startmotor relais krijgt geen spanning/Opgelost

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.
Gesloten
Wodan

startmotor relais krijgt geen spanning/Opgelost

Bericht door Wodan »

vraagje voor de techneuten onder ons , het gaat om een 300D van 86 , ik krijg als ik de sleutel omdraai geen spanning op mijn relais van mijn startmotor , heb een nieuwe motor ingebouwd van 92 , verder eigenlijk niets veranderd dus zou het gewoon moeten werken
wel heb ik mijn bedenkingen bij een ouder textar alarm wat ingeboud zit maar begrijp de werking hiervan niet helemaal en zou ik het liefst verwijderen uitschakelen of omzeilen , dus is hier ervaring mee ??
dan heb ik ook nog een vraagje over het gloeirelais , stel dat ik alle stekkers van dat relais losgooi , moet dan het startmotorrelais als ik de sleutel omdraai alsnog spanning krijgen ??
en de ronde stekker die aan de kabelboom van mijn gloeirelais zit ( mannetje ) waar dient die voor en waar hoort die in thuis ??
dus als je een zinnig antwoord hebt laat het a.u.b. even weten want een jonger blok is toch net allemaal wat anders en ik wil hem natuurlijk wel weer draaiende hebben :unsure:
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Re: startmotor relais krijgt geen spanning

Bericht door SanderDTCH »

Zit er een start onberbreker op?
Wodan

Bericht door Wodan »

dat is het hem nou juist , niet direckt maar misschien dat dat alarm ermee te maken heeft
voorop dat alarm zit wel een sleutelkontackt
dit moet te maken hebben met aan / uit schakelen van dat alarm , maar heb ik ook allemaal al geprobeerd en dat wil ook niet baten !!!
( ik word ziek van die spagettie )
SanderDTCH
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sander
Type wagen: 200D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline

Bericht door SanderDTCH »

Zekeringen allemaal nagekeken? meschien het startblokje/Stuurkolom contact draadbreukje. je kan meschien zelf een extra draad min trekken om te kijken of de startmotor nog wel goed is wanneer je dus met de andere kant van de draad tegen de accu pool aantikt draait de startmotor en start hij (zonder sleutel om te draaien

Gr Sander
RoyMB

Bericht door RoyMB »

bedrading gecontroleerd langs oliefilterhuis?
Wodan

Bericht door Wodan »

de starmotor is o.k
RoyMB

Bericht door RoyMB »

wil wel eens gebeuren dat de draden van de starter langs het olie filterhuis open komen te liggen of breken,en dan heb je geen spanning op je relais.

zeg ook niet dat de start motor niet goed is. ;)
Gullwing

Bericht door Gullwing »

Heeft de auto een handbak of een automaat?
Een automaat kent een voorziening dat alleen gestart kan worden in de standen P en N.
De start blokkering daarvan gaat wel eens kapot.
Wodan

Bericht door Wodan »

opgelost , extra relais van alarm dat geen spanning kreeg ( bleef plakken ) dus wat mij betrefd kan dit dicht
Gesloten