Mafkees schreef:Ik krijg zo het idee dat de oldtimers op MP al goedkoper worden
Dat idee had ik ook al, maar weet niet zozeer waar dat aan ligt. Of dat het een paar zaken zijn die daar de oorzaak van zijn.
Mafkees schreef:Ik krijg zo het idee dat de oldtimers op MP al goedkoper worden

Peter, het is heel simpel. Oldtimers zijn in de regel auto's gekocht door liefhebbers welke deze niet als eerste voertuig gebruikt maar als voertuig erbij, voor plezier-ritjes. Rondjes om of voor meetings end.Peter1 schreef:ik vind dat als je door een regel belasting moet betalen, je ook het recht hebt door een regel geen belasting hoeft te betalen.
het is nooit misbruik !, dat is een negatieve intentie
ik zou deze W124 nooit zijn gaan rijden als ik wegenbelasting moest betalen, en als mensen dat doen omdat het goedkoop is dat is dat ook oke, regels zijn regels en daar moeten we of we nu wel of niet willer er toch aan houden.
dus de discussie misbruik en gebruik is volledig overbodig.
ook degene die een W124 rijdt om de wb te ontduiken is een W124 rijder die blij is met de auto, en die toch de auto heel erg gaat waarderen en een liefhebber gaat worden (kan niet anders).
want daar is ie veel te leuk voor !
(bahalve dan dat .....werk aan me krikpunten e.d waar ik mee bezig ben).
peter1

Van deze link word ik blij!!!! Mijn dank hiervoor!!!Diesel-driver schreef:http://www.autoblog.nl/oldtimers-blijven-wegenbelastingvrij
das mooi man, nu gaat de mijne volgendjaar in de restauratie.......

een moderne diesel is net zo schadelijk als een oude dieselDweezman schreef:Smile van oor tot oor!
Nu kan ik weer 4 jaar vooruit, en mss nadenken over de inbouw van een 3-liter multiklepper met oxykat. Kijken of ik daarmee ook in de toekomst 'voldoe' milieu-gewijs.