contaktslot naar de kloten

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)
Biker

Re: contaktslot naar de kloten

Bericht door Biker »

stand van zaken ,vandaag word de Benz opgehaald en word gebracht naar :arrow: een Mercedes garage
het klokenspel moet eruit (heb zelf het gereedschap er niet voor) dan kunnen ze de 2 boutjes verwijderen om het stuur wat te verplaatsen (en dan zou het slot er wel uitkomen )
ter plaatsen zou ik vraagen wat de mogelijkheden zijn (of ze een nieuw contactslot hebben liggen)en belangrijk wat het kost :blush:

ook heb ik kontakt opgenomen met een sloop voor een 2dehands slot (hebben ze op vooraat )(100Ôé¼)

maar vooral ;;;ik wil trug mobiel kunnen zijn (staa als sinds vrijdag in panne ) :twisted:
KlaasB

Bericht door KlaasB »

ondertussen gezien dat 'Biker' geen automaat heeft maar daarom nog wel een vraag:

vanaf Mopf1 hebben (sommige of alle?) W124ers met automaat een "schakelpook-beveiliging":
om de pook te kunnen bedienen, zonder draaiende motor, moet je de sleutel rechtsom draaien en
het rempedaal intrappen. Dit gaat met staalkabels die contactslot, rempedaal en schakelpook verbinden.
Vermoedelijk is dit om te voorkomen dat 'onbevoegden' de auto aan de rol krijgen
Voor een automaat, ik heb ze gezien op diesels en benzine, heb je dus nog een ander type contactslot....
zie foto

Zit dit ook op auto's met een versnellingsbak?

MVG K
Bijlagen
p1300041.JPG
p1300041.JPG (132.38 KiB) 3191 keer bekeken
Pena
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: W126 300SD 1981 aut.
W124 300D 1986

Bericht door Pena »

Biker schreef:...(heb zelf het gereedschap er niet voor)...
Hoi Biker,

Kan ook zonder gereedschap.
Onderaan de klokkenwinkel zit een soort plat vlak.
Hier kan je je vingers opzetten, ook vlak, en dan langzaam trekken.
De truuk is niet te hard trekken en vooral recht naar je toe trekken.
Bij scheef trekken loopt alles veel zwaarder.
Het kost kracht omdat het echt zuigend vast zit.

@Klaas
Ben helaas niet op de hoogte van de automaat.
Herman
250D
300D
Tjeutn
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Mathieu
Type wagen: E250 Diesel
Bouwjaar: 1994
Automaat: Ja
Opmerkingen / andere wagens.: W116 300SD

Bericht door Tjeutn »

nee enkel automaten hebben die beveiliging
onderdeel van een W124 of W116 nodig? pb me
life to live because it can be over each moment
Gullwing

Bericht door Gullwing »

KlaasB schreef:ondertussen gezien dat 'Biker' geen automaat heeft maar daarom nog wel een vraag:

vanaf Mopf1 hebben (sommige of alle?) W124ers met automaat een "schakelpook-beveiliging":
om de pook te kunnen bedienen, zonder draaiende motor, moet je de sleutel rechtsom draaien en
het rempedaal intrappen. Dit gaat met staalkabels die contactslot, rempedaal en schakelpook verbinden.
Vermoedelijk is dit om te voorkomen dat 'onbevoegden' de auto aan de rol krijgen
Voor een automaat, ik heb ze gezien op diesels en benzine, heb je dus nog een ander type contactslot....
zie foto

Zit dit ook op auto's met een versnellingsbak?

MVG K
Is niet alleen vanaf mopf1, mijn 300TD van 1987 heeft de versnellingsbeveiliging ook al.
Werkt niet met kabels maar electrisch door een schakelaar die reageert op de druk in het remsysteem.
De 300TD is een uitvoering met uitlaatgasrecicirculatie, scrabble woord, die mogelijk voor US of Canada bestemd was.
Niet zozeer een antidiefstalbeveiliging alswel een veiligheid om te voorkomen dat een auto met automaat ongewild direct gaat rijden na het starten.
Deze beveiliging werd in de VS ingevoerd nadat er ongelukken waren geweest.

Bedenk dat Yanken in staat zijn alle techniek onjuist te gebruiken.
Op de gebruiksaanwijzing van een magnetron staat dat je er geen natte huisdieren in kunt drogen..........
KlaasB

Bericht door KlaasB »

gullwing schreef:
KlaasB schreef: vanaf Mopf1 hebben (sommige of alle?) W124ers met automaat een "schakelpook-beveiliging":

MVG K
Is niet alleen vanaf mopf1, mijn 300TD van 1987 heeft de versnellingsbeveiliging ook al.
Werkt niet met kabels maar electrisch door een schakelaar die reageert op de druk in het remsysteem.
met een schakelaar, elektrisch??

Ik heb 4 keer zo'n hele set overgebouwd in benzine en diesel:
rempedaal, automaatschakelbox en contactslot en dat werkt echt niet elektrisch, maar mechanisch!
En allemaal uit Mopf1 & 2 auto's in Mopf0 auto's....
Ik vergis me wel eens maar dit weet ik wel heel erg zeker. ;)

Misschien bedoel je wat anders wat er in jouw '87er TD zit?

MVG K
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Klaas,

Kennelijk zijn er meerdere versies van de beveiliging.
De beveiliging tegen wegrijden dateert uit de jaren 80.
Ik werd daar toen op gewezen door een Amerikaanse vriend die een Audi had met die beveiliging.

Bij de mechanische beveiliging met kabels kun je de sleutel pas uit het contactslot halen wanneer de automaat in "P"staat. Bij mij zit die beveiliging er niet op.
Zal proberen een foto te maken van het versnellingsmechanisme en contactslot.

Soesterberg??
Biker

Bericht door Biker »

zo MB is weer mobiel ,heb 2dehads contaktslot gaan halen (hier 35km vandaan) dan naar de Mercedes garage om het te brengen ,en de brave man heeft het vandaag nog gerepareerd :woohoo:

ook wil ik jullie mede delen ,,,ik zij tegen de man van de garage seg welke MB kan je zoal vergelijken met die van mij 250D ;kwa motorkwaliteid ,en bouw

zijn uitleg ..........geloof me vrij die bestaan niet meer ..ik, en in de duurdere klasse dan .....zijn antwoord .....nee echt niet meer ;)
NicoenSarina

Bericht door NicoenSarina »

Hallo,

Fijn voor je dat het opgelost is. Contactslot komt meer voor, wij hadden het zelf op de dag dat mijn schoonouders 25 jaar getrouwd waren en we een dag uit moesten.sleutel wilde niet heen of weer,ook niet meer eruit en hij stond op het stuurslot(tijdens het proberen ook aan het stuur draaien om de spanning er af te halen) maar helaas.
Het contactslot er met de slijptol zonder kapje(anders heb je geen ruimte genoeg) afgeslepen, angstig karweitje want je moet wel alles mis houden en als hij hapt is het maar de vraag waarin hij hapt. En een compleet nieuwe op kenteken besteld(was destijds geloof ik 150 euri's). Nu ga ik er een diesel inhangen dus moet ik even kijken of een plaatselijke slotenkunstenaar hier in de buurt van een dieselslot die ik nog heb en mijn destijds nieuwe een goed slot kan maken zodat ik mijn originele sleutel houd.
Over het algemeen geld voor mij dat de beste auto's zo ongeveer tussen 1982 en 1995 gemaakt zijn, dat wil niet zeggen dat er daarvoor en daarna geen goede tussen hebben gezeten of zitten. Met oudere series Benzen is natuurlijk ook niets mis(in de jaren 70 haalden ze ook 1000000 km) maar dan ga je meestal toch de moderne gemakken en vermogens missen. De series van nu vind ik best prachtig om te zien maar ik kan ze niet betalen(en het dealertarief ook niet) en ik heb er niets mee omdat ik niet alles meer zelf kan in eigen beheer(elektronica).
Het voelt pas lekker aan als je heel de (simpele duurzame) techniek doorleeft heeft.

groeten Nico

groeten Nico
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Een nieuwe W124 zonder al die moderne flauwe kul zou voor MB een instante hit zijn in de verkoop.
Ooit is er voorgesteld al die elektronische troep weg te laten uit de W210 om een basis taxi uitvoering
te maken. De marketing afdeling heeft het niet aangedurfd.

Bedenk dat elektronica in massaproductie vrijwel niets kost.
Mechanische componenten blijven relatief duur.
Er is helaas geen weg meer terug naar degelijke eenvoud.
Gerbrandicus
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Jaimy
Type wagen: 300D
Opmerkingen / andere wagens.: Peugeot 106 diesel 1999
VW Golf I diesel
EP70 Starlet oldtimer
Suzuki SJ413 (Samurai) 1986

Bericht door Gerbrandicus »

nicoensarina schreef:sleutel wilde niet heen of weer,ook niet meer eruit en hij stond op het stuurslot(tijdens het proberen ook aan het stuur draaien om de spanning er af te halen) maar helaas.
Dit had ik ook pas, nadat de MB een maandje had stil gestaan. Ik heb noodgedwongen de auto moeten laten staan terwijl ik deze juist vol had geladen met spullen. De volgende dag terug met slotspray en toen heb ik hem toch weer gangbaar gekregen. Sindsdien elke dag gereden en geen last meer. Nog wel dat de ventilator het pas doet als ik de sleutel ietsje terug beweeg. Dus er zit een elektrisch contactje niet helemaal goed denk ik. Maar dat was al sinds ik hem kocht.

Maar kom ik ook weg met enkel een cilinder vervangen denken jullie? Of moet ik het complete contactslot vervangen?
Iemand een recente prijsindicatie van deze onderdelen nieuw orgi MB?
Gevraagd: Honda viertakt brommers en onderdelen in elke staat.
SS50, CD50, C50, C70, C90, Dax, Chaly, Monkey, ZB enz
Biker

Bericht door Biker »

wat ik wilde zeggen ,,wij rijden met een 124 ,200D of de 250D ;en de vraag in de garage was ;welke Benz de dag van vandaag heeft de zelvde kwaliteiten kwa motor, degelijkheid enz die in aanmerking kan kommen te vergelijking van de oude 124

natuurlijk zijn er MB motoren die ze nu gebruiken die ook vele km kunnen bollen ;maar hij zij er ook meteen bij dan is de rest van de outo om te :o kwa electronika

wees gerust zoals ze vroeger gemaakt werden ,die bestaan niet meer ;)
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

En de kosten van de reperatie?
Ronnie

Bericht door Ronnie »

gerust zijn we allemaal denk ik,met onze Mercedes.

doktoren,oudere heren of zakenlieden kochten een Mercedes voor het leven,daar komen
de W124 ers die sommigen van ons hebben ook vandaan,voorbeeld een W115 200D koste toen
15.0000 gulden een redelijk huis kosten toen net zoveel,das beste oder nichts gelde toen ook.
ik wil zeggen daarmee,mensen wilden en kochten kwaliteit en dat kregen ze ook.

ik ben geen techneut,maar ik weet dat er weinig W124/123 of zelfs W114/115 waar ik dan van gehoord
heb,ik heb de motor in de soep gereden,en als je naar 25 jaar wat moet vervangen,nou graag zelfs.

tot zondag,

gr Ronnie.
Biker

Bericht door Biker »

de kosten ,heb zo veel mogelijk zelf gedaan ;onderkant aan stuur de plaat wegehaald ,contactslot afdekplaatje ;daarnaa het pennetje uitgeboord (kon het zwarte gedeelte niet verwijderen sluitel draaide dol)
maar kreeg van geen kanten het contactslot verwijderd (zat nog te diep in stuurhuis ) en had geen gereedschap om het klokenhuis te verwijderen

dus ;depanage van mij thuis naar Mercedes garage (70Ôé¼)
een goed 2dehands contactslot bij http://www.autopartsvandevelde.be" onclick="window.open(this.href);return false; gaan halen (100Ôé¼) ps die had het er op 10min uit :blink:

dan hebben ze het oude contactslot er verder uitgehaald (doorgezaagd )want de elektriche aansluiting kon er niet af
en het nieuwe contactslot plaatsen plus alles weer netjes monteren (100Ôé¼)

kostenplaatje 270Ôé¼ :whistle:
Biker

Bericht door Biker »

ps ,voor de gene die een motor zoeken 250D ,,mijn contactslot kwam uit een wagen die 151000 km op zijn teller had staan (de wagen had een aanrijding vanachter )
http://www.autopartsvandevelde.be" onclick="window.open(this.href);return false;

hoop er iemand gelukig mee te kunnen maken :idea:
Pena
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Type wagen: 250D
Opmerkingen / andere wagens.: W126 300SD 1981 aut.
W124 300D 1986

Bericht door Pena »

Biker schreef:...want de elektriche aansluiting kon er niet af...
Hoi Biker,

Die zit ook gefixeerd door een soort diabolo. Deze loopt van oost naar west en moet van noord naar zuid gedraaid, dmv de sleutel. Anders kan hij niet los.

PS heb je van de sloop auto ook de deursloten meegenomen. Dan heb je 1 sleutel voor je hele auto ;) .
Vergeet het handschoenenkastje en de achterklep niet.
Herman
250D
300D
Gerbrandicus
Silver Boarder
Silver Boarder
VW Golf I diesel
EP70 Starlet oldtimer

Ik ben ook aan de beurt.

Mijn contactslot haperde al enige tijd. Dus ik gister naar de MB dealer om op slotcode een nieuwe cilinder te bestellen. Ik kom buiten en wil weer wegrijden....

Nou je raadt het al. Ik kreeg de sleutel absoluut niet meer gedraaid. Ik probeerde en probeerde, halve fles slotspray en proberen en proberen. Geen sjoege.
Dus ik heb hem laten staan en laten fixen door de dealer (Stern Nieuwegein).

Ze hebben hem vandaag tijdelijk gemaakt zodat ik in elk geval weer kan rijden. Ik zal hem tijdelijk moeten starten met een schroevedraaier. 300 euro incl BTW. Ze hebben de boel opengeslepen, nieuw slothuis (ruim 70 ex), nieuw elektradinges wat eraan vast zit (12 ex) en 2 uur werk à 98 euro ex btw per uur, maar krijg 10% korting vanwege youngtimertarief. Ik haal hem zo op, dan kan ik in elk geval weer rijden (met schroevedraaier starten) en dan word ik volgende week gebeld wanneer mijn cilinder binnen is, dan zetten ze die er gratis in.
Ze hebben ook meteen een nieuwe sleutel besteld. Die komt niet op de factuur! Die is normaal iets van 50 euro. Omdat ze de oude wel erg versleten vonden.

Goed geholpen dus, vriendelijke mensen. Chef werkplaats had ik mee gesproken en die heeft de factuur expres wat laag gehouden. Maar goed, ik vind het duur zat .

Dus bedenk goed: Als je slot hapert, bestel direct een nieuwe cilinder!
Sefa073
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Sefa
Type wagen: E200 Cabriolet
Bouwjaar: 1994
Opmerkingen / andere wagens.: C126 500SEC koenig specials,
Audi A3 8V 1.6tdi

Bericht door Sefa073 »

wauw mijn vader had mijn contactslot veranderdt (om set kompleet te maken ivm facelift deurgrepen)
kosten 0 euro?? (contactslot was van een donor van mij)
Is het echt zoveel werk? mijn vader heeft zonder professioneel gereedschap ingebouwd ik weet niet hoelang hij erover gedaan heeft (ik was namelijk op school)
Gerbrandicus
Silver Boarder
Silver Boarder
VW Golf I diesel
EP70 Starlet oldtimer

Als het slot nog draait is het zo te vervangen. Zo niet, dan moet hij er met geweld uitgesloopt worden. En manuren bij MB kosten wat. Plus dan moet je het slothuis ook vervangen. Alles orgi MB incl cilinder en uren kost mij dus 400. En dan zetten ze de cilinder er volgende week in als service. En een gratis nieuwe sleutel.
Plaats reactie