Ik ben sjaak, 26 jaar en ik kom uit Rotterdam. Sinds drie weken ben ik eigenaar van een 230E automaat uit 85
Eigenlijk dacht ik altijd dat ik een W123 wilde maar toen een collega er had gekocht vond ik het toch niet de rij ervaring geven die ik verwachtte van Mercedes. Misschien lag het aan dat exemplaar. Hierna begon ik de W124 eigenlijk steeds meer te waarderen qua uiterlijk en ik las/hoorde overwegend positieve verhalen over het rijgedrag en de betrouwbaarheid.
Een diesel moest het worden. Naar het schijnt heel betrouwbaar en lekkere simpele techniek. Ik heb in een aantal exemplaren proef gereden (250D) maar ik vond het te veel als een tractor rijden. Gewoon niet mijn ding dus.
Omdat ik de auto niet heel veel zal gebruiken (niet dagelijks) wilde ik het liefst een belastingvrije zodat de vaste lasten een beetje gezellig blijven.
Bij mijn zoektocht naar een geschikte belastingvrije diesel was me al duidelijke geworden dat er echt troep wordt aangeboden voor hoge prijzen alleen maar omdat ze belastingvrij zijn... Hier wilde ik niet aan mee doen.
Ik ben eerst in een niet belastingvrije 230E automaat gaan proef rijden en dit beviel zeer goed. Lekker rustig cruisen als een directeur
Uiteindelijk de auto gekocht die ik nu heb. De vorige eigenaar heeft hem geïmporteerd uit Zuid Frankrijk en er ongeveer 1,5 jaar in gereden. De auto is bijna helemaal roestvrij de bekleding is op de instapschade na nog zeer netjes.
Ik heb er een week in gereden en vind het echt een geweldige auto!
Nu staat de auto al twee weken stil en heb ik de onderkant van de motorkap meer gezien dan de bovenkant
Ik hoop dat er mensen op het forum zijn die mij misschien hints kunnen geven in de goede richting zodat ik weer snel kan cruisen met m'n Benz! Maar hiervoor open ik wel een ander topic.
Groeten Sjaak