Schokdempers, Bilstein gewone of gasdempers?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Plaats reactie
Ber

Schokdempers, Bilstein gewone of gasdempers?

Bericht door Ber »

Goede middag,

Ik heb op het forum gezocht en er staat al best veel over schokdempers geschreven.
Bij mijn auto zijn Monroe dempers gemonteerd echter lees ik dat Bilstein fijner is. Ik denk erover om ze rondom te vervangen.
Wat ik heb kunnen vinden is dat Bilstein b4 voor de sedan het meest wordt aanbevolen, klopt dat?
Echter heb ik niet kunnen vinden of er nog voorkeur is voor gewone of gas-schokbrekers.
Is daar een groot verschil in? Zouden gasdempers gunstig kunnen zijn in combinatie met mijn gastank?
Hoor graag jullie advies!
Alvast bedankt.
Ber
BobKoppert
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 235
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 1:30 pm
Roepnaam: Bob
Type wagen: E200 Diesel
Bouwjaar: 1995
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W211 320CDI VW Golf IV

Re: Schokdempers, Bilstein gewone of gasdempers?

Bericht door BobKoppert »

Als je een grote gastank hebt zou ik je sowieso adviseren verzwaarde veren te monteren. Dit heb ik ook gedaan i.c.m. gewone Bilstein dempers. In hoeverre gasdempers beter zijn weet ik niet uit eigen ervaring, die B4's zijn echter wel kostbaar.

Ik heb een 80 liter gastank tegen de achterbank, maar met die nieuwe veren en dempers rijdt ie wel een heel stuk fijner tegen relatief lage kosten. Er zit hier op het forum iemand (Hanco, wwww123) die die veren zo voor je kan leveren tegen een schappelijk bedrag, i.i.i.g stukken goedkoper dan de dealer. Hij geniet alhier de nodige bekendheid en heeft een goede reputatie. Hij zal je zeker goed kunnen adviseren omtrent de dempers.
Gebruikersavatar
The White Rider
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 336
Lid geworden op: do sep 13, 2012 12:49 pm
Roepnaam: Michael
Type wagen: 300D Turbo
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 300TE-1989
W123-280E-1981
Locatie: België

Re: Schokdempers, Bilstein gewone of gasdempers?

Bericht door The White Rider »

Achteraan zwaardere veren plaatsen is idd een goed plan. Rondom gasschokdempers plaatsen is het beste, Bilstein is herl goed maar ook heel duur. Sachs is ook goed, ietsje beter betaalbaar.
Groeten uit Belgisch Limburg!
-SK-
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Berichten: 1255
Lid geworden op: za jan 21, 2012 11:48 pm
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Schokdempers, Bilstein gewone of gasdempers?

Bericht door -SK- »

Eens, bij een dikke gastank moet je de veren opnieuw laten berekenen welke je nodig hebt.

Sachs schokdempers zijn origineel af fabriek en zijn al erg goed.
Bilstein wordt inderdaad hoger aangeslagen en de B4 is dan perfect.
Tenzij je erg sportief wil, dan moet je de B6 bijvoorbeeld nemen met strakkere vering. Kwestie van smaak.

Er wordt hier gezegd dat Bilstein zo duur is, maar dat valt mee vind ik.
Kijk maar eens bij www.taxi-teile.com
Plaats reactie