zou dit een goeie zijn

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.
Damherten

zou dit een goeie zijn

Bericht door Damherten »

-
Laatst gewijzigd door Damherten op za mar 03, 2012 9:38 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Henk
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
Contacteer:

Re: zou dit een goeie zijn

Bericht door Hulzie »

Oogt mooi, maar ik ben huiverig voor die kusstof beplating, om die reden heb ik er ook veel laten staan tijdens mijn strooptocht.

ABS pomp is mij geheel onbekend.
S 430 V8 automaat.

Afbeelding
Damherten

Bericht door Damherten »

-
Laatst gewijzigd door Damherten op za mar 03, 2012 9:39 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
KlaasB

Bericht door KlaasB »

dr vallen mij een paar dingen meer op behalve de "stand' van de ABS pomp...
ik zie een paar dingetjes die van orgine niet op een 85/86 zitten en die zie ik wel
om omkatters niet slimmer te maken, zal ik ze hier niet vermelden

als deze wel zelf "gemopft" is, dus niet omgekat, hebben ze het wel erg grondig gedaan...
PB kan bij jou niet, dus geen eventuele tips.

MVG K
Rob300
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Roepnaam: Rob
Type wagen: 200D
Bouwjaar: Ouder
Automaat: Nee
LPG: Ja

Bericht door Rob300 »

ik zie nergens staan dat dit een 85/86er zou zijn.............. :ugeek:
en of er iemand is wezen kijken............... er staat helemaal geen info niks bij.... met zoveel W124ers te koop zal er vast wel iemand bij de auto geweest zijn............ denk ik .... :geek:
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
Contacteer:

Bericht door Hulzie »

Ok.

Nou gaan kijken, die blokken zijn gewoon meer dat gewoon goed, miljoen kilometer staan ze om bekend, kunnen ze probleemloos mee.
Bij niet koud aantreffen, niet echt een probleem, alles is gewoon vrij simpel te maken als ie steenkoud toevallig op 4 poten start.
Blikwerk, bekleding voor de voorstoelen en erachter ook even optillen vochtig ja of nee? Dat voel je zo.
Achterbank er even uitwippen, 5 seconden werk, isolatie optillen en blikwerk bezien.
Kofferbak los, en dan de zijkanten losmaken en eruit pakken en de rand van zeg maar zijkant boven spatbord en onderspatbord op roest checken, dat zie je ook zo op de lasnaad, en ander vocht in de kofferbak ontdek te ook direct.
Rest van waar zit roest ontdek je wel direct, jij zit ook langer in de Benzen, die platen willen er ook zo af!!

Lampies testen in het dashboard, of er achter komen of er geen lampies uit gehaald zijn opdat ze in storing stonden.

Ik vindt het gewoon geweldige auto's, maar wel, wat er niet op zit, kan ook niet kapot gaan, kan je bij de APK ook geen zorgen opleveren!

ABS vraag was vanwege vaak storingsgevoelig.
S 430 V8 automaat.

Afbeelding
Diesel-driver
Senior Boarder
Senior Boarder
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1985

Bericht door Diesel-driver »

--------------
Laatst gewijzigd door Diesel-driver op za mar 03, 2012 10:02 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Damherten

Bericht door Damherten »

-
Laatst gewijzigd door Damherten op za mar 03, 2012 9:42 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Damherten

Bericht door Damherten »

-
Laatst gewijzigd door Damherten op za mar 03, 2012 9:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
KlaasB

Bericht door KlaasB »

heb je een PB gestuurd...

je kunt de verkoper vooraf vragen of hij de auto zelf gemopft heeft
zo ja, vraag je hem maar wat hij allemaal vervangen/gemopft heeft.....

dan moet hij de zaken noemen die ik gemailt heb!

MVG K
Gerbrandicus
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Jaimy
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Opmerkingen / andere wagens.: Peugeot 106 diesel 1999
VW Golf I diesel
EP70 Starlet oldtimer
Suzuki SJ413 (Samurai) 1986

Bericht door Gerbrandicus »

Als ik het kenteken check (10-NDD-5) dan zie ik dat het een 250D was, nu omgekeurd naar 3 liter 6 cilinder.
Vraag jezelf maar eens af of het rendabel is om een belastingvrije 250D om te bouwen naar Mopf1 incl motorwissel.
Nee dat is niet rendabel. Dus ik vind het een sterk verhaal. Ik gok op een goedkoop gekochte 300D van '89~'93 omgekat met een stukje chassisnummer incl papieren van een Poolse sloper van '86.
Gevraagd: Honda viertakt brommers en onderdelen in elke staat.
SS50, CD50, C50, C70, C90, Dax, Chaly, Monkey, ZB enz
Rob300
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Bericht door Rob300 »

damherten schreef:
Rob300 schreef:ik zie nergens staan dat dit een 85/86er zou zijn.............. :ugeek:
en of er iemand is wezen kijken............... er staat helemaal geen info niks bij.... met zoveel W124ers te koop zal er vast wel iemand bij de auto geweest zijn............ denk ik .... :geek:
er staat marktplaats op de foto
daar staat meer info

Ja.......gelukkig is het de enige W124 die te koop wordt aangeboden.

Rob
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Geweldig!!
Nog maar ├®├®n W124 te koop op Marktplaats.
Wie had dat kunnen denken.

Maar gauw nieuwe W124 Benzen aanbieden :lol: :lol:
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Contacteer:

Bericht door Hulzie »

DSC08473.JPG
DSC08473.JPG (151.7 KiB) 2795 keer bekeken
Voor zover ik weet is het wel een echte, ik heb de nummers laten controleren (en ze wouden de wagen ook graag zien) door de Mercedesdealer Wensink in Meppel.

Ik niet die twee gele knopjes naast de zekeringkast, maar standaard was deze redelijk kaal.
Laatst gewijzigd door Gombal op za mar 03, 2012 10:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's in het bericht uploaden en niet linken!
S 430 V8 automaat.

Afbeelding
Semrick
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Rick
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Bericht door Semrick »

Voor de liefhebbers staat hier de marktplaatslink

Je zou kunnen gaan kijken maar op basis van wat ik in de advertentie zie en wat hoe de auto met dit kenteken de fabriek heeft verlaten zou het me niet verbazen als het om een omgekatte auto.

Dit zou er aan optie's op moeten zitten dus oordeel zelf:
412 Schiebe-Hubdach elektrisch Stahl SHD
430 Kopfstuetzen im Fond KIF
466 Zentralverriegelung ZV
470 Antiblockiersystem ABS
506 Aussenspiegel links und rechts
534 Radioantenne mechanisch ohne
550 Anhaengevorrichtung AHK
570 Armlehne klappbar vorn
Bekleding en lakkleur
074 Bekleding lichtbruin
473 Champagner
Laatst gewijzigd door Semrick op za mar 03, 2012 12:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Tjeutn
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Mathieu
Type wagen: E250 Diesel
Bouwjaar: 1994
Opmerkingen / andere wagens.: W116 300SD

Bericht door Tjeutn »

die bovenaan is een mopf1 benzine met een 300D motor in en dat ben ik zeker want enkel de benzine s hadden die gele blokjes en een dubele venilator voor de airco volgens mij hangt er een luchtje aan die auto
onderdeel van een W124 of W116 nodig? pb me
life to live because it can be over each moment
Rob300
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Bericht door Rob300 »

Omgekat?......zijn ze de helft zeker vergeten.....er staat bij dat de auto is omgebouwd naar n 95er model (Mopf II) maar ik zie alleen maar n 91/92er (Mopf I ) auto staan......met ook nog eens de verkeerde koplamglazen (Mopf 0 of preMopf)

daarbij blijf ik het zeggen................. plaats niet zomaar opmerkingen als omgekat of iets in die trant..... indien je dit niet 1000 % kan bewijzen is het een beschuldiging die je duur kan komen te staan..... Laster en smaad is strafrechtelijk te vervolgen en de webmasters zijn dan verplicht je IP adres door te geven.....hiermee is je daadwerkelijke adres en identiteit te achterhalen.
Daarbij is het unfair om iemand te beschuldigen van iets terwijl deze zich niet kan verdedigen.
Indien dit mij zou overkomen zou je een kwaaie hebben aan mij...
trouwens..... mijn W124 heeft als bouwjaar 1984 en is helemaal (maar dan ook echt helemaal ) omgebouwd naar een 1995 model....(misschien dat sommige denken dat deze ook omgekat is maar dat zullen ze dan moeten bewijzen)

Rob
Semrick
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Rick
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Bericht door Semrick »

100% bewijzen dat de auto is omgekat kan natuurlijk niet van foto's alleen. Dan moet je de auto zelf bekijken en beoordelen. Helemaal mee eens. Bij deze auto wil ik die uitdaging best aan gaan. Er is in ieder geval behoorlijk gerommeld met deze auto. Zo is onder meer het originele fabrieksschuifdak op wonderbaarlijke wijze verdwenen. En eerlijk gezegd denk ik niet dat ze die even netjes dichtgelast hebben. :o

En begrijp me goed. Je hoort mij niet zeggen dat de huidige verkoper hier debet aan is. Hij kan volledig te goeder trouw zijn en de auto zo gekocht hebben. Dat overkomt meer mensen.

Verder is het meestal zo dat degene die echt serieus bezig zijn met het compleet ombouwen van een auto daar ook zo veel mogelijk foto's van maken. Zodoende heb je alijd bewijs. En bij ombouwen blijft de oorspronkelijke staat van de carosserie (met unieke herkennispunten) ook gehandhaafd.
Tjeutn
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Mathieu
Type wagen: E250 Diesel
Bouwjaar: 1994
Opmerkingen / andere wagens.: W116 300SD

Bericht door Tjeutn »

ik beweer niet dat ie omgekat is hoor ik heb no een 88'er gehad die ik compleet had omgebouwd naar '92 daarom spreek ik er me niet aan uit en als de plaatjes kloppen gewoon zo laten er zijn genoeg 124 gekken die veel tijd en liefde steken in hun 124 dat ie er ook schitterend uit ziet welk bouwjaar is de boovenste foto hier want ik zie eigenlijk niks verkeerd snap zelfs nog niet waarom dit topic is gestart
onderdeel van een W124 of W116 nodig? pb me
life to live because it can be over each moment
Mafkees

Bericht door Mafkees »

Is het mogelijk dat jij punten en komma,s plaatst ? Dat leest iets beter. :mrgreen:
Gesloten