Oldtimer met belgische kenteken invoeren HELP!
-
seff
Oldtimer met belgische kenteken invoeren HELP!
hallo mensen,
Ik ben een student die dol is op oldtimers, ik heb er een gevonden op een belgische site. Een W124 250D 5 bak zilvergrijs bouwjaar 1985 in normale staat met elektrische schuifdak,buitenspiegels, cv, meegespoten bumpers ziet eruit uit als een facelift wie weet....vraagprijs 2450 euro..ik zelf neem m zo mee voor 1950 denk ik. volgens de eigenaar rijdt de auto super. De auto bevindt zich in BREDA! onder een belgische kenteken. Dus wat moet ik nou allemaal doen,, totaal geen verstand van. Ik hoor van andere dat ik geen oldtimer onder onder me naam kan zetten enzo..
dus hierbij nog:
1. Waar moet ik opletten
2. Zo ja, hoe moet ik de auto onder me naaam krijgen
3. etc...
alvast bedankt.
Ik ben een student die dol is op oldtimers, ik heb er een gevonden op een belgische site. Een W124 250D 5 bak zilvergrijs bouwjaar 1985 in normale staat met elektrische schuifdak,buitenspiegels, cv, meegespoten bumpers ziet eruit uit als een facelift wie weet....vraagprijs 2450 euro..ik zelf neem m zo mee voor 1950 denk ik. volgens de eigenaar rijdt de auto super. De auto bevindt zich in BREDA! onder een belgische kenteken. Dus wat moet ik nou allemaal doen,, totaal geen verstand van. Ik hoor van andere dat ik geen oldtimer onder onder me naam kan zetten enzo..
dus hierbij nog:
1. Waar moet ik opletten
2. Zo ja, hoe moet ik de auto onder me naaam krijgen
3. etc...
alvast bedankt.
-
Harolds
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Harold
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes C220 CDI 2011
Volvo v70 2.5 10v, 1998, het hondenhok
Re: Oldtimer met belgische kenteken invoeren HELP!
Hallo Seff,
het invoeren van een oldtimer zou niet zo'n probleem moeten zijn.
Ik heb het zelf nooit gedaan, maar een collega van me doet het regelmatig en volgens hem is het tegenwoordig een eitje...
Hier bij deze club zijn er ook meerdere die het hebben gedaan, dus die kunnen je vast wel meer vertellen.
Op de site van het RDW is genoeg te vinden over het hoe en wat bij invoer van een auto binnen de EU.
http://www.RDW.nl/nl/particulier/auto/i ... eUnie.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.RDW.nl/nl/particulier/auto/i ... oeren.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes
Harold
het invoeren van een oldtimer zou niet zo'n probleem moeten zijn.
Ik heb het zelf nooit gedaan, maar een collega van me doet het regelmatig en volgens hem is het tegenwoordig een eitje...
Hier bij deze club zijn er ook meerdere die het hebben gedaan, dus die kunnen je vast wel meer vertellen.
Op de site van het RDW is genoeg te vinden over het hoe en wat bij invoer van een auto binnen de EU.
http://www.RDW.nl/nl/particulier/auto/i ... eUnie.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.RDW.nl/nl/particulier/auto/i ... oeren.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Succes
Harold
-
200Dtje
Als je alle originele papieren hebt, gewoon `s morgens naar het RDW rijden met die auto. De rest wijst zich vanzelf. Schijf me maar een prive mail met je tel. nr dan leg ik je het uit.
- Sefa073
- Silver Boarder

- Roepnaam: Sefa
- Type wagen: E200 Cabriolet
- Bouwjaar: 1994
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: C126 500SEC koenig specials,
Audi A3 8V 1.6tdi - Locatie: 's-Hertogenbosch
Hallo Seff,
Ik heb het al stuk of 4 5 keer gedaan.. is makkelijk zelf te doen
wat je nodig hebt is alleen een roze briefje (belgisch kentekenbewijs dacht ik)
ongeveer 120 euro? (10 euro inschrijvingskosten en 100 ofzo voor het invoeren)
je moet zorgen voor vervoer van je auto naar het RDW terrein.. (je kunt dagkenteken aanvragen deze zijn gratis je levert dan de rozebriefje in (dag van tevoren) en je kunt rijdend met kartonnen kenteken naar RDW om in te voeren..
daarna moet de auto ongeveer 2 weken op prive terrein staan en mag je hem niet gebruiken
(tot je de papieren opgestuurt krijgt, laat je kenteken drukken bel je de verzekering op..)
APK heb ik daar niet gedaan (is vrije keuze) maar bij een ander neutrale APK keuringsstation
Ik heb het al stuk of 4 5 keer gedaan.. is makkelijk zelf te doen
wat je nodig hebt is alleen een roze briefje (belgisch kentekenbewijs dacht ik)
ongeveer 120 euro? (10 euro inschrijvingskosten en 100 ofzo voor het invoeren)
je moet zorgen voor vervoer van je auto naar het RDW terrein.. (je kunt dagkenteken aanvragen deze zijn gratis je levert dan de rozebriefje in (dag van tevoren) en je kunt rijdend met kartonnen kenteken naar RDW om in te voeren..
daarna moet de auto ongeveer 2 weken op prive terrein staan en mag je hem niet gebruiken
(tot je de papieren opgestuurt krijgt, laat je kenteken drukken bel je de verzekering op..)
APK heb ik daar niet gedaan (is vrije keuze) maar bij een ander neutrale APK keuringsstation
- Sebastiaancocoon
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sebastiaan
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
even terverduidelijking van sefa, bij de auto moet zitten het roze kentekenbewijs/ is nu tegenwoordig geel. maar ook de gelijksvoormigheids attest is een klein papier met de importeur stempel erop. en waarschijnlijk ook nog keuringsbewijs zit erbij
- Sefa073
- Silver Boarder

- Roepnaam: Sefa
- Type wagen: E200 Cabriolet
- Bouwjaar: 1994
- Opmerkingen / andere wagens.: C126 500SEC koenig specials,
Audi A3 8V 1.6tdi - Locatie: 's-Hertogenbosch
Sinds wanneer is de kentekenbewijs verandert van kleur? (ik heb iets langer dan een half jaar geleden als laatst een auto ingevoerd met een roze brief) kan wel hoor maar dan zijn ze niet allemaal verandert? ..
Gelijkvormigheidsattest is niet nodig (bij RDW vragen ze er niet om)..
Die krijg je standaart altijd wel mee met de auto denk ik? maar of je er ook wat aan hebt?
ik heb hier nog een stapel gelijkvormigheidsattesten waar ze niets mee hebben gedaan..
Als je de auto zelf van APK wilt voorzien of moet voorzien (omdat de de belgische is verlopen bijv.)
heb je ook het keuringsbewijs niet nodig
ik heb mijn autos zelf bij een neutrale APK station laten keuren en heb bij 't invoeren alleen een inschrijvings/kentekenbewijs (roze briefje) meegenomen ( twee keer ook een koopovereenkomst, maar toen het overbodig leek heb ik dat vervolgens niet meer gedaan)..
Gr, Sefa
Gelijkvormigheidsattest is niet nodig (bij RDW vragen ze er niet om)..
Die krijg je standaart altijd wel mee met de auto denk ik? maar of je er ook wat aan hebt?
ik heb hier nog een stapel gelijkvormigheidsattesten waar ze niets mee hebben gedaan..
Als je de auto zelf van APK wilt voorzien of moet voorzien (omdat de de belgische is verlopen bijv.)
heb je ook het keuringsbewijs niet nodig
ik heb mijn autos zelf bij een neutrale APK station laten keuren en heb bij 't invoeren alleen een inschrijvings/kentekenbewijs (roze briefje) meegenomen ( twee keer ook een koopovereenkomst, maar toen het overbodig leek heb ik dat vervolgens niet meer gedaan)..
Gr, Sefa
-
NicoenSarina
Hallo,
Net als wat al geschreven is, informeer bij de RDW, moet inderdaad allemaal geen probleem zijn.
Ook de APK bij de RDW heb ik niet als onredelijk(is soms wel iets duurder) ervaren. Nu moet ik wel zeggen dat ik er redelijk vaak voor mijn werk kwam.Goed is goed en binnen de regels is binnen de regels.En een goede keurmeester keurt toch zo dat hij niet bang is voor een steekproef. Als die auto verder geod is geloof ik dat je hem niet te lang moet laten staan, er zullen er vast heel veel meer zijn die hem interessant vinden.
groeten en succes Nico.
Net als wat al geschreven is, informeer bij de RDW, moet inderdaad allemaal geen probleem zijn.
Ook de APK bij de RDW heb ik niet als onredelijk(is soms wel iets duurder) ervaren. Nu moet ik wel zeggen dat ik er redelijk vaak voor mijn werk kwam.Goed is goed en binnen de regels is binnen de regels.En een goede keurmeester keurt toch zo dat hij niet bang is voor een steekproef. Als die auto verder geod is geloof ik dat je hem niet te lang moet laten staan, er zullen er vast heel veel meer zijn die hem interessant vinden.
groeten en succes Nico.
- Johannes
- Silver Boarder

- Roepnaam: Johannes
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1985
- Opmerkingen / andere wagens.: VW Transporter Mercedes C-180
Yamaha BT1100
Yamaha XS650 ( XS-1, XS-2, TX650 - Locatie: Prov. Noord Holland
Heb al heel wat motorfietsen en enkele auto's meegenomen vanuit het buitenland, zo ook mijn 200D uit /frankrijk
Inderdaad erg simpel: Wanneer de auto nog rijden kanje vraag je een ├®├®ndagskenteken aan en die schrijf je op een stuk karton en monteert deze op de auto
Met dit kenteken mag je op die dag de route naar het RDW heen en weer. ( en niet ergen anders heen) Uiteraard moet je wel zelf de verzekering verzorgen. Maar de verzkering verzekert op een ├®├®ndagskenteken.
Kan de auto om technische reden niet rijden?? ook geen probleem: op een aanhangwagen meenemen, en hoef je uiteraard niet te verzekeren.
Het RDW kijkt all├®├®n maar of het type op de nederlandse weg MAG rijden, chassinummers kloppen en of er geknoeid is met nummers, motoren e.d. Het buitenlandse kentekenbewijs is hierbij erg belangrijk.
Technisch wordt er totaal niet gekeken.
Na de toelatingskeuring wordt je doorverwezen naar de Douane ( meestal op dezelfde lokatie)
Omdat de auto meer dan 25 jaar is betaal je g├®├®n BPM dus krijg je een factuur met daarop: nihil.
Kost dus niets , en kun je naar huis met je Benz
De wegenbelasting krijg je daarmee automatisch ook niet meer op de mat.
.
Hoogstwaarschijnlijk mag deze Benz hier toegelaten worden dus betaal je circa 85 euro en krijg je je kenteken binnen een week opgestuurd thuis: Daarmee ga je kentekenplaten laten maken.Sinds die tijd ben je verzekeringsplichtig en APK plichtig en wacht hier niet mee!!!
Het RDW kan die APK ook uitvoeren echter ze keuren streng..... zeeer streng.... en wanneer hij afgekeurd wordt, kun je na reparatie weer terug naar het RDW. Daarom laat lokaal keuren.....
Al met al ruim een week
Inderdaad erg simpel: Wanneer de auto nog rijden kanje vraag je een ├®├®ndagskenteken aan en die schrijf je op een stuk karton en monteert deze op de auto
Met dit kenteken mag je op die dag de route naar het RDW heen en weer. ( en niet ergen anders heen) Uiteraard moet je wel zelf de verzekering verzorgen. Maar de verzkering verzekert op een ├®├®ndagskenteken.
Kan de auto om technische reden niet rijden?? ook geen probleem: op een aanhangwagen meenemen, en hoef je uiteraard niet te verzekeren.
Het RDW kijkt all├®├®n maar of het type op de nederlandse weg MAG rijden, chassinummers kloppen en of er geknoeid is met nummers, motoren e.d. Het buitenlandse kentekenbewijs is hierbij erg belangrijk.
Technisch wordt er totaal niet gekeken.
Na de toelatingskeuring wordt je doorverwezen naar de Douane ( meestal op dezelfde lokatie)
Omdat de auto meer dan 25 jaar is betaal je g├®├®n BPM dus krijg je een factuur met daarop: nihil.
Kost dus niets , en kun je naar huis met je Benz
De wegenbelasting krijg je daarmee automatisch ook niet meer op de mat.
.
Hoogstwaarschijnlijk mag deze Benz hier toegelaten worden dus betaal je circa 85 euro en krijg je je kenteken binnen een week opgestuurd thuis: Daarmee ga je kentekenplaten laten maken.Sinds die tijd ben je verzekeringsplichtig en APK plichtig en wacht hier niet mee!!!
Het RDW kan die APK ook uitvoeren echter ze keuren streng..... zeeer streng.... en wanneer hij afgekeurd wordt, kun je na reparatie weer terug naar het RDW. Daarom laat lokaal keuren.....
Al met al ruim een week
- Sebastiaancocoon
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sebastiaan
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
heey sefa, die nieuwe kleur is vanwege de nieuwe kentekenplaten, maar gezien nog een hoop de oude platen hebben en die vaak geexporteerd worden zal je die roze kleur nog wel vaak blijven zien
-
Siloco
Ik heb mijn ook ingevoerd en nog 2 andere van famailie,je moet zoals jahannes hier boven noemde een belasting formulier via hun site uitprinten invullen en mee nemen ik heb die van mij in venlo ingevoerd en had met invoeren dat dus niet gedaan en heb op en neer moeten rijen 60 km voor dat uitprintje.
(wat is de slogun van balasting ook alweer goedkoper kunnen we het niet maken maar wel makelijk of zo iets)echt niet dus,ik vertelde de meneer achter de balie of hij dat niet voor me kon uit printen een dikke NEE kreeg ik,ook niet als ik er 60km voor moest rijen.
Ik dacht dat deze site was:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... egistreren" onclick="window.open(this.href);return false;.
vriendelijke groeten en veel succes.
(wat is de slogun van balasting ook alweer goedkoper kunnen we het niet maken maar wel makelijk of zo iets)echt niet dus,ik vertelde de meneer achter de balie of hij dat niet voor me kon uit printen een dikke NEE kreeg ik,ook niet als ik er 60km voor moest rijen.
Ik dacht dat deze site was:
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... egistreren" onclick="window.open(this.href);return false;.
vriendelijke groeten en veel succes.
-
Mathijsieh
- Junior Boarder

- Roepnaam: Mathijs
- Type wagen: E250T Turbodiesel
- Bouwjaar: 1985
Hoi Seff,seff schreef: bouwjaar 1985
Ik hoor van andere dat ik geen oldtimer onder onder me naam kan zetten enzo..
alvast bedankt.
Ik weet niet of je al 25 bent?
anders kun je een probleem krijgen met verzekeren, en heb je er nog een andere auto bij naast??
-
Siloco
Ik heb die van mij gewoon normaal verzekerd omdat ik veel mee ga rijden,als je hem als oldtimer gaat verzekeren en als 2 auto ben je goedkoop uit maar er zijn wel bepaalde regeltjes waar je dan aan moet gaan houden,aantal km per jaar geen groene kaart dus niet naar buitenland enz.