Hallo,
Ik heb pas een W124 estate gekocht en ben een beetje op zoek naar een leuke set velgen, op de foto staan de velgen die er nu op liggen. Kan er mij iemand vertellen welke afmetingen van velgen er allemaal passen op een W124.
En heeft er iemand suggesties (foto) voor een leuk model velg (origineel Mercedes? AMG, carat duchatelet,...), liefst geen aftermarket velgen die niet in verband staan met Mercedes zelf.
Alle OE-nr's die beginnen met 124 in deze lijst (S = Staal , A = Aluminium), je kunt de maten die er bij staan ook gebruiken voor andere modellen/merken velgen.
Putdeksels ('Kanal' in deze lijst, ook wel gullideckel genoemd) vind ik persoonlijk het sjiekst.(zie mijn foto rechts)
Ik heb zelf zowel 8-gaats (zoals op jouw foto) als 15-gaats (kanaldeckel) velgen onder mijn S124. Ik vind beide wat hebben en wissel ze daarom af. Beide overigens 15-inch. 16 of 17 inch kan ook, maar dan zou ik voor AMG I of II gaan. Als je die origineel kan krijgen zou dat mooi zijn. Ze kosten echter wel wat. Setje redelijke 15-gaats van 15-inch heb je wel voor 200 euri.