PJ_250D

Dit is de plaats waar je jezelf en eventueel je auto kunt voorstellen. Ook als je al lang lid bent, is het misschien leuk om hier even te laten weten wie je bent.
Plaats reactie
PJ_250D

PJ_250D

Bericht door PJ_250D »

hallo allemaal,
na ongeveer een half jaar in het bezit te zijn van een 250D, zal ik (man 50 jaar) me toch maar eens voorstellen op dit o zo handige forum van jullie, waar ik al veel dankbare informatie vandaan heb!! Nu ik een gerichte vraag heb (die ik in een apart draadje over mijn Benz zal voorleggen) zal ik even mijn oldtimer historie hier neerschrijven...
Het begon allemaal zo'n 6 jaar geleden toen ik na een moeilijke priv├® periode (echtscheiding en zo) mijn al jarenlang gekoesterde droom uit liet komen en mezelf een prachtige ( sorry mensen maar ik moet dit even vermelden!) citro├½n ds cadeau deed. Deze superauto die nu nog mijn garage siert was de aanleiding om meer met oldtimers te gaan doen en zodoende kwam er al ras een totaal te restaureren eend bij die inmiddels alweer wat jaartjes in de zomermaanden met me mee op pad gaat :) . Aangezien ik het touren in deze 2 oudjes vele malen leuker vond dan het rijden in mijn dagelijkse slopel, zocht ik al snel naar een alternatieve oldtimer welke wat meer aan de hedendaagse normen voldeed, en waar ik ook mee de winter door zou kunnen komen. Ik kocht me daarom al snel een citro├½n cx 2.5 liter turbodiesel limousine, waarvan ik de motor geheel reviseerde en vervolgens in 2010 een pracht caravan-vakantie in Spanje mee beleefd heb. Toen aan de vooravond van onze vakantie afgelopen jaar naar Kroati├½, ik problemen met de achterwielophanging kreeg en niet snel aan onderdelen kon komen, kocht ik me om toch maar te kunnen gaan een 95-ger MB C180. Wat 'n perfecte wagen! Probleemloos strak rijdend. De degelijkheid straalde er van af! De Franse auto's zijn super comfortabel maar deze W202 heeft me snel laten inzien dat ik beter af zou zijn met 'n degelijke MB diesel, en ik derhalve meer rust aan mijn kop zou hebben dan met deze uh hoe zeg ik het.. altijd aandachtvragende CX:) . En zo geschiedde het dat de Cx de deur uit vloog en ik overstapte naar mijn huidige W124 250D uit 1985. Inmiddels ook aan deze auto al het een en andere aan verbeterd zoals de complete achterbrug. Deze heb ik eronderuit gehad en alle rubbers vernieuwd ( was APK afkeur) incl. wat draagarmlagers. Alle rubbers in cardan, versnellingsbak- en motorsteunen vervangen. Beetje laswerk verricht. Radiator vervangen en een grote onderhoudsbeurt gegeven. Ook de achterveren en schokbrekers heb ik vernieuwd. Inmiddels heb ik alweer vele heerlijke kilometers met deze mooie en degelijke wagen mogen rijden en is hij bijna vakantie klaar. We willen dit jaar weer met de caravan naar Kroati├½. Het enige wat er nog aan mankeert is een brom/resonantie ergens in de aandrijving. Ik verdenk ├│f ergens in de koppeling (druklager/toplager) ├│f de versnellingsbak zelf... Maar daar open ik nog wel een ander draadje over.

groet

Peter
Gombal
Erelid
Erelid
Roepnaam: Arjen
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008

Re: PJ_250D

Bericht door Gombal »

Hoi Peter, welkom hier en veel plezier op het forum en van je Benz!
Gemiddeld verbruik 200D 1986 5 bak (living in a foreign land)
Afbeelding
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

Hallo Peter

Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.

Heb je ook een afbeelding van je wagen?
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.

Groeten Sander
Youpy
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986

Bericht door Youpy »

Allereerst veel plezier met je MB!

Bedoel je de brom die je hoort als je bijvoorbeeld onder 35km/u komt in zijn 3de versnelling?
Dat is volgens mij een kwaaltje van een handgeschakelde W124-D en volgens mij hoort dat gewoon zo.

gr,
Youpy

Mercedes 300D 1986

Mijn logboek

Afbeelding
Acvd

Bericht door Acvd »

Ik denk dat je de aandrijf as moet verwijderen en kijken of er wel lagers in de as zitten , ook je hardyschijven controleren, je ophanging rubbers van je cardan en achterbrug en middenlager controleren.
Als het goed is zit daar het probleem,ik heb het ook gehad bij mij waren het de lagers in de cardanas die waren stuk,nieuwe gemonteerd en over was het.
succes ac
PJ_250D

Bericht door PJ_250D »

Hoi hoi,
bedankt voor jullie reacties. :woohoo:
de brom die ik bedoel zit in de 4de en 5de versnelling onder de 70 km/h
geef ik echter volgas is de brom grotendeels weg
ook als ik de koppeling ook maar minimaal intrap is de brom weg.
de cardan as is eronderuit geweest als ook het gehele differentieel
4 x diff rubbers vervangen, cardan tussen(ophang)lager vervangen, buitenste / onderste draagarm rubber vervangen ( die draaibare)
overige rubbers alsmede de hardyschijven zagen er picobello uit
welke lagers IN de as bedoel je? :blink:
de beide motorsteunen en de baksteun zijn ook vervangen
ik meen dat het geluid meer van de versnellingsbak afkomt.... kan me vergissen natuurlijk

onder nog wat foto's ...
Bijlagen
P1090325.JPG
P1090325.JPG (262.64 KiB) 914 keer bekeken
P1090344.JPG
P1090344.JPG (267.45 KiB) 914 keer bekeken
P1090353.JPG
P1090353.JPG (100.8 KiB) 914 keer bekeken
MB_300D

Bericht door MB_300D »

Ziet er lekker fris uit je 250D, mooie wagen. Nu nog putdeksels ? :P
PJ_250D

Bericht door PJ_250D »

putdeksels zou mooi zijn maar ben voorlopig al tevrede met 4 mooie originele 15" wieldoppen ;)
Plaats reactie