Opgelost/voorschermen

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Gesloten
RaiN

Opgelost/voorschermen

Bericht door RaiN »

Wat zou ik het beste kunnen doen?

Mijn linkervoorscherm heeft een flinke roestplek, rechts zit er precies bij de wielrand een vervelend deukje. plamuren enz zie ik niet zo zitten, dus nu twijfel ik tussen het kopen van nieuwe voorschermen en deze laten spuiten, of kijken of ik goede gebruikte voorschermen kan kopen in de kleur, zodat ik het zo kan omzetten, de vraag is alleen waar zou ik deze vandaan kunnen toveren... iemand een suggestie? volgens een forumlid hier zou de kleur 199 zwart zijn, geen idee, voor mij lijkt het meer donkergrijs.
RNRS001

Re: voorschermen

Bericht door RNRS001 »

199 is donkergrijs/zwart. Nieuw is als je het goed doet rond de 400E per voorscherm of met wat mazzel (als in "een bevriende garage) 700E voor allebei, en dan heb je geen originele Mercedes-Benz onderdelen daar ze bij Mercedes zo'n 300-400E per stuk kosten, en dan moet je ze nog spuiten. Voorschermen van een ander merk zijn rond de 80E. Goede gebruikte voorschermen in 199 zijn lastig te vinden, ik spreek uit ervaring, ik heb inmiddels besloten tot het laten spuiten van nieuwe schermen. Aangezien ik op meerdere plekken roest heb, en de verf toch aangemaakt moet worden, laat ik alles in 1 keer meepakken. Een prijzige grap, maar dan ben ik wel in 1 keer klaar. Succes. :)
Mercedennys
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Dennys
Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Nu 280CDI S211,
Ex W124 300TD, W123 300TDT

Bericht door Mercedennys »

Mijn advies is om wat rond te zoeken naar een gebruikt exemplaar in kleur 199 (even kijken op je schutbord onder de motorkap en je weet je kleurcode)

Ik had voor 75eur een spatbord gekocht en in korte tijd erop geschroefd. Grote voordeel is geen kleurverschil want de kleur van je nieuwere scherm is dan ook al net zo oud/verkleurd als je auto. Kijk maar even in mijn Logboek, zie je hoe ik het heb gedaan. Allemaal te schroeven.

Succes!
Groet,
Mercedennys (300TD 1992) Mijn Logboek.
RaiN

Bericht door RaiN »

Bedankt voor de tips zover.

ik had overigens wel al schermen gezien, ergens hier in Duitsland, je vindt ze al voor ongeveer 60 euro, uiteraard niet origineel, de vraag is natuurlijk alleen hoe is de kwaliteit en hoe past het hele spul.

het liefst heb ik natuurlijk schermen in de kleur, de gemakkelijkste oplossing.
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Neppers passen niet.
Moet je ze laten monteren komt er een bedrag bij voor de extra tijd
die de plaatwerker kwijt is om er nog wat van te maken.
Plaatwerk zit in een hogere kortingscategorie, netto incl btw kun je
originele schermen voor 250 euro kopen.
Sebastiaancocoon
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sebastiaan
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee

Bericht door Sebastiaancocoon »

ik zou even kijken of je de juiste kleur kunt vinden en anders roest vrije originele kopen. staan nu best veel op internet. kosten een kwart van een nieuwr
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Ja e, xan 250 km rijden om ze op te halen, deuken eruit halen etc.
RaiN

Bericht door RaiN »

jaaaaaa!!!

voorschermen gevonden, bij een Mercedes sloper in Aken, de linker is helemaal goed die ik daar kan kopen, de rechter is goed, maar op een plekje bijgespoten, is dof, vind ik niet uitzien, dus de belangrijkste, de linker dus, kan ik volgende week ophalen, ben ik voor 60 euro klaar, in de kleur, dus erop schroeven en klaar :D

Voor de rechterkant wacht ik tot ik een mooier exemplaar tegenkom en voor die tijd probeer ik het eens met uitdeuken, als dat heeft gewerkt het randje bijspuiten, kan altijd proberen natuurlijk.
Gesloten