Omgekat W124 300 turbo

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.
M3hmeT

Omgekat W124 300 turbo

Bericht door M3hmeT »

Ik heb toen 12-2010 1986 W124 300D gekocht in Duitsland (met estland kenteken) volgende dag bij RDW in arnhem ingevoerd, hij is gewoon 1986 kenteken krijgen helemaal goedkeurd. en daarna 04-2012 ik heb zelf 300turbo diesel motor ingebouwd daarna nog een keer naar arnhem inschrijven van deel 1, nog een keer goedkeurd bij RDW. 24-november-2012 door de politie inbeslag genomen, auto is omgekat verklaard omdat chassisnummer ingeslagen!!! binnen 3 weken krijg ik auto terug zonder kenteken. dus ik kan niet meer rijen. ik heb betaald van advokaat meer dan Ôé¼700, Raar verhaal...
Dus auto zit nu in de garage zonder kenteken pfffffff...
Sebastiaancocoon
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sebastiaan
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: Omgekat W124 300 turbo

Bericht door Sebastiaancocoon »

welkom op het forum mehmet,

zonde van de auto en helaas ben je niet de eerste die dit overkomt, slecht dat ze het bij de eerste invoering niet hebben gezien en bij de tweede ook niet

wat ga je nu met de auto doen? en wat verwacht je dat het forum voor je kan doen?
M3hmeT

Bericht door M3hmeT »

ik weet het niet. ik ben veel geld kwijt voor ombouwen, spuiten, motor, maar nu ik heb helemaal niks. wie is schuld heeft? als toen RDW zegt tegen mij auto is niet klop ik gelijk terug geven die auto. maar na 2 jaar moeijlijk.. wij zijn nog steeds bezig met advokaat schade vergoeding tegen RDW. maar ik weet niet hoeveel kans te winst, Politie agent zegt moet jij RDW aansprekelijk doen, omdat RDW fout gedaan, ja makkelijk te zeggen hee,? ik weet niet wat moet ik doen met die auto nu is helemaal geen waarde meer. ik zelf 9000Ôé¼ kwijt voor project.
JantjeV8
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: s210 430TE 1998, Fiat 500 1967'Unimog 416 1971, Holder B12 1958,
W123 230TE 1981

Bericht door JantjeV8 »

Had de RDW enkel het ingeslagen chassisnummer als reden opgegeven, of had de RDW meer aanwijzingen dat de koets niet bij dat nummer zou horen?

Ik heb die foto ingezoemd, zo van de foto af kun je er niks over zeggen.

Wat is trouwens dat rode ding naast de rechterkoplamp?
MaxDamage
Junior Boarder
Junior Boarder
Roepnaam: Edwin
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1985
Opmerkingen / andere wagens.: W201 190E 2.0 LPG 1983

Bericht door MaxDamage »

Is de auto werkelijk omgekat of denkt de RDW dat dit gebeurd is?

Ik zit te denken aan de aandachtspunten die niet makkelijk verandert kunnen worden.
Quinten

Bericht door Quinten »

Maxdamage schreef:
Ik zit te denken aan de aandachtspunten die niet makkelijk verandert kunnen worden.

Goed begin is het kleurnummer op het (zichbaar nooit vervangen) ponsplaatje, komt die overeen met kleuren uit 1986?
- Code van de ramen
- code van de gordels
- Elk kunststof deel in het interieur heeft een bouwjaar, zoek delen onder het dashboard of van de kachelbuizen die je normaal gesproken nooit vervangt (ook niet met een totaal ander interieur plaatsen)
DJS
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1986

Bericht door DJS »

Het dashboard zou sowieso zijn vervangen als het een 1986 is.
De eersten hadden geen houten strip onder het dash en er is dan een lederen sportline interieur in gekomen.
Heb je trouwens die mopf2 facelift zelf uitgevoerd?
Kirpeknots

Bericht door Kirpeknots »

Vervelend verhaal. Ik zie een aantal zaken die niet van een 86er kunnen zijn. Maar dit kan ook zo zijn overgebouwd zoals bijboorbeeld de positie van de ABS. Op zich zijn er een aantal andere plekken in een W124 waar het chassisnummer ook zou moeten staan. Dit is gemakkelijk te controleren door de politie en kan een reden zijn om de auto 'omgekat' te verklaren.
Quinten

Bericht door Quinten »

DJS schreef:Het dashboard zou sowieso zijn vervangen als het een 1986 is.

Ik zei (citaat): zoek delen onder het dashboard of van de kachelbuizen die je normaal gesproken nooit vervangt (ook niet met een totaal ander interieur plaatsen)

Juist omdat een dashboard al eens vervangen kan zijn :S
Sebastiaancocoon
Diamant Boarder
Diamant Boarder

auto ziet er netjes uit. en idd ik ben bang dat dit een mopf 1 betreft. alles ook qua ABS ect komt overheen met de mopf1
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

Topic verhuist.Gaarne graag je eigen even voorstellen in het juiste topic daarvoor even voorstellen waar het alleen voor bedoeldt is!
Semrick
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Rick

Bericht door Semrick »

Auto met dit chassisnummer is oorspronkelijk een 260E in de kleur 199.
Er is onomstotelijk vastgesteld dat deze auto is omgekat. Daar is geen enkele twijfel over. Bouwjaar is zeer waarschijnlijk 1991. Helaas voor de topicstarter is de auto niet te identificeren. Dat betekend voor de leken dat niet meer kan worden vastgesteld wat het oorspronkelijke chassisnummer is geweest.

Topicstarter geeft aan dat hi de auto als 300D gekocht heeft. Aangezien het origineel een 260E is geweest was de auto op moment van aanschaf al omgebouwd naar diesel.

Ik denk dat de RDW aansprakelijk stellen een moeilijk verhaal gaat worden. Je zult dan moeten kunnen bewijzen dat dit de auto is die je destijds ter invoerkeuring bij de RDW hebt aangeboden.
Theoretisch is het namelijk ook heel goed mogelijk dat de auto pas na de invoer is omgekat. Als de auto wel geidentificeerd had kunnen worden dan had de herkomst ervan een stuk bewijs kunnen zijn. Nu gaat dat helaas niet

Ik weet uit ervaring dat het voor komt dat de RDW bij invoer een omgekatte W124, W201 of ander merk en type niet als zodanig weet te herkennen. Al zijn ze er de laatste tijd wel een stuk scherper op.
Aan de andere kant wordt 90% van de auto's om belastingtechnische redenen pas na het invoeren omgekat.

Als de topicstarter de auto zo gekocht heeft dan is dat natuurlijk erg zuur. En omdat deze uit het buitenland komt is verhaal halen bij de verkoper denk ik ook een moeilijk verhaal.
Er zit denk ik niks anders op dan de auto in onderdelen van de hand te doen om zo de schade nog enigszins te beperken. Een geldig kenteken krijg je er in iedergeval nooit meer bij. En omkatten heeft ook geen zin omdat de auto uiterlijk duidelijk van na 1986 is. :whistle:
Sebastiaancocoon
Diamant Boarder
Diamant Boarder

in dat geval, zou ik een andere oldtimer met 199 kopen en de onderdelen ect allemaal overzetten, kost tijd en ruimte maar anders heb je zoveel verlies en dat is zonde!
Turbo300
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Roy
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens.: W211 E280 CDI Sport pakket

Bericht door Turbo300 »

als je zelf de motor hebt omgebouwt,
en de oude motor nog hebt/ nummers even bekijken en vragen bij de dealer welk type/ bouwjaar de motor is
volgens mij staat de jaartal ook wel op motor en versnellingsbak

Groeten, Roy
ÔÇÄ'Destijds ├®├®n van de snelste in serie geproduceerde diesels ter wereld, De 300D Turbo'
Sebastiaancocoon
Diamant Boarder
Diamant Boarder

grote kans dat die motor al keer verwisseld was maar is te proberen. maar of je er veel mee opschiet weet ik niet
Turbo300
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Roy
Opmerkingen / andere wagens.: W211 E280 CDI Sport pakket

Bericht door Turbo300 »

als je de oude motor bij de auto chassis nummer hoort,
en je kunt aan tonen dat je de motor hebt omgebouwt door foto's mensen die hebben geholpen met ombouwen

en dat hij in 2010 is ingevoerd uit estland met deze motor,
is er volgens mij niks aan de hand,

als je het maar kunt aan tonen?

Maar waarom kwomen ze er nu dan pas achter? en niet in 2010?
ÔÇÄ'Destijds ├®├®n van de snelste in serie geproduceerde diesels ter wereld, De 300D Turbo'
Marius28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Marius
Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h
Contacteer:

Bericht door Marius28 »

Er zat van oorsprong een 260E motor in volgens zeggen, daarna een 300D en waar later een 300D turbo. Wordt moeilijk dus om die 260E te achterhalen.
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Het originele chassisnimmer is mogelijk te achterhalen met wat moeite.
Met dat chassisnummer mag de auto weer aan het verkeer deelnemen.
Dan krijg je een kenteken waarop staat 260E met als byzonderheid 300 turbodieselmotor en brandstof diesel.
Het wordt op kenteken nooit een 300D?, het blijft een 260E met bouwjaar 1991.

Arnhem is inmiddels berucht vanwege de felheid waarmee op W124 exemplaren wordt gejaagd.
Bij mijn 300TDT is door de verkeersdienst van de Arnhemse politie aan het chassisnummer geprutst met een slijpmachine.
Er was geen enkele reden voor, de auto heeft een origineel kenteken uit 1992.
Motor en versnellingsbak zijn origineel, de nummers kloppen met de wagen kaart.
Het verborgen chassisnummer komt uiteraard ook overeen met het ingeslagen nummer.

Herstel van het verminkte chassisnummer kost ruim 1500 euro.
De rekening daarvoor is inmiddels onderweg naar de knoeiers in Arnhem die verantwoordelijk zijn voor het nodeloze geknoei aan het originele chassisnummer.

Mijn andere vordering op de Nederlandse staat vanwege de verduistering in 2010 van een andere auto door domeinen is zojuist door de rechter toegewezen.
Ik had een goede advocaat. De Staat heeft niet eens verweer gevoerd waarmee de uitslag van de procedure vaststaat.
Je moet als benadeelde volhouden ook al duurt de strijd lang. Er gaat flink wat geld naar advocaten voor je in het gelijk gesteld wordt. Fatsoen is bij ambtelijke diensten die blunders begaan niet te vinden. Men laat het vrijwel altijd op een rechtzaak aankomen.

Mensen die gedupeerd worden door incompetente overheidsdiensten mogen mij altijd benaderen voor hulp of advies.
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Semrick schreef:Auto met dit chassisnummer is oorspronkelijk een 260E in de kleur 199.
Er is onomstotelijk vastgesteld dat deze auto is omgekat. Daar is geen enkele twijfel over. Bouwjaar is zeer waarschijnlijk 1991. Helaas voor de topicstarter is de auto niet te identificeren. Dat betekend voor de leken dat niet meer kan worden vastgesteld wat het oorspronkelijke chassisnummer is geweest.

Semrick,

Geen idee waar je de uitspraak dat de auto onomstotelijk is omgekat op baseert.
Ik kan een aantal mogelijkheden op noemen die niet op omkatten duiden.

Bij schade reparaties van jonge auto's wordt regelmatig een complete voorkop vervangen.
Ik heb er meermalen bijgestaan dat plaatwerkers het chassisnummer uit het schadedeel verwijderen en keurig
in de nieuwe voorkop lassen. Daar kwam geen douane etc aan te pas.
Bij een onderzoek naar het chassisnummer en de identiteit van die auto's kan blijken dat het chassisnummer is
verplaatst.

Daarnaast werden bij jonge Benzen complete carrosserieen vervangen.
Mercedes leverde kale koetsen compleet met deuren motorkap en kofferdeksel in de kleur.
Dergelijke koetsen waren niet voorzien van een chassisnummer.
Enig idee hoe dat werd opgelost?

Paul
Plaats reactie