Hoi allemaal,
Hierbij stel ik mijzelf even voor. Ik ben Ferdinand en woon in Hoogvliet.
Sinds een tijdje ben ik aan het kijken naar een leuke youngtimer, een W124 of een W126 want Mercedes is wel mijn passie.
Ik ben niet erg handig zelf, en ben dus op zoek naar wat de eventuele onderhoudskosten zijn zodat ik kan kijken of het voor mij haalbaar wordt.
Groeten Ferdinand
Ferdinand
- Merceders200D
- Gold Boarder

- Roepnaam: Carel
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
Re: Ferdinand
Hey, welkom hier.
Het ligt eraan wat je zoekt, een simpele diesel of een gecompliceerde 500E benzine met
alle opties.
Onderhoud is er altijd, maar dat is met iedere auto.
Zorg dat je de beste wagen eruit pikt, en niet een die op de foto mooi is.
Maar eigenlijk een barrel is, dus kennis van zaken meenemen.
En als het allemaal o.k is, dan zullen er best kleine dingen zijn die je kop niet kosten.
Veel succes met zoeken!!!
Gr Carel
Het ligt eraan wat je zoekt, een simpele diesel of een gecompliceerde 500E benzine met
alle opties.
Onderhoud is er altijd, maar dat is met iedere auto.
Zorg dat je de beste wagen eruit pikt, en niet een die op de foto mooi is.
Maar eigenlijk een barrel is, dus kennis van zaken meenemen.
En als het allemaal o.k is, dan zullen er best kleine dingen zijn die je kop niet kosten.
Veel succes met zoeken!!!
Gr Carel
''Keep on chooglin'' !!!!
-
Hans
Ferdinand schreef:Ik ben niet erg handig zelf, en ben dus op zoek naar wat de eventuele onderhoudskosten zijn zodat ik kan kijken of het voor mij haalbaar wordt.
Groeten Ferdinand
Welkom! Wat onderhoudskosten betreft, zoals al genoemd is de staat van onderhoud van belang maar verder geldt natuurlijk de gouden regel: "Wat er niet op zit, gaat ook niet kapot". Met andere woorden, als je een prachtige Merc hebt met alles er op en er aan, kan er meer stuk dan wanneer je een kale versie hebt aangeschaft.
Voorbeeld, ik heb een vrij recht-toe-recht-aan 260E, maar er zit wel een elektrische antenne op. En waar heb ik gemieter mee? Je raad het al. En dan denk ik alleen maar, er mankeert niks aan m'n handjes, waarom moet dat nou weer elektrisch?
Gelukkig geen elektrisch bedienbare ramen!

Laatst gewijzigd door Hans op do aug 05, 2010 11:16 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Ruubster
- Senior Boarder

- Type wagen: E220T
- Bouwjaar: 1994
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: W201 190D
Precies zoals hans al zegt:
Wat er niet op zit, kan ook niet kapot; Mijn W201 is volledig basic ook op de antenne na.. en ook die heeft kuren
Mijn W124 Cabriolet daarintegen, tja dan wil je neit weten waar je blijft met onderhoudskosten, ook zonder dat er echt iets kapot is kost het een hoop meer!
Probeer er 1 te vinden met onderhouds historie! Dan kun je ervan op aan dat je een betrouwbare auto koopt.
Wat er niet op zit, kan ook niet kapot; Mijn W201 is volledig basic ook op de antenne na.. en ook die heeft kuren
Mijn W124 Cabriolet daarintegen, tja dan wil je neit weten waar je blijft met onderhoudskosten, ook zonder dat er echt iets kapot is kost het een hoop meer!
Probeer er 1 te vinden met onderhouds historie! Dan kun je ervan op aan dat je een betrouwbare auto koopt.