Goede middag,
Ik heb op het forum gezocht en er staat al best veel over schokdempers geschreven.
Bij mijn auto zijn Monroe dempers gemonteerd echter lees ik dat Bilstein fijner is. Ik denk erover om ze rondom te vervangen.
Wat ik heb kunnen vinden is dat Bilstein b4 voor de sedan het meest wordt aanbevolen, klopt dat?
Echter heb ik niet kunnen vinden of er nog voorkeur is voor gewone of gas-schokbrekers.
Is daar een groot verschil in? Zouden gasdempers gunstig kunnen zijn in combinatie met mijn gastank?
Hoor graag jullie advies!
Alvast bedankt.
Ber
Schokdempers, Bilstein gewone of gasdempers?
-
BobKoppert
- Silver Boarder

- Berichten: 235
- Lid geworden op: wo jul 03, 2013 1:30 pm
- Roepnaam: Bob
- Type wagen: E200 Diesel
- Bouwjaar: 1995
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: W211 320CDI VW Golf IV
Re: Schokdempers, Bilstein gewone of gasdempers?
Als je een grote gastank hebt zou ik je sowieso adviseren verzwaarde veren te monteren. Dit heb ik ook gedaan i.c.m. gewone Bilstein dempers. In hoeverre gasdempers beter zijn weet ik niet uit eigen ervaring, die B4's zijn echter wel kostbaar.
Ik heb een 80 liter gastank tegen de achterbank, maar met die nieuwe veren en dempers rijdt ie wel een heel stuk fijner tegen relatief lage kosten. Er zit hier op het forum iemand (Hanco, wwww123) die die veren zo voor je kan leveren tegen een schappelijk bedrag, i.i.i.g stukken goedkoper dan de dealer. Hij geniet alhier de nodige bekendheid en heeft een goede reputatie. Hij zal je zeker goed kunnen adviseren omtrent de dempers.
Ik heb een 80 liter gastank tegen de achterbank, maar met die nieuwe veren en dempers rijdt ie wel een heel stuk fijner tegen relatief lage kosten. Er zit hier op het forum iemand (Hanco, wwww123) die die veren zo voor je kan leveren tegen een schappelijk bedrag, i.i.i.g stukken goedkoper dan de dealer. Hij geniet alhier de nodige bekendheid en heeft een goede reputatie. Hij zal je zeker goed kunnen adviseren omtrent de dempers.
- The White Rider
- Gold Boarder

- Berichten: 336
- Lid geworden op: do sep 13, 2012 12:49 pm
- Roepnaam: Michael
- Type wagen: 300D Turbo
- Bouwjaar: 1988
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 300TE-1989
W123-280E-1981 - Locatie: België
Re: Schokdempers, Bilstein gewone of gasdempers?
Achteraan zwaardere veren plaatsen is idd een goed plan. Rondom gasschokdempers plaatsen is het beste, Bilstein is herl goed maar ook heel duur. Sachs is ook goed, ietsje beter betaalbaar.
Groeten uit Belgisch Limburg!
-
-SK-
- Diamant Boarder

- Berichten: 1255
- Lid geworden op: za jan 21, 2012 11:48 pm
- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Re: Schokdempers, Bilstein gewone of gasdempers?
Eens, bij een dikke gastank moet je de veren opnieuw laten berekenen welke je nodig hebt.
Sachs schokdempers zijn origineel af fabriek en zijn al erg goed.
Bilstein wordt inderdaad hoger aangeslagen en de B4 is dan perfect.
Tenzij je erg sportief wil, dan moet je de B6 bijvoorbeeld nemen met strakkere vering. Kwestie van smaak.
Er wordt hier gezegd dat Bilstein zo duur is, maar dat valt mee vind ik.
Kijk maar eens bij www.taxi-teile.com
Sachs schokdempers zijn origineel af fabriek en zijn al erg goed.
Bilstein wordt inderdaad hoger aangeslagen en de B4 is dan perfect.
Tenzij je erg sportief wil, dan moet je de B6 bijvoorbeeld nemen met strakkere vering. Kwestie van smaak.
Er wordt hier gezegd dat Bilstein zo duur is, maar dat valt mee vind ik.
Kijk maar eens bij www.taxi-teile.com
