Hallo, ik ben Yuri, ik heb sinds drie maanden een 1986 W124 250D. Geïmporteerd uit Z Frankrijk. Ik probeer al een uur een foto te uploaden maar het mag niet. Hij te groot, dan is de extensie niet toegestaan, en nadat ik dat allebei uitvoerig heb opgelost blijkt-ie te groot en is de extensie niet toegestaan, ook dat nog. Computers en ik, altijd lol.
Affijn, ik heb die auto dus gekocht hier in NL, was net door een reiziger vanaf het platteland uit de regio van Marseille hier naartoe gereden. Hij zag er niet uit, zat volkomen onder de klei, bladeren, etc. De paravan ontbrak, etc. etc. Hij was gewoon verwaarloosd. Na drie weken naarstig poetsen en wassen, ontbrekende onderdelen bijelkaar sprokkelen en veel aandacht en liefde was hij dan toch toonbaar.
En wat blijkt, het is eigenlijk best een vrij gave auto. Overal onder de klei kwam gewoon gaaf plaatwerk tevoorschijn, op ├®├®n plaats na, het linker achterscherm. Waarom? Een raadsel. Hoe kan een auto die verder helemaal hard is ├®├®n zo'n rare roestplek hebben? Anyway, daar bestaat een mooi los plaatdeel voor en de auto als geheel is het zeker waard om wat van te maken. Waar ik dus ontzettend tegenop zag is zo'n auto waar je, nadat je hem helemaal hebt opgeknapt, weer van voor af aan kan beginnen, omdat hij onder je kont net zo hard weer doorroest. Dat gevoel heb ik bij deze niet. Hij loopt mooi en zitten veel nieuwe onderdelen op. En alle rubber en kunststofdelen zijn nog goed, zou je ook niet verwachten uit zo'n zonnige streek.
Ik heb ook nog een W123 230C uit 1978, ongeveer hetzelfde verhaal als de 250D, maar dan uit Duitsland. Die wilde ik wegdoen om te gaan rijden in de 250D, wat ik eigenlijk (technisch gesproken) de mooiste serie van Mercedes vind. Maar nou blijk ik die 230C dus niet aan de straatstenen kwijt te raken. Twee auto's onderhouden zie ik ook niet zitten, dus moet de 250D weer weg. Nou staat hij dus te koop, even kijken of dat beter gaat dan die 230C.
Wel shit, want die wegligging van de W124 vind ik ongeëvenaard, het is gewoon een genot om daarin te rijden. Het is eigenlijk een wolf in schaapskleren wat weggedrag betreft. Stuur- en veergedrag zijn na bijna 30 jaar nog steeds vergelijkbaar met de allerbeste wagens die vandaag op de markt zijn.
Als de grote baas me kan uitleggen waarom foto's plaatsen niet lukt krijgen jullie nog een paar plaatjes.
Later.
cutedaddy
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Re: cutedaddy
Hoi Yuri, welkom hier en veel plezier op het forum en van je Benz!
Hierstaat hoe je foto's kan plaatsen. Kunnen max 5 MB groot zijn, even verkleinen als ze dus te groot zijn.
Hierstaat hoe je foto's kan plaatsen. Kunnen max 5 MB groot zijn, even verkleinen als ze dus te groot zijn.