Dag heren,
De centrale vergendeling van m'n 200TE uit '90 heeft kuren.
Bij bediening via de bestuurdersdeur gaan de andere deuren niet open, ze springen pas open na een minuutje rijden.
Als ik de achterklep of bijrijdersdeur open of op slot draai werkt alles soepel en naar behoren.
Samen met dit probleem heeft ook de cylinder van de bestuurdersdeur kuren, deze laat zich niet meer op slot draaien. Ik neem echter aan dat dit 2 losstaande problemen zijn.
Wie heeft raad? Bij voorbaat dank, Wouter
CV hapert
-
200TE-Adam
- Junior Boarder

- Type wagen: 200TE
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- RussellStorm2
- Senior Boarder

- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Citroën saxo
Re: CV hapert
hallo,
dit probleem heb ik ook af en toe met de deuren , vooral als het erg koud is of vriest.
Denk dat het mechanisme is in de deur dat wordt idd geopend en gesloten door vacuum,meestal omdat en geen vet meer tussen de delen zitten die flexibel horen te bewegen, en als het warm is dan heb ik er geen last van . dus deurpanelen er uit en laten inspuiten..het beste invetten !
vrg RS
dit probleem heb ik ook af en toe met de deuren , vooral als het erg koud is of vriest.
Denk dat het mechanisme is in de deur dat wordt idd geopend en gesloten door vacuum,meestal omdat en geen vet meer tussen de delen zitten die flexibel horen te bewegen, en als het warm is dan heb ik er geen last van . dus deurpanelen er uit en laten inspuiten..het beste invetten !
vrg RS
-
200TE-Adam
- Junior Boarder

- Type wagen: 200TE
- Bouwjaar: 1990
- Automaat: Ja
Re: CV hapert
Dank voor de reacties, ik zal de deur eens openhalen (kan ik gelijk die krekel eruit halen die bij 80-85 kmph loopt te zeuren) en kijken naar de slangen. Wat zou ik meoeten doorsmeren? Zie ik heveltjes oid of is het raadzaam om de slangen inwendig te smeren zoals je doet met luchtdrukgereedschap?russellstorm2 schreef:hallo,
vrg RS
@Ronald; leuk een Mercedesrijder met Franse liefdes, zie je niet vaak. Naast Mercedes ben ik een Peugeotman, heb er nu geen maar rij al jaren 204,404,504,505.