interieur verlichting defect.

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)
Plaats reactie
de Benz

interieur verlichting defect.

Bericht door de Benz »

Het volgende, k had mijn tellerunit gedemonteerd omdat k de lampjes wilde vernieuwen, eenmaal gedemonteerd deden de lampjes van mijn kachelroosters,automaat,kachelbediening en raambediening het nog...toen k de teller unit weer wilde monteren ging t mis, het zaakje ging roken, dus snel alle kabels losgetrokken.
Ik had de grote 3 w lampjes vervangen voor 5 w lampjes..(dom ik weet t)
Nu doet geen enkel lampje t meer in mijn interieur..de asbak wel en de instap verlichting ook..
K dacht even de kap open en een andere zekering erin en klaar..maar alle zekeringen zijn heel??

Iemand enig idee of er onder het dashboard ook nog een verdwaalde zekering zit??
Achter op mijn tellerunit zit geen (rode) zekering zoals al diverse keren op dit forum is gepost, k heb een 250D uit 86

K moet er ook bij zeggen dat k niet 100% zeker weet of dat k die 15 polige stekker achter op de tellerunit er goed op had gedaan...want t halve maantje was van de stekker afgebroken..

K hoop echt dat iemand mij kan helpen..

Groetjes Niels
Sebastiaancocoon
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Sebastiaan
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee

Re: interieur verlichting defect.

Bericht door Sebastiaancocoon »

voor zover ik weet zit er in de tellerbak aan de achterkant een soort van rode fitting, dit is een zekering die zal wel geklapt zijn denk ik, moet je even kijken :D
KlaasB

Bericht door KlaasB »

tja, die 5 Watt ipv 3 Watt zal het roken niet veroorzaakt hebben...
denk eerder het verkeerd aansluiten van de multi-stekker achterop je KI,
een stroomdraad op een massa aangesloten...?

om eventueel brand te voorkomen zou ik de kabelbomen gaan checken middels doormeten
als er iets heeft gerookt is er iets te warm geweest en kunnen er kabelbomen (half) gesmolten zijn

MVG K
Laatst gewijzigd door KlaasB op za jan 21, 2012 8:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
de Benz

Bericht door de Benz »

die rode fitting zit er bij mij niet op, die zit er vanaf 1987 op als k t goed heb....
Bertn
Junior Boarder
Junior Boarder
Roepnaam: Bert
Type wagen: 230E
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja

Bericht door Bertn »

Ik heb hetzelfde gehad nu heb ik gewoon van de verlichtings schakelaar de stroom af getakt op de binnen verlichting aan gesloten en alles doet het weer waar de oorzaak zit heb ik nooit gevonden maar alles brand weer

groetjes bert
W124T BAB
Junior Boarder
Junior Boarder
Roepnaam: Bob
Type wagen: E200 Diesel
Bouwjaar: 1986
Opmerkingen / andere wagens.: Opel record 1982

Bericht door W124T BAB »

Ja dat is heeel dom!
In je combi klok zit een regelbare weerstand, dit is de knop die je indrukt om je teller te recette, maar die kun je ook draaien en dan kun je de dashboard verlichting regelen/dimmen. Deze draadgewonde is mogelijk doorgebrand, MAAR als je geluk hebt dan kan het zijn dat de draad naar de regelbare weerstand zich "losgesoldeerd" heeft, dit is overigens een bekend euvel, dit heb ik al 2x gehad en wel bij mijn eigen W124's. Oplossen is dus weer vast solderen.
Als je geen geluk hebt dan is de draadgewonde (potmeter) weerstand doorgebrand, die kan ook maar een bepaalde belasting aan! In dit geval zit er niets anders op dan nieuwe bestellen. Dan ben je weer een paar tientjes armer en daar had je heel veel lampjes voor kunnen kopen! Ik lees dat iemand dat rode zekeingetje niet kan vinden, Alle tellers die ik tot nu toe gezien heb hebben zo'n rood zekeringetje. Dit is de combiklok van een 250D en ook hier zie je rechts in het midden van de foto een rood print zekeringetje
Succes
Bob
Achterkant van de combiklok, rechts het witte blokje is de draadgewonden potmeter, zie ook de soldering, dit is een bekent euvel
Achterkant van de combiklok, rechts het witte blokje is de draadgewonden potmeter, zie ook de soldering, dit is een bekent euvel
IMG_0371.jpg (43.78 KiB) 1839 keer bekeken
Laatst gewijzigd door W124T BAB op ma jan 23, 2012 7:31 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
W124? 250 Diesel
de Benz

Bericht door de Benz »

Allemaal bedankt voor jullie hulp en tips, morgen ga k er mee aan de gang met behulp van uhm...mensen die er meer verstand van hebben!
gr niels
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Henk
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
Contacteer:

Bericht door Hulzie »

Morgen gaat die van mij ook, heb vandaag de andere kapotte lampjes vervangen, gewone licht schakelaar enzo, maar van het klokkenspel, daar heb nu 1 in zitten van een 200D en dan klopt de snelheid niet, ik heb een 300D, ander DB heb ik liggen, maar daar......hebben ook 5 watters in gezeten zo te zien, nou ja geen punt, maken we wel weer.
S 430 V8 automaat.

Afbeelding
Damherten

Bericht door Damherten »

morgen is het zondag
Hulzie
Diamant Boarder
Diamant Boarder
Roepnaam: Henk
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
Opmerkingen / andere wagens.: 200D, E 300D , E 300D, E 300D, E320 CDI en nu een S 430
Contacteer:

Bericht door Hulzie »

Nog 21 weken, dan zomervacantie voor mij!!
S 430 V8 automaat.

Afbeelding
Damherten

Bericht door Damherten »

voor mij nog 30 weken is niet veel als je het snel zegt
Plaats reactie