Hoi mensen,
De electrische stoelen in mijn Benz doen het beide in alle richtingen, behalve de bestuurderszitting omhoog. Er is een geluid maar het lijkt alsof de motor niet pakt, alsof de kabel is losgeraakt of zo. Ik heb de stoel al een keer gedemonteerd gehad maar zag er niets aan en wist ook niet wat te doen.
Is er een mogelijkheid om de stoelzitting handmatig omhoog te krijgen?
Bedankt,
Eric
Elektrische stoel handmatig verstellen?
-
StephanBenz
- Expert Boarder

- Roepnaam: Stephan
- Type wagen: 300D Turbo
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 250TD 1990
Re: Elektrische stoel handmatig verstellen?
Voor zover ik weet is dat niet mogelijk.
De stoel (laten) repareren, en anders even open halen, en in de juiste stand zetten, daarna afblijven.
De stoel (laten) repareren, en anders even open halen, en in de juiste stand zetten, daarna afblijven.
- EricE320T
- Silver Boarder

- Roepnaam: Eric
- Type wagen: E320T
- Bouwjaar: 1995
Dat bedoel ik precies Stephan, dat ├®├®n keer goed zetten om er dan vanaf te blijven. Want ik heb geen behoefte aan een steeds andere hoogte. Maar dat kan dan dus, als je de stoel open haalt om hem dan in de goede stand te zetten met de hand?StephanBenz schreef:Voor zover ik weet is dat niet mogelijk.
Dank,
Eric
-
GekkeHenkie
Als het met kabel aandrijving is dan is het makkelijk. Maar ik heb nog nooit dit type elek stoel van onderen gezien.
Maar even 4 boutjes los en je kunt er onder kijken
Maar even 4 boutjes los en je kunt er onder kijken
- EricE320T
- Silver Boarder

- Roepnaam: Eric
- Type wagen: E320T
- Bouwjaar: 1995
Er is kabelaandrijving, maar volgens mij is het daarmee nog lang niet gemakkelijk.
Ik heb de stoel gedemonteerd, en nu wat foto's gemaakt van de kabel, de motor en de motor om de stoel omhoog te krijgen. Het lijkt erop alsof het tandwiel dat handmatig gedraaid zou moeten worden, zo verbonden is met de motor, dat deze volgens mij niet gedraaid kan worden.
De betreffende motor die wel gewoon draait. De kabel die uit de motor komt. Op deze en de vorige foto is het mechanisme het beste te zien. Het is een deel van een tandwiel dat met redelijk vast lijkt ingebouwd tussen de motor en het stoelframe. De motor zit als het ware compleet ingebouwd.
Mijn vraag is nu: Is er nog een mogelijkheid om dit tandwiel op een of andere manier onafhankelijk van die motor te kunnen laten draaien? Ik zie geen kans om de motor zelf bijvoorbeeld handmatig te verstellen of aan dat kleine tandwiel van de motor te draaien.
Ik heb de stoel gedemonteerd, en nu wat foto's gemaakt van de kabel, de motor en de motor om de stoel omhoog te krijgen. Het lijkt erop alsof het tandwiel dat handmatig gedraaid zou moeten worden, zo verbonden is met de motor, dat deze volgens mij niet gedraaid kan worden.
De betreffende motor die wel gewoon draait. De kabel die uit de motor komt. Op deze en de vorige foto is het mechanisme het beste te zien. Het is een deel van een tandwiel dat met redelijk vast lijkt ingebouwd tussen de motor en het stoelframe. De motor zit als het ware compleet ingebouwd.
Mijn vraag is nu: Is er nog een mogelijkheid om dit tandwiel op een of andere manier onafhankelijk van die motor te kunnen laten draaien? Ik zie geen kans om de motor zelf bijvoorbeeld handmatig te verstellen of aan dat kleine tandwiel van de motor te draaien.