Hallo,
Sinds een paar weken heb ik een 200TD en dit is mijn eerste W124, vandaar dat ik nu wel nieuwsgierig ben naar alles wat met de W124 te maken heeft.
Ik heb al verschillende Mercedessen gehad en knutsel er ook zelf veel aan. In de W124 heb ik vroeger al wel taxi gereden als student, de auto's reden natuurlijk goed (behalve dat 'Bonanza' effect wat sommige wagens toch wel erg hadden).
Ik vind de laatste bouwjaren van de W124 eigenlijk mooier dan de vroege, maar om voor de hand liggende redenen heb ik toch een 1986 er gekocht. Ik was eigenlijk op zoek naar een andere W123 maar liep tegen deze auto aan. Ik heb hem afgelopen maandag ingevoerd en wacht nu even op het kenteken.
Ik ga er een tijdje mee rijden om te kijken hoe hij bevalt (momenteel rijd ik vooral in mijn W115 200D).
De auto is dus een 200TD van 10-1986, rood met bruin interieur wat ik zelf wel mooi vind. Hij heeft weinig extra's, een 5 bak, een afneembare trekhaak ... dat was het wel denk ik.
Hij heeft helaas wel wat roestplekken aan de carosserie, de achterklep en de voorschermen. De bodem is gelukkig wel best netjes. Hij is ook wel goed bijgehouden, van binnen is hij echt netjes, zelfs de bestuurdersstoel is als nieuw (hoezen op gezeten). Kwestie van eens mooi schoonmaken.
De Wagen rijdt goed en ik ben benieuwd hoe zuinig de auto is.
Ik hoop hier op het forum het een en ander te kunnen delen over wat ik tegen kom met de auto. Ik heb wel veel ervaring met de W123 en W115 (en W110/W108/W116 ook wel) maar dit is toch weer een generatie nieuwer.
Groetjes Mathieu
Zuendfolge
- Zuendfolge
- Expert Boarder

- Roepnaam: Math
- Type wagen: E220
- Bouwjaar: 1993
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: W115 220D 1972
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Re: Zuendfolge
Hoi Mathieu, welkom hier en veel plezier op het forum en van je Benz!
-
Gullwing
Mooi rood is niet lelijk. Leuke auto met een niet alledaagse kleur.
Het interieur ziet er keurig uit voor een auto van deze leeftijd.
Veel plezier op het forum gewenst.
Het interieur ziet er keurig uit voor een auto van deze leeftijd.
Veel plezier op het forum gewenst.
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Hallo Matt
Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Groeten Sander
Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Groeten Sander
- Zuendfolge
- Expert Boarder

- Roepnaam: Math
- Type wagen: E220
- Bouwjaar: 1993
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: W115 220D 1972
Hallo,
Nou ik rijd inmiddels al een tijdje in de 200TD. Ten opzichte van een W123 is hij in elk geval een stuk stiller en ook zuiniger. Ik heb over de afgelopen tank gemiddeld 1 op 15 gereden bij wisselend gebruik. Ik heb me daarbij niet echt ingehouden maar ook gewoon af en toe flink doorgetrokken (nou is dat natuurlijk erg relatief bij een 200D
Toch heb ik vandaag de W115 weer meegenomen naar het werk, ik misste toch even mijn klassieke chroomstuur.
Inmiddels heb ik ook weer nieuwe APK, er moest alleen een zijde de handrem nagesteld worden.
Zo ver zo goed dus!
Math
Nou ik rijd inmiddels al een tijdje in de 200TD. Ten opzichte van een W123 is hij in elk geval een stuk stiller en ook zuiniger. Ik heb over de afgelopen tank gemiddeld 1 op 15 gereden bij wisselend gebruik. Ik heb me daarbij niet echt ingehouden maar ook gewoon af en toe flink doorgetrokken (nou is dat natuurlijk erg relatief bij een 200D
Toch heb ik vandaag de W115 weer meegenomen naar het werk, ik misste toch even mijn klassieke chroomstuur.
Inmiddels heb ik ook weer nieuwe APK, er moest alleen een zijde de handrem nagesteld worden.
Zo ver zo goed dus!
Math
-
Kirpeknots
Hele mooie kleur voor een T. Veel plezier met je Benz. Ziet er nog goed uit.