Hoezo is een oldtimer cultureel erfgoed?PeterX300 schreef: Kijk een wijze opmerking. Een oldtimer is een auto, vervoermiddel die moet worden bewaard alszijnde cultureel erfgoed. En dan heb je over een auto die je dan als hobby moet gaan zien.
De W124 wordt in dit topic regelmatig als cultureel erfgoed betiteld. En daar snap ik echt niks van. Er is niks cultureel erfgoed-achtigs aan een auto. En zeker niet aan de W124. Cultuur? Geschiedkundige waarde, symbool voor....??? Ik zou het niet weten.
Van een Trabant kan ik het me nog voorstellen als symbool van het Oostblok en de periode van het IJzeren Gordijn, een Kever ook nog wel als symbool van de politiek van Hitler "voor iedere Duitser een auto".
Vooruit, een 2CV ook nog als eerste auto voor de Franse boeren en de aansluitng van het platteland bij de stad en later als symbool van de Flower Power generatie. Van de amerikaanse militaire Jeep zie ik het ook nog wel.
Maar een W124? Dat is toch niks meer dan een auto ergens uit de jaren 80 en begin 90. Een hele goeie auto, ook een hele dure en zeker een h├®├®├®├®le mooie.
Maar ook gewoon een van de vele die toen (en omdat ze zo goed zijn, nu nog steeds) rondreden.
Prima om als hobby te hebben als je ze mooi vind en goed genoeg om in het dagelijks verkeer nog mee te kunnen.
Maar cultureel erfgoed? Ik zie het niet.