Donor auto

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een andere forum past.
Plaats reactie
Mariska's MB
Gold Boarder
Gold Boarder
Roepnaam: Michel
Type wagen: 230TE
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Renault laguna

Donor auto

Bericht door Mariska's MB »

Als ik een donor auto wil, tot welk bouwjaar kan ik gaan zodat alles past op mijn 230TE '86 zonder aanpassingen?

Michel
We zijn allemaal mensen.
Wonen op de zelfde aarde.
Maar iedereen heeft zijn eigen visie.
Logboek
Tjeutn
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Mathieu
Type wagen: E250 Diesel
Bouwjaar: 1994
Opmerkingen / andere wagens.: W116 300SD

Re: Donor auto

Bericht door Tjeutn »

mototrisch tot 93 en enkel carrosserie na 93 (facelift E-klasse)
onderdeel van een W124 of W116 nodig? pb me
life to live because it can be over each moment
W124T BAB
Junior Boarder
Junior Boarder
Roepnaam: Bob
Type wagen: E200 Diesel
Opmerkingen / andere wagens.: Opel record 1982

Bericht door W124T BAB »

Waarom een donor auto, alle onderdelen bij Mercedes? zijn soms heel goedkoop, dat klinkt gek, maar sommige originele onderdelen zijn goedkoper dan een nepper bij een automaterialen winkel. En alles is nog nieuw leverbaar, maar op onderdelen sites en demontage bedrijven is zoveel te vinden!
groet
Bob
W124? 250 Diesel
Gerbrandicus
Silver Boarder
Silver Boarder
Roepnaam: Jaimy
Type wagen: 300D
Opmerkingen / andere wagens.: Peugeot 106 diesel 1999
VW Golf I diesel
EP70 Starlet oldtimer
Suzuki SJ413 (Samurai) 1986

Bericht door Gerbrandicus »

Ja slijtagedelen.
Maar ga eens iets bestellen wat niet onder het kopje onderhoud valt. Plaatwerk, elektronische parts, (onderdelen van) opties, of een willekeurig onderdeel van je kombi instrument.

Topicstarter: De carrosseriedelen van een Mopf1 ('Sacco bretter' zijpanelen) en Mopf2 (panelen, motorkap, grille, koplampen) passen niet allemaal zo op je Mopf0. Ook interieur is vanaf Mopf1 anders. Wel uitwisselbaar in het geheel.
Buitentemp-meter van een Mopf0 verschilt ook van de latere modellen. Voor de rest weet ik het niet.
Er zijn vast nog veel meer dingen die anders zijn.
Gevraagd: Honda viertakt brommers en onderdelen in elke staat.
SS50, CD50, C50, C70, C90, Dax, Chaly, Monkey, ZB enz
NicoenSarina

Bericht door NicoenSarina »

Hallo,

Ik gebruik twee donoren om er een op te knappen.Kost op deze manier bijna niets.Het grootste voordeel is eigenlijk dat je zelf nooit mis grijpt op tijdstippen dat je het acuut nodig heeft. Wat je aan onderdelen overhoud verkoop je weer, een ander gelukkig(als je het voor niet al te veel wegdoed) en wat het opbrengt kan je weer in je project stoppen. Nadeel is wel dat je altijd bezig bent en ontzettend veel ruimte moet hebben.

groeten Nico
W124T BAB
Junior Boarder
Junior Boarder
Roepnaam: Bob
Type wagen: E200 Diesel
Opmerkingen / andere wagens.: Opel record 1982

Bericht door W124T BAB »

Precies, dat bedoel ik...ruimte gebrek
Overigens is een onderdeel wat je op chassisnummer besteld ALTIJD het juiste onderdeel, en vandaag besteld de volgende dag op halen, dus hoe acuut moet het zijn....
Groet
Bob
W124? 250 Diesel
Mariska's MB
Gold Boarder
Gold Boarder
Roepnaam: Michel
Type wagen: 230TE
Opmerkingen / andere wagens.: Renault laguna

Bericht door Mariska's MB »

Bedankt voor jullie verschillende reactie's

Het is inderdaad als je genoeg ruimte heb dan is een donor auto erg handig. Zeker ook als je onderdelen aan andere mensen kunt verkopen voor weinig. Heb je geen genoeg ruimte dan wordt een donor auto inderdaad lastig.

Maar de Mercedes dealer is ook niet alles. Ben er vandaag geweest om onderdelen te halen, maar hij is gesloten. Heb gevraagd aan de beste man of er een ander filiaal open is maar nee. Ik heb ook op de website gekeken en ze hebben wel een webshop maar alleen voor fleet-owners en garage's. Willen ze niks verdienen dan? Waarom niet een webshop voor iedereen? Nou moet je er naar toe en vragen hoe duur kost dit onderdeel en hoe duur is dat. Nou doe die maar wel en die niet.

Ik begrijp dat er mensen zijn die alternatieve zoeken zoals sites in Duitsland. Lekker van uit je stoel spullen bestellen en nog voor de deur bezorgd krijgen.

Michel
We zijn allemaal mensen.
Wonen op de zelfde aarde.
Maar iedereen heeft zijn eigen visie.
Logboek
NicoenSarina

Bericht door NicoenSarina »

hallo,

Dat bedoel ik,en als je op b.v. een tweede kerstdag iets wilt doen dan is het natuurlijk logisch dat ze ook bij de dealer er niet zijn.Op zaterdag niets te krijgen vind ik wel vreemd, bij Volkswagen zijn ze er op zaterdag tot 1700 uur. Overigens heb ik geen klachten over de dealer al moet ik er soms met drie chassisnummers naar toe. Ook ben ik niet zo'n besteller uit mijn luie stoel. Het handje contantje principe voelt nog zo ouderwets vetrouwd(net als W124 techniek) aan.

groeten Nico.
Plaats reactie