Onterechte parkeerboete!?!
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Onterechte parkeerboete!?!
Kreeg net een parkeerboete binnen! Wel apart want de datum van de boete is tijdens het tijdsbestek dat de auto nog op bokken staat.
En bovendien in een dorp of stad waar ik nog nooit van gehoord heb en een eind weg.
Wat ik wel veel kwalijker vind is dat er dus misschien iemand anders met dezelfde platen rondrijdt!
Hoop dat het een tikfout is van de parkeerwachter/politie maar maandag eerst maar eens bellen, net al geprobeerd maar alles is dicht tot maandag.
Gelukkig dat ik barst van de foto's en ook het hele verhaal hier op het forum, ben benieuwd hoe het verder gaat.
Ben wel benieuwd wat ze voor de rest nog opschrijven bij een parkeerboete (automerk of kleur?), als ze dat opschrijven is het nog duidelijker om te laten zien dat ik het niet was (of het moet ook een witte Mercedes zijn) hoewel de foto's en forum denk ik al duidelijk genoeg is.
Waar ik wel verschrikkelijk pissig om wordt is dat ik dus van alles moet gaan doen terwijl ik het "slachtoffer" ben, zou beter zijn als hun (Justitie) gewoon moeten bewijzen dat ik het wel ben. Nu moet ik er een berg tijd, moeite en geld (bellen, postzegels, enz) in gaan steken voor iets wat ik niet gedaan heb. Wat is het "recht" in dit land toch krom!!!
Had er al weinig vertrouwen in en dit soort acties verhoogd het vertrouwen niet echt.
En bovendien in een dorp of stad waar ik nog nooit van gehoord heb en een eind weg.
Wat ik wel veel kwalijker vind is dat er dus misschien iemand anders met dezelfde platen rondrijdt!
Hoop dat het een tikfout is van de parkeerwachter/politie maar maandag eerst maar eens bellen, net al geprobeerd maar alles is dicht tot maandag.
Gelukkig dat ik barst van de foto's en ook het hele verhaal hier op het forum, ben benieuwd hoe het verder gaat.
Ben wel benieuwd wat ze voor de rest nog opschrijven bij een parkeerboete (automerk of kleur?), als ze dat opschrijven is het nog duidelijker om te laten zien dat ik het niet was (of het moet ook een witte Mercedes zijn) hoewel de foto's en forum denk ik al duidelijk genoeg is.
Waar ik wel verschrikkelijk pissig om wordt is dat ik dus van alles moet gaan doen terwijl ik het "slachtoffer" ben, zou beter zijn als hun (Justitie) gewoon moeten bewijzen dat ik het wel ben. Nu moet ik er een berg tijd, moeite en geld (bellen, postzegels, enz) in gaan steken voor iets wat ik niet gedaan heb. Wat is het "recht" in dit land toch krom!!!
Had er al weinig vertrouwen in en dit soort acties verhoogd het vertrouwen niet echt.
- Pena
- Platinum Boarder

- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: W126 300SD 1981 aut.
W124 300D 1986 - Locatie: Delft
Re: Onterechte parkeerboete!?!
Hoi Arjen,
Dat valt niet mee.
Maar rustig aan. Misschien is het wel zo opgelost.
Mijn platen waren echt gestolen en er gelijk ('s nachts om 1u) mee getankt.
Ze hadden bij mij wel een rode W124 uitgezocht dus nog moeilijk te zien (ik heb geen witte knipperlichten en wel gietwielen). Maar gelukkig had in meteen aangifte gedaan dus toen ik van de deurwaarder post kreeg (2 dagen later) kon ik aantonen dat ik het niet was.
Succes in ieder geval.
Dat valt niet mee.
Maar rustig aan. Misschien is het wel zo opgelost.
Mijn platen waren echt gestolen en er gelijk ('s nachts om 1u) mee getankt.
Ze hadden bij mij wel een rode W124 uitgezocht dus nog moeilijk te zien (ik heb geen witte knipperlichten en wel gietwielen). Maar gelukkig had in meteen aangifte gedaan dus toen ik van de deurwaarder post kreeg (2 dagen later) kon ik aantonen dat ik het niet was.
Succes in ieder geval.
Herman
250D
300D
250D
300D
- Gombal
- Erelid

Tja, maar het is weekend en dan werkt er niemand meer die je nodig hebt
(Vorige week belde mijn dochter in het weekend 's avonds het nationale politienummer, niemand thuis
, misschien waren ze deze keer wel boeven vangen
) Dus maandag meteen actie ondernemen en dan zien we wel.
Het vervelendste zou zijn als er dus daadwerkelijk iemand met dezelfde platen rijdt als ik, lees op internet dat je dan aangifte moet doen en de RDW in moet lichten.
Weet alleen niet of dit zo is of dat het gewoon een schrijf/tikfout is van de desbetreffende ambtenaar.
En nogmaals, wat me het meest irriteert is het feit dat ik overal achteraan moet gaan terwijl ik het "slachtoffer" ben.
Zit daar helemaal niet op te wachten, zeker nu niet, zit nog met veel napijn thuis na mijn niervergruizing (infectie en ontsteking erbij) en nou moet ik dit gaan regelen.
Maar goed, dat is typische Nederlands, crimineel beschermen en slachtoffer zoekt het maar uit.
(Zeg altijd dat je dingen niet in emotie moet schrijven maar hoeveel keer ik ook tot 10 tel nu, ik wordt er niet rustiger van dus het kan misschien nog wat genuanceerder maar gelukkig lijk ook ik net op een mens
)
Het vervelendste zou zijn als er dus daadwerkelijk iemand met dezelfde platen rijdt als ik, lees op internet dat je dan aangifte moet doen en de RDW in moet lichten.
Weet alleen niet of dit zo is of dat het gewoon een schrijf/tikfout is van de desbetreffende ambtenaar.
En nogmaals, wat me het meest irriteert is het feit dat ik overal achteraan moet gaan terwijl ik het "slachtoffer" ben.
Zit daar helemaal niet op te wachten, zeker nu niet, zit nog met veel napijn thuis na mijn niervergruizing (infectie en ontsteking erbij) en nou moet ik dit gaan regelen.
Maar goed, dat is typische Nederlands, crimineel beschermen en slachtoffer zoekt het maar uit.
(Zeg altijd dat je dingen niet in emotie moet schrijven maar hoeveel keer ik ook tot 10 tel nu, ik wordt er niet rustiger van dus het kan misschien nog wat genuanceerder maar gelukkig lijk ook ik net op een mens
-
GekkeHenkie
ik heb het pasgeleden ook meegemaakt,
ik had een auto geleend van een collega.
en hij kwam 2 weken later aan met een boete.
te hard rijden ergens in friesland, terwijl ik brabant niet uit was geweest.
dit was gelukkig met 1 telefoontje opgelost.
dit bleek een leesfout te zijn van de computer.
gelukkig slaan ze de foto's op.
Mvg, Thijs`
PS ik meen in noord en zuid holland zijn ze al zover dat je online je foto terug kun zien.
ik had een auto geleend van een collega.
en hij kwam 2 weken later aan met een boete.
te hard rijden ergens in friesland, terwijl ik brabant niet uit was geweest.
dit was gelukkig met 1 telefoontje opgelost.
dit bleek een leesfout te zijn van de computer.
gelukkig slaan ze de foto's op.
Mvg, Thijs`
PS ik meen in noord en zuid holland zijn ze al zover dat je online je foto terug kun zien.
- Gombal
- Erelid

Dat is het "voordeel" van een snelheidsboete, een foto. In dit geval, een parkeerboete denk ik niet dat er een foto gemaakt is, zou me erg vreemd lijken als dat wel zo was. Hoop alleen dat er wel opgeschreven is wat voor auto en kleur hoewel dat natuurlijk ook gewoon een witte Mercedes kan zijn.
Ga maandag eerst eens bellen, mijn dochter heeft al een bezwaarschrift opgesteld (Doet een opleiding in de juridische richting, zo krijg je toch nog wat terug van de kapitalen die je uitgeeft aan school van je dochter
)
We zullen zien wat er allemaal uitkomt, heb net alles van het forum al geprint, moet nog wat dingen kopieeren en dan heb ik alles al klaar liggen.
Ga maandag eerst eens bellen, mijn dochter heeft al een bezwaarschrift opgesteld (Doet een opleiding in de juridische richting, zo krijg je toch nog wat terug van de kapitalen die je uitgeeft aan school van je dochter
We zullen zien wat er allemaal uitkomt, heb net alles van het forum al geprint, moet nog wat dingen kopieeren en dan heb ik alles al klaar liggen.
-
Peter1
lekker klote zo een bekeuring en in dit geval klopt ie niet eens !
mischien is het zo opgelost en maak je je druk om niks.
alhoewel emoties altijd een rol spelen bij welke bekeuring dan ook (tenminste bij mij) is het beste om het even op zij te zetten, maarja dat lukt niet altijd en heb je er dus last van en zelfs mischien teveel last.
veel succes gewenst met de oplossing.
mischien is het zo opgelost en maak je je druk om niks.
alhoewel emoties altijd een rol spelen bij welke bekeuring dan ook (tenminste bij mij) is het beste om het even op zij te zetten, maarja dat lukt niet altijd en heb je er dus last van en zelfs mischien teveel last.
veel succes gewenst met de oplossing.
- Zuendfolge
- Expert Boarder

- Roepnaam: Math
- Type wagen: E220
- Bouwjaar: 1993
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: W115 220D 1972
Ik kreeg laatst ook een lullige boete voor parkeren zonder parkeerschijf in een of ander boeregat. Nu had ik wel een mooi briefje gemaakt waar ik de tijd duidelijk op had geschreven maar helaas...zo'n 90(!!) euro boete....
Ik heb dus zelf een foto gemaakt ,maar bij het aanvechten bleek dat de parkeerwachter ook 2 foto's had gemaakt (zelfs ook van mijn mooie brieffie...).
Kan dus best zijn dat er wel foto's gemaakt zijn.
Ik heb dus zelf een foto gemaakt ,maar bij het aanvechten bleek dat de parkeerwachter ook 2 foto's had gemaakt (zelfs ook van mijn mooie brieffie...).
Kan dus best zijn dat er wel foto's gemaakt zijn.
-
Gullwing
Een fout met parkeren kan ook een belastingaanslag zijn van de gemeente.
Dat is meestal lastiger te bestrijden dan een bekeuring.
De tarieven voor veel voorkomende overtredingen zijn pas 2% verhoogd.
Dat is de beloning voor beter oplettende bestuurders: minder bekeuringen dan verhoogt Ivo Opstelten het tarief gewoon.
De begroting moet kloppen. De tweede kamer vindt alles goed en stemt in met een nieuwe verhoging van de tarieven
die al de hoogste in Europa zijn, uitgezonderd Zwitserland.
Telefoneren, gordel zit al rond de 200 euro. Voor 4 km te snel mag je al 32 euro aftikken.
Leuker kunnen we het niet maken helaas.
Dat is meestal lastiger te bestrijden dan een bekeuring.
De tarieven voor veel voorkomende overtredingen zijn pas 2% verhoogd.
Dat is de beloning voor beter oplettende bestuurders: minder bekeuringen dan verhoogt Ivo Opstelten het tarief gewoon.
De begroting moet kloppen. De tweede kamer vindt alles goed en stemt in met een nieuwe verhoging van de tarieven
die al de hoogste in Europa zijn, uitgezonderd Zwitserland.
Telefoneren, gordel zit al rond de 200 euro. Voor 4 km te snel mag je al 32 euro aftikken.
Leuker kunnen we het niet maken helaas.
- Gombal
- Erelid

Gisteren eerst maar eens even naar de politie geweest, gevraagd of ik aangifte moest doen omdat er mogelijk dus iemand met mijn kenteken rondrijdt. (Andere mogelijkheid is een tikfout maar dit was het makkelijkst
)
Ze hebben in de computer gekeken en gebeld met wat andere afdelingen, blijkt de bekeuring niet van hun te komen maar van de gemeente.
Dus die gemeente maar eens gebeld. Konden de juiste persoon iet te pakken krijgen en zouden terugbellen.
Dat werd netjes na een uurtje gedaan, deze meneer kon me vertellen dat zijn collega de bekeuring uitgeschreven had en dat hij het even uit ging zoeken, zou weer terug bellen.
En inderdaad, werd weer netjes en redelijk snel daarna teruggebeld. Hij vroeg meteen, wat is het kenteken?
Ik vertelde mijn kenteken en toen zei hij, dan zie ik al waar het fout zit, hij had een foto van de desbetreffende auto en er klopte 1 cijfer niet.
Moet wel een bezwaarschrift indienen, meteen vanochtend maar even gedaan, en dan moest het goed komen.
Ben blij dat ze dus gewoon een foto hebben, dan hoef ik niets mer te bewijzen maar is het simpel te zien.
Vind het nog steeds wel krom dat je als burger dus gewoon altijd schuldig bent totdat je kan bewijzen dat je dat niet bent.
Zou beter zijn als je gewoon onschuldig bent totdat hun (politie/justitie) bewezen hebben dat je schuldig bent.
(Heel wat anders maar zag een tijdje terug op tv dat er iemand aangehouden werd omdat hij gebeld zou hebben achter het stuur, had echter helemaal geen mobiel bij volgens hem en was ook nergens in de auto te zien.(Weet niet of hij loog of de waarheid sprak maar hij wilde graag dat de politie in zijn auto keek dus neem aan als je daar zo op aandringt dat je de waarheid spreekt)
Politie hield gewoon vol dat hij zat te bellen en vertikte het om de auto even te doorzoeken.
Als ik dus met een rekenmachine tegen mijn oor in de auto rijdt en ik word aangehouden kunnen ze me dus zo een boete voor bellen achter het stuur geven zonder ook maar enige vorm van bewijs, ook al heb ik geen mobiel bij. Blijft een raar landje hier want je kan het nooit meer bewijzen achteraf dat je inderdaad geen mobiel bij had.
Mensen kunnen zich heel snel vergissen in wat ze zien en gezien hebben omdat je hersens veel dingen invullen met info uit dingen die je al meegemaakt hebt of gezien hebt. En aangezien de meeste politieagenten ook mensen zijn
zijn die ook niet perfect en foutloos. Hoop dat ik zoiets nooit meemaak want dan zou ik, net als die gozer op tv, helemaal uit mijn naadje gaan, vond het knap van hem dat hij nog zo redelijk netjes bleef.)
Ze hebben in de computer gekeken en gebeld met wat andere afdelingen, blijkt de bekeuring niet van hun te komen maar van de gemeente.
Dus die gemeente maar eens gebeld. Konden de juiste persoon iet te pakken krijgen en zouden terugbellen.
Dat werd netjes na een uurtje gedaan, deze meneer kon me vertellen dat zijn collega de bekeuring uitgeschreven had en dat hij het even uit ging zoeken, zou weer terug bellen.
En inderdaad, werd weer netjes en redelijk snel daarna teruggebeld. Hij vroeg meteen, wat is het kenteken?
Ik vertelde mijn kenteken en toen zei hij, dan zie ik al waar het fout zit, hij had een foto van de desbetreffende auto en er klopte 1 cijfer niet.
Moet wel een bezwaarschrift indienen, meteen vanochtend maar even gedaan, en dan moest het goed komen.
Ben blij dat ze dus gewoon een foto hebben, dan hoef ik niets mer te bewijzen maar is het simpel te zien.
Vind het nog steeds wel krom dat je als burger dus gewoon altijd schuldig bent totdat je kan bewijzen dat je dat niet bent.
Zou beter zijn als je gewoon onschuldig bent totdat hun (politie/justitie) bewezen hebben dat je schuldig bent.
(Heel wat anders maar zag een tijdje terug op tv dat er iemand aangehouden werd omdat hij gebeld zou hebben achter het stuur, had echter helemaal geen mobiel bij volgens hem en was ook nergens in de auto te zien.(Weet niet of hij loog of de waarheid sprak maar hij wilde graag dat de politie in zijn auto keek dus neem aan als je daar zo op aandringt dat je de waarheid spreekt)
Politie hield gewoon vol dat hij zat te bellen en vertikte het om de auto even te doorzoeken.
Als ik dus met een rekenmachine tegen mijn oor in de auto rijdt en ik word aangehouden kunnen ze me dus zo een boete voor bellen achter het stuur geven zonder ook maar enige vorm van bewijs, ook al heb ik geen mobiel bij. Blijft een raar landje hier want je kan het nooit meer bewijzen achteraf dat je inderdaad geen mobiel bij had.
Mensen kunnen zich heel snel vergissen in wat ze zien en gezien hebben omdat je hersens veel dingen invullen met info uit dingen die je al meegemaakt hebt of gezien hebt. En aangezien de meeste politieagenten ook mensen zijn
- Pena
- Platinum Boarder

- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: W126 300SD 1981 aut.
W124 300D 1986 - Locatie: Delft
Hoi Arjen,
Blij dat het zo (makkelijk) is opgelost.
Je ziet, het recht zegeviert
.
En niet aan je oor krabben
.
Blij dat het zo (makkelijk) is opgelost.
Je ziet, het recht zegeviert
En niet aan je oor krabben
Herman
250D
300D
250D
300D
-
Gullwing
Arjen,
Ze zullen toch echt met iets meer moeten komen wanneer je een boete krijgt voor telefoneren in de auto.
Wanneer de geachte dames en heren in blauw zich er zo makkelijk van af maken is het een eitje om de bekeuring te bestrijden.
Vraag dochterlief maar eens naar het Meer en Vaart arrest te kijken.
De ellende is wel dat je bezwaar moet maken en de zaak aan de rechter moet voorleggen.
Het levert wel een besparing van 200 euro op die anders zomaar van je rekening wordt afgeschreven.
Ze zullen toch echt met iets meer moeten komen wanneer je een boete krijgt voor telefoneren in de auto.
Wanneer de geachte dames en heren in blauw zich er zo makkelijk van af maken is het een eitje om de bekeuring te bestrijden.
Vraag dochterlief maar eens naar het Meer en Vaart arrest te kijken.
De ellende is wel dat je bezwaar moet maken en de zaak aan de rechter moet voorleggen.
Het levert wel een besparing van 200 euro op die anders zomaar van je rekening wordt afgeschreven.
- Marius28
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Marius
- Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h - Locatie: Groene Hart Holland
- Contacteer:
Goed afgelopen dus. Als zo'n kerel toegeeft een fout gemaakt te hebben, is het toch raar dat hij dan zijn eigen fout niet oplost. Maar nee, dan moet jij een bezwaar indienen. Dat is eigenlijk machtsvertoon.
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
- Gombal
- Erelid

@Herman, ja, gelukkig hebben ze en foto dus dat maakt het heel veel makkelijker. Kreeg al te horen bij de politie dat een paar foto's van je auto in de garage een erg zwak bewijs was, vreemd, hoe moet je dan bewijzen dat je het niet was als je helemaal niets aan bewijs hebt?
@Paul, tja, het was volgens mij bij dat programma met die kabouter en onze vriend Klaas W. En ik zal het eens aan mijn dochter vragen, is een goeie!
@Marius, Daar baalde ik dus ook van maar dat krijg je met bureaucratie. Heb eerst nog wel gedacht, puur om het principe, hoe ik die paar euro terug kon krijgen voor de postzegels en de 5 minuten bellen maar dat was toen ik nog laaiend was. Nu heb ik zoiets van, laat maar zitten, ben er helemaal klaar mee!
@Paul, tja, het was volgens mij bij dat programma met die kabouter en onze vriend Klaas W. En ik zal het eens aan mijn dochter vragen, is een goeie!
@Marius, Daar baalde ik dus ook van maar dat krijg je met bureaucratie. Heb eerst nog wel gedacht, puur om het principe, hoe ik die paar euro terug kon krijgen voor de postzegels en de 5 minuten bellen maar dat was toen ik nog laaiend was. Nu heb ik zoiets van, laat maar zitten, ben er helemaal klaar mee!
- Niek
- Expert Boarder

- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1985
Gelukkig redelijk probleemloos opgelost.
Heb ook eens een onterechte parkeer boete gehad. Heb al jaren een parkeer vergunning; en er loopt al jaren de zelfde parkeerwachter rond. Bij sneeuw had hij de parkeervergunning niet gezien. (terwijl mijn auto al jaren op de zelfde plek geparkeerd staat en hij hem toch minstens 2 x in de week controleert. Wat een **k*l. Is uiteraard rechtgezet na een aantal geïrriteerde telefoontjes mijnerzijds; kon echter geen"sorry' vanaf.
Heb ook eens een onterechte parkeer boete gehad. Heb al jaren een parkeer vergunning; en er loopt al jaren de zelfde parkeerwachter rond. Bij sneeuw had hij de parkeervergunning niet gezien. (terwijl mijn auto al jaren op de zelfde plek geparkeerd staat en hij hem toch minstens 2 x in de week controleert. Wat een **k*l. Is uiteraard rechtgezet na een aantal geïrriteerde telefoontjes mijnerzijds; kon echter geen"sorry' vanaf.
-
Peter1
ik heb het eens gehad dat ik terug kwam en een parkeerwachter bij mijn auto een bon uitschreef, waar hij bij stond viste ik de parkeerticket op de grond in de auto ( was gevallen vermoed met deur dichtdoen en veel wind).
hij stond erbij, zag het en wilde de bekeuring niet intrekken omdat hij al geschreven was.
de enigste optie was bezwaarschrif.....niet dus... wethouder opgebelden de zaak uitgelegd..deze heefd alles geregeld voor mij........bon werd geseponeerd en kreeg de desbetreffende parkeerwachter in mijn winkel voor escuus.
ongelofelijk wat was ik woedend op die zak !.....hij had het wel kunnen intrekken maar hij durfde het niet.
peter1
hij stond erbij, zag het en wilde de bekeuring niet intrekken omdat hij al geschreven was.
de enigste optie was bezwaarschrif.....niet dus... wethouder opgebelden de zaak uitgelegd..deze heefd alles geregeld voor mij........bon werd geseponeerd en kreeg de desbetreffende parkeerwachter in mijn winkel voor escuus.
ongelofelijk wat was ik woedend op die zak !.....hij had het wel kunnen intrekken maar hij durfde het niet.
peter1
- Heftrucker
- Beheerder

- Roepnaam: Frans
- Type wagen: E300T Turbodiesel
- Bouwjaar: 1984
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: W126 500SEL
Je zou haast denken dat deze ambtenaren zichzelf en elkaar werk bezorgen om niet ontslagen te worden.
Het is immers bekend dat het ambtenaren apparaat moet worden ingekrompen.
Soms loopt dit land over van onnodige bureacratie en soms heb ik het gevoel dat er 1 regeltje verdwijnt maar er 2 voor terug komen.
Op den duur weet je als rechtgeaarde burger ook niet meer waar je aan toe bent.....
Het is immers bekend dat het ambtenaren apparaat moet worden ingekrompen.
Soms loopt dit land over van onnodige bureacratie en soms heb ik het gevoel dat er 1 regeltje verdwijnt maar er 2 voor terug komen.
Op den duur weet je als rechtgeaarde burger ook niet meer waar je aan toe bent.....
Groeten van Frans.
Advies via PM wordt niet meer verstrekt. Voor vragen gebruik het forum!
Zet geen chassisnummers in de berichten op het forum, maar stuur die per PM.
Advies via PM wordt niet meer verstrekt. Voor vragen gebruik het forum!
Zet geen chassisnummers in de berichten op het forum, maar stuur die per PM.
-
Harolds
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Harold
- Opmerkingen / andere wagens.: Helaas geen Mercedes momenteel.
Volvo v70 2.5 10v, 1997, LPG, 412k km's voor mijzelf
Toyota Yaris verso voor de honden.
Toyota C-HR 2020 voor de vrouw.
Volvo S40 2004 LPG voor de kids.
Het mag duidelijk zijn dat een parkeerwachter/parkeerambtenaar zelf geen reeds uitgeschreven boetes, kan en mag intrekken.
Enige vorm van zelfverrrijking of andere vormen van corruptie liggen dan binnen handbereik en dat wil men op deze manier voorkomen.
Vandaar dat je, helaas, in beroep mag gaan, zodat alles op papier komt te staan.
Overigens wel grappig hoe er in het algemeen over ambtenaren wordt gedacht en geschreven.
Zelfs ik kan er, als ambtenaar (en zelfs voormalig belastingambtenaar), wel om lachen
Groet.
Enige vorm van zelfverrrijking of andere vormen van corruptie liggen dan binnen handbereik en dat wil men op deze manier voorkomen.
Vandaar dat je, helaas, in beroep mag gaan, zodat alles op papier komt te staan.
Overigens wel grappig hoe er in het algemeen over ambtenaren wordt gedacht en geschreven.
Zelfs ik kan er, als ambtenaar (en zelfs voormalig belastingambtenaar), wel om lachen
Groet.
-
Peter1
het is uiteindeijk ook de bedoeling dat je er om kan lachen, zonder regels leven in zo een klein landje wordt gegarandeerd een onleefbare puinhoop, maar teveel regels blokkeerd het gezonde verstand, en dat is in nederland doorgeslagen.
peter1
p.s het blijkt toch wel dat het een en andere ingetrokken kan worden want een bezwaarschrift heb ik nooit hoeven indienen in mijn zaak.
peter1
p.s het blijkt toch wel dat het een en andere ingetrokken kan worden want een bezwaarschrift heb ik nooit hoeven indienen in mijn zaak.
-
Harolds
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Harold
- Opmerkingen / andere wagens.: Helaas geen Mercedes momenteel.
Volvo v70 2.5 10v, 1997, LPG, 412k km's voor mijzelf
Toyota Yaris verso voor de honden.
Toyota C-HR 2020 voor de vrouw.
Volvo S40 2004 LPG voor de kids.
Formeel is het zo dat een boete, wanneer eenmaal uitgeschreven, niet door de betreffende ambtenaar mag worden ingetrokken. Een politiefunctionaris zou hier een uitzondering op kunnen zijn, dat weet ik niet zeker.
Maar een "gewone" parkeerwachter heeft heel wat uit te leggen wanneer hij eigenhandig boetes intrekt, en zal dit dus in de regel ook niet doen. Komt bij dat de (meeste) boetes electronisch worden uitgeschreven en daarmee ook worden opgeslagen op nummer, en bij missende nummers mag hij/zij die ze uitgeschreven heeft, even vertellen waar ze zijn gebleven....
Maar uitzonderingen zijn er altijd en dat houdt het boeiend.
Maar een "gewone" parkeerwachter heeft heel wat uit te leggen wanneer hij eigenhandig boetes intrekt, en zal dit dus in de regel ook niet doen. Komt bij dat de (meeste) boetes electronisch worden uitgeschreven en daarmee ook worden opgeslagen op nummer, en bij missende nummers mag hij/zij die ze uitgeschreven heeft, even vertellen waar ze zijn gebleven....
Maar uitzonderingen zijn er altijd en dat houdt het boeiend.
-
Sterretje1968
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Rene
- Type wagen: E300T Turbodiesel 4-MATIC
- Bouwjaar: N.n.b.
Dit heb ik wel gedaan bij de ABN AMRO bank.Gombal schreef:Heb eerst nog wel gedacht, puur om het principe, hoe ik die paar euro terug kon krijgen voor de postzegels en de 5 minuten bellen maar dat was toen ik nog laaiend was. Nu heb ik zoiets van, laat maar zitten, ben er helemaal klaar mee!
Kreeg (vergeleken met het tarief) een ruime vergoeding tot 2x toe.
Ik zei heel simpel: waarom moet de klant betalen terwijl het duidelijk is dat de fout bij jullie ligt?
Hetzelfde doe ik als ik geld krijg van een instantie, b.v. de belastingdienst.
Dan vraag ik doodleuk naar de wettelijke rente als zij te laat zijn met betalen.
Vroeger ook weleens last mee gehad maar schrok van het rentetarief.
Heb het diverse malen berekend maar ik kwam uit op ca. 25%.
Tja, ik vind het best.
Ging ook om een aardig bedrag.
Groetjes, Rene.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.
I'm not weird, I'm a Limited Edition.