunne brandstofadertjes ...en het lijkt er op dat als deze vervuilen inwendig door lange stilstand .
ik vraag me af of je deze niet inwendig kan reinigen...door hem in te spuiten met brandstofreiniger of zo iets.
het lijkt wel als deze dingen vervuild zijn ...dat de druk in de leidingtjes te hoog wordt waardoor hij de brandstof er uit gooit.
Op het Benzworld forum heb ik een stuk gelezen over een man die beweerde dat je deze EHA,s na jaren van trouwe dienst bij moest stellen.
ik ben daar zelf wel eens mee bezig geweest...zonder merkend resultaat...je kunt deze EHA,s namelijk afstellen ...onder het schroefje (afdekschroefje) aan de achterkant zit namelijk een afstel inbusschroefje 2mm.
deze man beweerde dus dat bij onze oude Benzen...de EHA moest worden afgesteld ( een kwartslag naar rechts)de auto zou dan beter oppakken en veel soepeler rijden...nogmaals ik heb dat toen gedaan maar kon geen verschil merken.
ik wil dan ook iedereen afraden hiermee aan de slag te gaan...mits je weet wat te doen..of wil experimenteren met een oude al lekkende EHA...nieuw zijn deze erg duur maar op de 2e handsmarkt zijn er zat te vinden.
gr Ron
ik vraag me af of je deze niet inwendig kan reinigen...door hem in te spuiten met brandstofreiniger of zo iets.
het lijkt wel als deze dingen vervuild zijn ...dat de druk in de leidingtjes te hoog wordt waardoor hij de brandstof er uit gooit.
Op het Benzworld forum heb ik een stuk gelezen over een man die beweerde dat je deze EHA,s na jaren van trouwe dienst bij moest stellen.
ik ben daar zelf wel eens mee bezig geweest...zonder merkend resultaat...je kunt deze EHA,s namelijk afstellen ...onder het schroefje (afdekschroefje) aan de achterkant zit namelijk een afstel inbusschroefje 2mm.
deze man beweerde dus dat bij onze oude Benzen...de EHA moest worden afgesteld ( een kwartslag naar rechts)de auto zou dan beter oppakken en veel soepeler rijden...nogmaals ik heb dat toen gedaan maar kon geen verschil merken.
ik wil dan ook iedereen afraden hiermee aan de slag te gaan...mits je weet wat te doen..of wil experimenteren met een oude al lekkende EHA...nieuw zijn deze erg duur maar op de 2e handsmarkt zijn er zat te vinden.
gr Ron