Marsepein is mijn naam op het forum, irl beter bekend als JP. Sinds een maand of 8 staat er hier een 'foeilelijke' W124 200TD uit '86 op de oprit. Een jonge Suzuki Alto verkocht om de Benz te kunnen aanschaffen.
Foeilelijk omdat de Benz van buiten niet moeders mooiste is. Hier en daar verschillende kleuren wit, links en rechts wat roest en zo nog wat optische minpuntjes.
Maar dat mag de pret niet drukken, motorisch niet de snelste maar een oerdegelijke diesel met maar liefst 72 PK. De auto is er gekomen omdat na de gezinsuitbreiding er in de andere auto te weinig plaats was, en we redelijk kosten neutraal wilden wisselen.
Doe is om jaarlijks iets meer als normaal onderhoud uit te voeren, en vanaf de wegenbelastingsvrijstellingsdatum (galg woord van het jaar) dat bedrag aan het renoveren en restaureren uit te geven zodat er over enkele jaren een knappe old timer voor de deur staat die de tand des tijds heeft overleefd.
Voorlopig is het nog niet zover en is het nog een lelijk 'eendje'.
Kleinere reparaties hoop ik zelf te kunnen uitvoeren, en dan met name als het wat lekkerder weer is omdat er tot nog toe geen 'sleutelruimte' is. Ik zal dus op gezette tijden met wat hulp vragen komen (Toevallig net de eerste gepost) en lees al geruime tijd mee. Sfeer en omgang, hulp en vriendelijkheid vallen me met name op hier op dit forum, ik kom altijd met veel plezier enige topics checken.