Wie weet een goed adres om een 250D handbak 5 versn.1986, om te bouwen naar automaat .lees dat het het makkelijkst is met een donor auto. Mij maakt het niet uit hoe, als het maar goed is.
grts schiedam-ster
ombouwen 5 bak naar automaat
- Schiedam-ster
- Junior Boarder

- Berichten: 26
- Lid geworden op: zo nov 07, 2010 8:14 pm
- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Sebastiaancocoon
- Diamant Boarder

- Berichten: 2287
- Lid geworden op: di okt 25, 2011 3:06 pm
- Roepnaam: Sebastiaan
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Re: ombouwen 5 bak naar automaat
Schiedam verwacht ik haha.
- Marius28
- Platinum Boarder

- Berichten: 926
- Lid geworden op: wo jun 30, 2010 11:02 am
- Roepnaam: Marius
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h - Locatie: Groene Hart Holland
- Contacteer:
Re: ombouwen 5 bak naar automaat
Ook het differentieel , pedalen en de snelheidsmeter moet je van je donorauto omzetten. Een donorauto heb je niet echt nodig als je maar de relevante onderdelen overzet. Zoek op het forum en op marktplaats (o.a. demontage Mercedes bedrijfjes) en je kunt alles vinden. En doe net ik heb gedaan, verkoop de onderdelen (mits in goede staat) voor dezelfde prijs weer op marktplaats waarvoor je de dingen hebt gekocht. Alleen een automaat bak zal wel wat duurder zijn dan een handbak, maar je uitgave is dan de verschilprijs.
Succes met de ombouw.
Succes met de ombouw.
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
- EdH
- Gold Boarder

- Berichten: 375
- Lid geworden op: wo apr 11, 2012 11:36 am
- Roepnaam: Erik
- Type wagen: 250TD
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Locatie: Westland
Re: ombouwen 5 bak naar automaat
Ik weet niet wat de staat van je auto is, maar met de huidige prijzen van auto's kan je overwegen een goede 124 automaat kopen. Van je eigen auto kan je dan nog eea overzetten en je huidige 124 weer verkopen. Je krijgt voor je eigen auto nu misschien niet veel geld meer, maar een ruilactie op deze manier is al snel goedkoper dan de arbeidskosten voor ombouw. Als hobby kost het alleen tijd, bij betaalde uren is het snel een dure grap. En dan het risico dat de monteur iets niet goed overzet (of vergeet) en het meer uren kost dan begroot voordat het goed werkt. Er komen een hoop kleine dingen bij die allemaal goed moeten worden overgezet. Bij een andere 124 automaat weet je bij aanschaf al of en hoe goed de automaat werkt.
Het is aan jou natuurlijk, en als deze auto emotionele waarde heeft moet je hem gewoon laten ombouwen. Maar van het geld dat je bespaart door een ruilactie te doen kan je gelijk een 124 kopen die bijvoorbeeld de opties of kleur of motor heeft die je graag zou willen hebben.
Succes met de keuze en mocht je het laten doen, wil je laten weten wat de kosten hiervan ongeveer zijn?
Erik
Het is aan jou natuurlijk, en als deze auto emotionele waarde heeft moet je hem gewoon laten ombouwen. Maar van het geld dat je bespaart door een ruilactie te doen kan je gelijk een 124 kopen die bijvoorbeeld de opties of kleur of motor heeft die je graag zou willen hebben.
Succes met de keuze en mocht je het laten doen, wil je laten weten wat de kosten hiervan ongeveer zijn?
Erik
