Elektrische problemen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Plaats reactie
GeneralLee

Elektrische problemen

Bericht door GeneralLee »

Hallo mede W124'ers,

Vandaag heb ik iets eigenaardig meegemaakt, misschien dat jullie raad weten.

Ik deed een rit (over soms wel een slecht wegdek) met mijn 300D uit 1986 en na ongeveer een tweetal uur rijden begonnen mijn temperatuurmeter, oliedrukmeter en toerenteller kuren te vertonen. Ze gingen op en neer dat het een lieve lust was. Daarna legde ik de auto stil voor een welverdiende pauze en na een half uurtje wou hij niet meer starten, het lampje van de batterij en de olie bleef steeds branden en mijn oliedrukmeter bleef op 3 staan terwijl het contact af stond. Ook hoorde ik een tik naast de batterij als het contact op stond.

Daarna hebben we de auto naar huis gesleept en na een uurtje of 3 hier gestaan te hebben loopt hij weer als een zonnetje.

Heeft er iemand een idee?
W124AMG
Senior Boarder
Senior Boarder
Roepnaam: Ivo
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: Elektrische problemen

Bericht door W124AMG »

Meet de dynamo eens door bij draaiende motor, lijkt op een spanningsregelaar probleem of een dynamo die geen 14 volt meer kan ophoesten...
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Henk
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
Contacteer:

Bericht door Hulzie »

Massa probleem, maar waar geen idee, zwabberende meters zijn dat vaak. Kan het stekkertje aan de tellerbak ook zijn, diesel is erg eenvoudig aan gelegd, veel zit er niet in, maar je moet net de juiste kabel op het goede moment doormeten.
S 430 V8 automaat.

Afbeelding
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Lijkt op het eerste gezicht niet op een accu/dynamo probleem.

Hulzie geeft de goede richting aan.
Begin maar eens met de kabel van het motorblok naar de carrosserrie te controleren.
Dat is waarschijnlijk de boosdoener.
GeneralLee

Bedankt voor de tips. Zelf had ik eigenlijk gedacht aan de dynamo of de spanningsregelaar want ik had al een tijdje in de mot dat na een half uurtje rijden bijvoorbeeld mijn temperatuurmeter ineens met een 5 tal graden de hoogte inging als het toerental omhoog ging.
GeneralLee

Hallo,

Sorry voor de laattijdige reactie maar mijn probleem was eigenlijk meteen opgelost dankzij een tip van het forum hier.

Ik had de massakabel namelijk niet goed vastgemaakt na een vorige herstelling en door over de kasseien te dokkeren is hij losgekomen volgens mij. Het verklaart toch waarom mijn instrumenten begonnen te flippen en het niet meer starten.

Ik moet er geen tekening bij maken dat ik mezelf wel voor de kop kon slaan zeker?

Toch bedankt voor de hulp.
Plaats reactie