Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?

Praten/kletsen over andere dingen in het leven
GMvdB

Re: Oldtimers toch wegenbelasting betalen ?

Bericht door GMvdB »

Laatste kans mensen :!: :!:
Laat de diesel en LPG rijders niet in de steek :roll:

vrgr GMvdB
DonLuciano

Bericht door DonLuciano »

Het gaat m niet worden ben ik bang de regering doet toch wat ie wil
Panzerkampfwagen

Bericht door Panzerkampfwagen »

Idd :shhh:
Sonador

Bericht door Sonador »

Dat is toch een lekker berichtje om te lezen, maar of het zin heeft?

Ik ben wel van mening dat minister Weekers behoorlijk aan het manipuleren is.
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Henk
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
Contacteer:

Bericht door Hulzie »

S 430 V8 automaat.

Afbeelding
Ophetwater

Bericht door Ophetwater »

Ik geloof niet dat het door de eerste kamer komt. Oke, ik ben optimistisch van aard, maar je kan je toch gewoon niet voorstellen dat het 40 jaar compromis het gaat halen als je het volgende leest (van de site van vrijstelling oldtimers):

11. Wie gaat er betalen
Het door Financi├½n begrote bedrag van 137 miljoen dat het ÔÇ£40 jaar compromisÔÇØ jaarlijks aan extra belasting moet opleveren, zou dus van zoÔÇÖn 204.000 autoÔÇÖs afkomstig zijn die in de leeftijdsgroep 26 tot 40 jaar vallen. Gemiddeld komt dit neer op ruim 650,- per auto.

Maar als de eigenaren van de 134.000 autoÔÇÖs op benzine zouden kiezen voor het ┬╝ MRB tarief van max. 120,- per jaar, dan levert dit maximaal 16 miljoen aan belasting op. Waaruit volgt dat het resterende bedrag van maar liefst 121 miljoen door de autoÔÇÖs op diesel of LPG zou moeten worden opgebracht. Dat zijn er samen 71.000, waaruit volgt dat voor deze autoÔÇÖs gemiddeld 1.700,- per jaar moet worden opgebracht.

Het ÔÇ£40 jaar compromisÔÇØ betekent dan dat 88% van de 137 miljoen belasting door slechts 22% van de oldtimerbezitters moet worden betaald. Dat kan toch niet waar zijn?

De financiële gevolgen zullen voor veel bezitters heel groot zullen zijn. Waar bovenop komt dat er grote waardeverliezen zullen ontstaan. In het wetgevingsproces is hier tot nu toe veel te weinig aandacht aan besteed.
Quinten

Bericht door Quinten »

Ophetwater schreef:Ik geloof niet dat het door de eerste kamer komt.

Het MRB stukje zit in een totaal belasting pakket en wordt niet apart behandeld zover ik weet.
Ophetwater

Bericht door Ophetwater »

Hmm...daar zeg je wat. Heb ik ook ergens gelezen, en dat de eerste kamer alleen het hele stuk kan aannemen of verwerpen.

Desalniettemin een stuk is nooit helemaal fout, maar altijd op punten. Het oldtimer punt zal vast ook niet het enige punt zijn in het belastingplan waar men kritiek op heeft. Regering heeft geen meerderheid in eerste kamer. Misschien dat ze het in een eerste ronde verwerpen en dat de regering dan een aantal punten, waaronder het oldtimerpunt, moet repareren alvorens ze het er wel door krijgen.

Bekijk het eens van de andere kant: Een paar punten die van geen enkele kant deugen accepteren omdat de resterende 95% wel deugt? Als onderdeel van de politieke koehandel is dat in de tweede kamer volgens mij niks vreemds. Maar de eerste kamer zegt juist dat ze daar niet aan mee wil doen, en haar eigen taak wil uitvoeren: controleren of wetgeving deugt (uitvoerbaarheid, redelijkheid, effectiviteit). En deze wetgeving deugt simpelweg niet.
Panzerkampfwagen

Bericht door Panzerkampfwagen »

Gombal schreef:Harm, zullen we het allemaal een beetje netjes houden anders is het ook hier klaar! Hoef ik je verder niet uit te leggen denk ik zo!
Je mag best je mening geven maar als het op die manier is dan zijn er vast "betere" forums waar je dat kan spuien.
Heb je plaatje daarom ook iets aangepast.
Weet je, maak het maar zo dat t hier OOK "klaar" is!! Prima!!. Er zijn en komen zeker BETERE forums idd. Deze Mercedes fora heeft al de bijnaam ,de mercedesBAN forum!!, dus doe t! :lol:
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

Loop jij een heisa overal van te maken.Vind jij het normaal om zoiets te plaatsen net als die andere afbeeldingen van de afgelopen keren wij niet.Daarom wordt dat gewoon netjes veranderd klaar en stoor jij je hieraan moet je dit forum gewoon niet meer bezoeken probleem opgelost!
Benz Bossie

Bericht door Benz Bossie »

IK zeg niet veel op het forum, maar hier ben ik het 100% mee eens.
DJS
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Type wagen: 250TD

Bericht door DJS »

Ik sta ook aan de kant van het team van de w124club.
Die afbeeldingen die Harm op het forum zet, voegen niets toe en kunnen voor sommige mensen kwetsend over komen.
Ik heb er geen problemen mee maar ik vind niet dat je zulke afbeeldingen op een netjes forum kunt zetten.

Is het nou zo moeilijk om nog enig fatsoenlijk gedrag te vertonen? En dan ben je ook nog boos dat er iets van gezegd wordt...

Maar OT: Ik weet helemaal niet meer wat ik moet denken van het plan. Ik weet niet of het er door komt of niet.
Ik vrees het ergste om het feit dat het het belastingsplan in ├®├®n keer wordt behandeld. Als het los werd behandeld had ik nog wel hoop maar nu schat ik ons geluk wel erg klein in.
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Bericht door Gombal »

Dank je wel jongens dat er nog meer zijn die hetzelfde vinden als ons (mods en admins).

Vind het altijd jammer, je bent hier tenslotte toch omdat we allemaal 1 ding gemeen hebben, een Mercedes en in ons geval een W124. Ik zie het altijd als 1 grote familie, je hoeft niet met iedereen vriendjes te zijn maar als we allemaal normaal en volwassen blijven doen kunnen we met iedereen door 1 deur.

Dat is ook wat ik het fijne vind op dit forum, we staan met raad en daad klaar voor anderen, hebben allemaal onze eigen meningen en ondanks dat het soms moeilijk is wordt dat door 99,9 % ook gerespecteerd.
Helaas heb je altijd uitzonderingen.

Zo, nu kunnen we weer gewoon on topic gaan ;)
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: Ouder
Opmerkingen / andere wagens.: s210 430TE 1998, Fiat 500 1967'Unimog 416 1971, Holder B12 1958,
W123 230TE 1981

Bericht door JantjeV8 »

Zo ist, dat popiejopie gedoe doen ze maar ergens anders.

De gevolgen van Weekers... De handel ligt plat, de laatste resten worden opgeruimd...
Bijlagen
oud ijzer
oud ijzer
IMG00034-20130720-0832 (Medium).jpg (261.8 KiB) 2830 keer bekeken
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Bericht door Gombal »

Tja je wordt er droevig van als je dat zo ziet Jan :(
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
Youpy
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 300D

Bericht door Youpy »

Via de mail binnen gekregen van Vrijstellingoldtimer.nl:

Wij vragen de aandacht van alle eigenaren van voertuigen met een bouwjaar van 1974 t/m 1987 voor onze eerste enqu├¬te over de gevolgen van het ÔÇ£40-jaar-compromisÔÇØ.

Indien u nog niet precies weet wat het ÔÇ£40-jaar-compromisÔÇØ voor u gaat inhouden, adviseren wij u onze informatiepagina hierover te raadplegen alvorens de enqu├¬te in te vullen.
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/40-j ... -financien

In de enqu├¬te wordt u gevraagd naar wat u gaat doen als het compromis per 01-10-2014 in de wet wordt vastgelegd. Omdat dit per brandstofsoort verschillend kan zijn wordt u eerst verzocht de brandstofsoort selecteren. Om financi├½le gevolgen voor de overheid nauwkeurig te kunnen berekenen hebben we wij ook enkele basisgegevens van uw voertuig(en) nodig, alsook uw (geschatte) gemiddelde jaarkilometrage. Heeft u meer dan ├®├®n oldtimer, dan wordt u verzocht de enqu├¬te voor elk voertuig in te vullen. Klik op onderstaande link om de enqu├¬te te starten.
http://www.vrijstellingoldtimer.nl/inde ... &formId=18

PS.
Stem :
"Voertuig van de hand doen en GEEN ander voertuig aanschaffen"

Want dan hebben de beoogde maatregelen (lijkt mij) totaal geen zin! ;-)

Of zie ik dat verkeerd?? :think:
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

Heb hem al ingevuld.
W124500E
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Michel
Type wagen: 500E
Bouwjaar: 1992

Bericht door W124500E »

Youpy schreef: PS.
Stem :
"Voertuig van de hand doen en GEEN ander voertuig aanschaffen"

Want dan hebben de beoogde maatregelen (lijkt mij) totaal geen zin! ;-)

Of zie ik dat verkeerd?? :think:
In het kader van de vervuiling zeker wel zal men uitleggen ;)

Links of rechts om helaas je kent ze toch die politici
W124 500E (E60 motor), Eisenmann, gone in less than six seconds.
Sonador

Bericht door Sonador »

De meeste gaan toch richting Export, dat bewijzen de exportcijfers momenteel al.

Dit heb ik dan ook ingevuld, export naar een land waar hij nog "gewild" is.
Plaats reactie