Niet meer aanslaan bij warme motor

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Prometheus

Re: Niet meer aanslaan bij warme motor

Bericht door Prometheus »

Maar dat ding zit ook in andere motor uitvoeringen, dus die zouden daar dan ook last van moeten hebben!?
Zit op alle injectie uitvoeringen en krijgen daar op een gegeven moment allemaal last van. Is gewoon een onderhoudsonderdeel. Voor de W124 300E 0004760621 ofwel Bosch 438170035

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kFcNZ-52OJQ[/youtube]
Gertaap
Junior Boarder
Junior Boarder
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1994
Automaat: Nee
LPG: Nee
Contacteer:

Bericht door Gertaap »

Hallo,

de specifieke aspecten van dit motortype weet ik niet, maar ik weet wel dat mijn oude skoda vroege alleen warm startte als je het gastpedaal langzaam volledig intrapte, en dan starten en meteen weer loslaten. zodat alle luchtkleppen volledig open gingen staan, maar zonder extra brandstof in de carburateur te spuiten. Het probleem was namelijk een teveel aan brandstof. Door alles "open" te zetten verdampt dat snel en start de motor.

Deze is een injectie, en dan is het allemaal vast anders, maar je kunt het eens proberen. En een skoda uit 1988 is natuurlijk geen Benz...

succes
Henk Lith
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1985
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: w111,1964
w110,1966
W115, 1972.
W124, 1985

Bericht door Henk Lith »

Ik zit er ineens ook te denken dat mijn 86er 300E ook vaak een beetje naar benzine ruikt, dat zou misschien ook kunnen wijzen op een filter die wat lekt, of het drukvat!?
Is inderdaad een soort onderhouds routine, niks bijzonders!
Zal dat setje ook bestellen.
Groet, Henk
Sierra300dmotor

Bericht door Sierra300dmotor »

verkeerde bougies, als die te warm worden vonken ze niet meer ja moet bougies met een hogere warmtegraad hebben.
Prometheus

Bericht door Prometheus »

verkeerde bougies, als die te warm worden vonken ze niet meer ja moet bougies met een hogere warmtegraad hebben.
bij een bougie met een hogere warmtegraad bv een 7 ipv 6 gaat het deel van de warmte die de motor via de bougie aan de cilinder afstaat, via een langere weg dan bij een 'koude' bougie en wordt de bougie dus warmer.
Een bougie met een lagere warmtegraad zal 'te koud' blijven (< 500C) en dat zou, door de koolaanslag die dan ontstaat, evt. op den duur kunnen leiden tot een verzwakte vonk.
Je geeft hier dus A de verkeerde info en B zal een warmere bougie eerder tot pingelen ofwel 'te vroeg' ontsteken leiden, wat niet correspondeerd met de hier beschreven symptomen.
Voorgeschreven voor de M10x motoren is de BP6EFS (NGK) of vergelijkbaar. Bij gem. koudere omstandigheden of hoger gelegen gebieden zou je een 'warmere' bougie kunnen nemen. Bij gem. hogere omgevingstemperaturen of LPG, kies je een 'koudere' bougie.
Let op de kleur van de bougie als deze (minimaal) een paar honderd km gedraaid heeft. Dat vertelt o.a. welke warmtegraad je zou moeten kiezen.
Plaats reactie