bezichtiging 230CE

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.
Plaats reactie
Wim230E
Junior Boarder
Junior Boarder
Roepnaam: Wim
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Volvo Amazone
Renault Laguna

bezichtiging 230CE

Bericht door Wim230E »

Vandaag een 230CE bouwjaar 1987 wezen bekijken en daar had ik nog wat vragen over, wellicht is er iemand die wat advies kan geven. Auto ziet er goed uit, nauwelijks roestvorming. Alleen bij het starten en stationairloop dreunt de auto erg.
Toen ik de olievuldop eraf haalde blies die behoorlijk (onderdruk). Is dit normaal, of duidt dit op een versleten motor?
Ook stond er water onder de voormatten, vooral rechtsvoor. Misschien verstopt afvoerslangetje?
Verder zijn tips welkom waar ik op moet letten bij de aankoop van een 230CE.

mvg.
Wim
Maykell

Re: bezichtiging 230CE

Bericht door Maykell »

Ik zou toch oppassen met water onder de voormatten en niet direct uitgaan van een verstopt slangetje. De buitenkant van de auto kan er roestvrij uitzien maar aan de onderkant kunnen wel degelijk een gat ingeroest zijn! Dit gebeurd nou eenmaal met met oudere auto's!
Een dreunende motor hoort niet! Wat het wel is kunnen andere mensen je hier misschien vertellen.
Ik zou alle problemen goed doorgronden voordat je deze auto aanschaft.
Als de auto goed is heb je een super coupe!
Succes met de aankoop

Hoeveel km heeft deze Benz gedraaid?
Wim230E
Junior Boarder
Junior Boarder
Renault Laguna

Bericht door Wim230E »

Bedankt voor je reactie. De auto heeft 254000 km gelopen. Wat betreft water onder de voormat, heb ik inmiddels al wat over gelezen op het forum en de oorzaak is denk nog niet zo simpel te vinden. De auto staat al een poosje buiten en er wordt niet mee gereden, daaruit kan ik denk wel opmaken dat het niet van onderen komt. Bodemplaat ziet er nog gewoon goed uit. Het blazen uit de olievuldop vind ik wel zorgelijk. Hoe is dat met jouw motor?
Ik heb een paar maanden geleden mijn eigen 230E verkocht, en weet eigenlijk niet of de motor ook blies uit de olie vuldop. Ga zeker niet over een nacht ijs, maar vindt een ce wel erg mooi. En als je al een keer in een W124 hebt gereden, dan wil je eigenlijk toch niets anders.

Wim
KlaasB

Bericht door KlaasB »

zoek een goede:
het verschil in een afgeragde bak of een nette liefhebbersauto is in geld niet groot.
de waarde is eruit... :(
ik weet dat ze er niet veel zijn maar beter wat langer zoeken voor een goede..

Ik heb een jaar naar een QP gezocht en heb 3 jaar geleden echt een mooie bak kunnen vinden in Bergen op Zoom
teringeind rijden vanaf Groningen maar (zij het achteraf) de moeite waard...

Waarom trouwens een 230 en geen 300?

MVG K
Bijlagen
!!qJLPuQCG0~$(KGrHgoOKjcEjlLmYdDjBJ9(hin2MQ~~_27.jpg
!!qJLPuQCG0~$(KGrHgoOKjcEjlLmYdDjBJ9(hin2MQ~~_27.jpg (94.71 KiB) 2028 keer bekeken
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Probeer een auto met werk te vermijden tenzij je zelf carrosserie en plaatwerk kunt doen en daar ook de tijd aan wilt besteden.
Wat je bespaart bij aankoop door een auto met problemen aan te schaffen betaal je later minstens 5-voudig bij.

Een slechte motor is minder erg. Motoren genoeg en inbouwen gaat vlot dankzij de systeembouw van MB.
Wees kritisch wat de km stand betreft. Tenzij de km stand aantoonbaar is door NAP of een compleet onderhoudsboekje
is de afgelezen km. stand niets meer dan dat: de afgelezen km stand.
Voorbeeld de 230 die je gezien hebt heeft gevorderderde slijtage aan de motor.
Bij de afgelezen km stand is dat onwaarschijnlijk.

Waarom geen 300 ipv een 230? Het verbruik is niet of nauwelijks hoger, een 300 met automaat rijdt veel fijner.
Bijkomend voordeel: een 300 is meestal completer uitgerust dan een 230.

Succes met zoeken!
Wim230E
Junior Boarder
Junior Boarder
Renault Laguna

Bericht door Wim230E »

Bedankt voor de tips, ik zoek nog even verder.
Menno

Bericht door Menno »

Hallo, inderdaad ik zou ook meer tijd besteden aan een goede coupe, zelf heb ik een halfjaar gezocht en de markt in de gaten gehouden. met als resutaat een bijzonder mooie 230 coupe van 1987. eerste eigenaar. dus heb geduld en wacht je kans af.
groet, Menno
Marius28
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Marius
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h
Contacteer:

Bericht door Marius28 »

Hallo,
Mooie wagens zijn dit. Ze kosten niet veel. Zeer mooie exemplaren kun je vinden op mobile.de . Zoals bijv. deze donkerblauwe, een pracht kleur trouwens (mijn smaak - smaken verschillen...) Deze is als roestvrij in de verkoop advertentie aangegeven, maar dat moet je natuurlijk zelf goed beoordelen. En MET klimaat-airco !
Ik plaats maar even de plaatjes, altijd mooi, toch.
Groet, Marius
Bijlagen
2.jpg
2.jpg (96.29 KiB) 1907 keer bekeken
3.jpg
3.jpg (95.38 KiB) 1907 keer bekeken
4.jpg
4.jpg (144.38 KiB) 1907 keer bekeken
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
KlaasB

Bericht door KlaasB »

Sorry, verprutste bak:
Fout stuur, geen automaat en interieur half leer half stof...
Blijkbaar was er geen geld genoeg voor de deurpanelen van leer

MVG K
Siloco

Bericht door Siloco »

Geen klimaat airco maar een gewone airco.
Ziet er wel leuk uit van buiten voor dat geld Is er wel een leuke auto van te maken.
Coupe intereurs gênoeg op het internet of een donor coupe erbij kopen met veel Opties en je bent zoet voor de komende maanden.
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Die donker blauwe is een duidelijk voorbeeld van een exemplaar dat je beter kunt vermijden.
Halfbakken ombouw naar leer, een stuurwiel dat de echte km stand camoufleert.
Die gepimpte exemplaren zijn altijd goed voor wat extra verrassingen.
Onderhoud en reparaties zijn dan niet zelden heel creatief uitgevoerd.
Duitsers zeggen in dit soort gevallen: Finger weg!
Verstappen
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Type wagen: 300E
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Bericht door Verstappen »

De blauwe ziet er zo op het oog tenminste aan de buitenkant netjes en orgineel uit, mooie kleur ook.
Goed aan de binnenkant een paar deurpaneeltjes scoren en een ander stuur en hij is weer orgineel,handbak
hoeft geen nadeel te zijn is maar net wat je voorkeur is.
Dit soort auto s valt toch vaak in handen van Sjonny types die de auto naar hun smaak oppimpen, buitenkant is
gelukkig ongemoeid gelaten,voor hetzelfde hadden ze er ook nog een SEC motorkap opgezet :lol: ;)

gr Martin
Zoek je onderdelen of opties ?, stuur me maar een pb
deCondor
Expert Boarder
Expert Boarder
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1988

Bericht door deCondor »

Marius28 schreef:Hallo,
Mooie wagens zijn dit. Ze kosten niet veel. Zeer mooie exemplaren kun je vinden op mobile.de . Zoals bijv. deze donkerblauwe, een pracht kleur trouwens (mijn smaak - smaken verschillen...) Deze is als roestvrij in de verkoop advertentie aangegeven, maar dat moet je natuurlijk zelf goed beoordelen. En MET klimaat-airco !
Ik plaats maar even de plaatjes, altijd mooi, toch.
Groet, Marius
Hoi Marius,Over prijzen gesproken {ze kosten niet veel] Is het toch nog een zoektocht om goedkoop een goede en harde coupe te vinden.
Ik weet wel dat er genoeg te koop zijn,maar als je hem naar je zin wil maken dat er dan nog vele Euros mee gemoeit zijn.
vele Euros verder [perllmur grau] 122
vele Euros verder [perllmur grau] 122
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Gr. Jos ... ''deCondor''
Plaats reactie