Touring lekkage zijruiten bagageruimte

Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
stjb1307

Re: Touring lekkage zijruiten bagageruimte

Bericht door stjb1307 »

ja komt zeer duidelijk bij de gordel van de laaste zitbank weg achter de raamrubbers.
hierdoor wordt de bekleding nat.
De bak liep inderdaad vol van water ook vanuit de achterklep
De achterruit heb ik er daarvoor al uitgehaald voor de reparatie van de hoekjes van de achterruitrand (roest),
reparatie achterklepslot aantrekhulpmotor (conrad 10 euro) en montage orgineel derde remlicht
IMG_0592.JPG
IMG_0592.JPG (19.41 KiB) 2457 keer bekeken
Bijlagen
achterklepslot.jpg
Loigi

Bericht door Loigi »

stjb1307 schreef:Ik hoop dat ik het voor elkaar krijg met die rubbers !
ik heb net de randen gerep.(zie foto)
ik heb met water gekeken wat er gebeurd bij die rand ;)
hierbij is de hoogte van de rand aan de buitenkant maar iets lager dan aan de binnen zijde
hierdoor ontstaat er verkeerde loop van het water langs het rubber.
Bij mij ook de achterkant verroest door het jarenlang achterover hangen van de auto

ik ben het volgende van plan:

>standaard kit gebruiken.
>op het staal een watergootje maken van een laagje kit (hoog voor, laag achter)
>voorzijde van het rubber aanpassen zodat het water daar wegkan
monteren (en hopen dat :))
Zou het niet kunnen helpen door een fijn aluminium profiel bovenop de bestaande stalen opstand te plaatsen. Een soort van dakje boven de bestaand rand, en die eventueel iets hoger laten uitkomen?
Hansjjh

Bericht door Hansjjh »

Ik heb hetzelfde problem met mijn W124 combi uit 1995. Lekkage en roest en er is al heel wat geprobeert.

Heeft jouw idee gewerkt?

mvg,
Hans
Ophetwater

Bericht door Ophetwater »

Ik ben naar carglass geweest voor advies...

Die man verzekerde mij dat voor de achterzijramen van de kombi geen kit nodig is. Zou er origineel ook niet inzitten.
Lekkage zou alleen door roest veroorzaakt worden. Eruit halen, roest weghalen / strak maken, en er weer inzetten, zegt hij. Rubbers zonder kit in de auto zetten, en raam zonder kit in de rubbers. Ben benieuwd of dit bij iemand heeft gewerkt?
HLaan
Expert Boarder
Expert Boarder
Type wagen: E300 Turbodiesel
Bouwjaar: 1993
Automaat: Nee
LPG: Nee

Bericht door HLaan »

Ophetwater schreef:Ik ben naar carglass geweest voor advies...

Die man verzekerde mij dat voor de achterzijramen van de kombi geen kit nodig is. Zou er origineel ook niet inzitten.
Lekkage zou alleen door roest veroorzaakt worden. Eruit halen, roest weghalen / strak maken, en er weer inzetten, zegt hij. Rubbers zonder kit in de auto zetten, en raam zonder kit in de rubbers. Ben benieuwd of dit bij iemand heeft gewerkt?
Ik kan je verzekeren dat bij mijn '93 er er van origine kit tussen de rubbers zat.
Kan me ook herinneren dat ik toen ergen in een manual heb gelezen dat dat er tussen hoort.
Ophetwater

Aha...die van mij is van 1986... Ik zie zelf nergens kit. Misschien dan dat de eerste modellen geen kit hadden.
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Origineel worden de achterruiten gemonteerd zonder kit.
Wanneer er geen roestverschijnselen zijn langs de bovenkant van de spatborden zou het voldoende
moeten zijn de ruiten met goede liefst nieuwe rubbers te monteren.

Bij mijn 300TDT zijn beide ruiten gedemonteerd vanwege het spuiten van de zijkanten.
Het lastigst was de alustrip opnieuw in het rubber persen.
Dat klusje heb ik door een ervaren Carglass medewerker laten doen.
Voorheen en ook na de montage met de oude rubbers geen lekkage gelukkig.
Ophetwater

Ik heb maar een een klein lijntje transparante kit aan de buitenkant langs het rubber aangebracht. Tot dusver waterdicht, geen beslagen ruiten meer. Minder storend voor het oog dan ik had verwacht. Niet de mooiste oplossing, maar wel de snelste en goedkoopste :-/
Hsghor
Senior Boarder
Senior Boarder
Type wagen: 300TD
Bouwjaar: 1990
Automaat: Ja

Bericht door Hsghor »

Vandaag bij KlasseKlassiek in Nieuwegein geweest voor prijsindicatie opknappen van mijn 300 TDT. En ook bij mijn auto is er serieuze roestschade bij het rechterachterraam. Rot al lekker door onder het rubber. Het plan is om het ruit in het geheel uit te nemen, de roest uit te slijpen, nieuw profiel te maken en het raam terug te plaatsen. Blijf het jammer vinden dat dit zo een specifiek probleem blijkt te zijn bij de t modellen. Maar ja, de garantie is ook al een tijdje verlopen ;-)
Ophetwater

Ja, dit en de niveauregeling :-). Kan een hoop kosten om te repareren. T modellen zijn al schaars, maar door deze specifieke euvels en de afschaffing van de mrb denk ik dat je binnenkort wel een van laatste bent met een T model. En dat kan de prijs alleen maar opdrijven :-)

Ben wel benieuwd naar de prijsindicatie van klasse klassiek voor die klus. Dat plan is wel de beste manier.
Combi-Power

Bericht door Combi-Power »

8-) Hoi mede "T" vrienden, ook ik had er last van en ben ook maar voor de winter begon met zuurvrije vasaline aan de gang gegaan, maar dan op de hoeken op het laagst punt (aan de buitenkant) gaan dicht smeren.
En zowaar het heeft m heel goed de natte zooi buiten gehouden. Idd niet de mooiste oplossing.
Wel nog even een tip het water wat in je wiel bak/krik bak staat... slaat /condenseert omhoog tegen de raamstijl aan de onderkant, wat weer tot roest kan lijden.
Daar aan te doen; hou die bakken schoon en droog zo goed als je kan want dat stuk plaatwerk is NIET te koop als nieuwe inzet stukken, zelf maken ;) of goede zien te vinden en de gaatjes in de wegloop rubbers open houden!! :doh:

Zo, dat was de tip van de Combi-Power- Flip, Suc 6 allen combi freaks.

Mars
Ophetwater

Zuurvrije vasaline das ook een idee, misschien wat minder drastisch dan mijn kit ;-)

Ik had ook water in de krikbak en wielbakken. Hoe het in de wielbakken komt snap ik wel, maar hoe het in de (achterste diepe) krikbak is gekomen is me nog steeds een groot raadsel. Heb geen gat kunnen ontdekken. Misschien via de bovenkant achterklep waar die scharniert door die kier...
Stofzuigerman
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Paul
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: Toyota FJ40

Bericht door Stofzuigerman »

Je kan het aan Arie en Nico van A&N Oldtimersservice in Pijnacker vragen.
Die hebben bij mijn T de raamranden hersteld . Ik had na reparatie last van lekkage maar dat hebben ze alsnog netjes verholpen.
Combi-Power

Bericht door Combi-Power »

Mogge, mag ik vragen wat je moest afrekenen bij A & N te pijnacker Paul (stofzuigert) :lol:

Mars
Plaats reactie