Beste leden,
Goede discussies zijn nooit verkeerd, zeker niet als men hiermee voorkomt dat een medelid een kat in de zak koopt.
Dat auto's omgekat worden is zeer triest maar wel werkelijkheid.
Ik zie dat de (beroepsmatige) kenners voorzichtig zijn met het prijs geven over de manieren van omkatten en hoe die te herkennen.
Dit om de daders niet wijzer te maken dan dat ze al zijn.
In dit standpunt kan ik mij zeer goed vinden.
Dit forum is immers openbaar en daders kunnen hierdoor nog op verkeerde ideeën komen.
Bij deze de oproep om voorzichtig te zijn met het geven van dit soort informatie op het forum zelf.
De foto's van medelid Semrik (tevens moderator van het W201Club forum) geven een duidelijk beeld hoe een foto iets duidelijk kan maken zonder het chassisnummer prijs te geven.
Zo hou je het discreet.
Blijf vooral de
forumregels in acht nemen, vooral het kopje LASTER (ook wel Blaming and Shaming genaamd).
Dit betekent dat je de naam van de verkoper niet mag noemen als deze een omgekatte auto zou aanbieden.
Hierop gaat in dit topic extra gelet worden door de Teamleden van het W124Club.nl forum.
Wil je een verhaal neerzetten maar je twijfelt of het mag?
Contacteer dan eerst even 1 van de Moderators of de Beheerders.
Dat kan een hoop ergenis voorkomen.
Bij mij rijst dan meteen een andere vraag:
Hoe kunnen we zorgen dat onze medeleden geen omgekatte auto aanschaffen zonder deze kenmerken op ons forum te plaatsen?
Kunnen wij, als forumbeheer, hier iets aan bijdragen?
Of willen de medeleden mee gaan om naar auto's te gaan kijken?
Wie een idee heeft mag het uiteraard aangeven naar ons toe!
Veel plezier verder met deze discussie ennuh: Hou het netjes!