paulsnip
-
PaulSnip
paulsnip
Hallo allemaal,
Ik ben Paul Snip, 31 jaar... en doe Donald Duck na.... kwekkwekkwek...
Nee, ff serieus. Ik ben W123 club lid vanaf het eerste uur. De eerste W123 clubreis naar het Mercedes Museum in Stuttgart heb ik georganiseerd. Dat was een super evenement, al zeg ik het zelf. Misschien ook een keer met een aantal W124's richting Stuttgart?
Ik heb meer als 3 jaar in een Californische 300 diesel gereden. Naar alle tevredenheid hoor! Deze auto heeft nu weer een nieuwe liefhebber gevonden.
Soms is het gewoon tijd voor wat anders. Ik heb nog ff naar een 190 (W201) gekeken. Maar ben uiteindelijk gevallen voor een in nieuwstaat verkerende 300E. De auto is van het belastingtechnisch interessante bouwjaar 1986. De kilometerstand bedraagt slechts 130.000.
Interieur en exterieur zijn als nieuw.
Bijzonder is dat de auto een handgeschakelde 5 bak heeft. Even wennen als je uit een automaat komt. Maar wel lekker zuinig. Bij 120 km/uur draait de motor slechts 2300 toeren. Zeer relaxed. Het verbruik ligt bij een aangename 1 op 10.
Mijn werk bestaat uit het oplossen van pechgevallen (wegenwacht dus). Vandaar ook de keuze voor Mercedes. Wel grappig om te melden dat er inmiddels 3 collega's in een W124 rijden.
Ik woon in het mooie Drentse plaatsje Een. Samen met Linda (bij de W123club beter bekend als "Poedie").
Eerst even een foto:
Ik ben Paul Snip, 31 jaar... en doe Donald Duck na.... kwekkwekkwek...
Nee, ff serieus. Ik ben W123 club lid vanaf het eerste uur. De eerste W123 clubreis naar het Mercedes Museum in Stuttgart heb ik georganiseerd. Dat was een super evenement, al zeg ik het zelf. Misschien ook een keer met een aantal W124's richting Stuttgart?
Ik heb meer als 3 jaar in een Californische 300 diesel gereden. Naar alle tevredenheid hoor! Deze auto heeft nu weer een nieuwe liefhebber gevonden.
Soms is het gewoon tijd voor wat anders. Ik heb nog ff naar een 190 (W201) gekeken. Maar ben uiteindelijk gevallen voor een in nieuwstaat verkerende 300E. De auto is van het belastingtechnisch interessante bouwjaar 1986. De kilometerstand bedraagt slechts 130.000.
Interieur en exterieur zijn als nieuw.
Bijzonder is dat de auto een handgeschakelde 5 bak heeft. Even wennen als je uit een automaat komt. Maar wel lekker zuinig. Bij 120 km/uur draait de motor slechts 2300 toeren. Zeer relaxed. Het verbruik ligt bij een aangename 1 op 10.
Mijn werk bestaat uit het oplossen van pechgevallen (wegenwacht dus). Vandaar ook de keuze voor Mercedes. Wel grappig om te melden dat er inmiddels 3 collega's in een W124 rijden.
Ik woon in het mooie Drentse plaatsje Een. Samen met Linda (bij de W123club beter bekend als "Poedie").
Eerst even een foto:
-
Hans
Re:Van W123 300diesel naar W124 300E
Welkom! Enne, mooie wagen! Ik rij sinds kort ook in een 124 uit 1986, een 260E die ik bij de 2e tankbeurt gelukkig net boven de 1:10 heb gekregen. Voor een automaat niet slecht, denk ik dan maar. 

-
Stress
eeehhhh ik rijd een 320E aut. maar ben nog niet boven de 1:8 geweest en ik heb geen zware voet
,wat doe ik fout?
mvgr
Stress
,wat doe ik fout?mvgr
Stress
-
Hans
Stress schreef:eeehhhh ik rijd een 320E aut. maar ben nog niet boven de 1:8 geweest en ik heb geen zware voet,wat doe ik fout?
Van hieruit niet te zien!
Weinig grote weg? En allicht dat een 320 weer wat meer verbruikt dan een 260.
Hans
-
PaulSnip
Ik ben gisteren de hele dag met een collega van mij op pad geweest om een mooie W124 te zoeken. 375 km gereden en 31 liter benzine verbruikt. Ik zou zeggen, reken maar uit. Volgens mij is het ca 1 op 12.
We zijn uiteindelijk geslaagd en hij heeft een prachtige 230E gekocht. Bouwjaar 1985. Handgeschakelde 5 bak. Zwart (of donkergrijs?) Pullmann interieur. Helemaal in de eerste lak. Absoluut geen roest. Een paar miniscule parkeerplaats beschadigingen. Maar verder een plaatje van een auto.
We zijn uiteindelijk geslaagd en hij heeft een prachtige 230E gekocht. Bouwjaar 1985. Handgeschakelde 5 bak. Zwart (of donkergrijs?) Pullmann interieur. Helemaal in de eerste lak. Absoluut geen roest. Een paar miniscule parkeerplaats beschadigingen. Maar verder een plaatje van een auto.
-
gerkenator
deze wagen heb ik ook bekeken, zag er inderdaad niet verkeerd uit. maar ik ben toch voor een diesel gegaan.
-
Bemerbenz
Hans schreef:Stress schreef:eeehhhh ik rijd een 320E aut. maar ben nog niet boven de 1:8 geweest en ik heb geen zware voet,wat doe ik fout?
Je hoeft het pedaal niet zo heel ver in te drukken om een verbruik van 1:8 te halen. Zelf rij ik in een E320 Coupe automaat en haal op benzine op de snelweg 1 op 10 en in de bebouwde kom hooguit 1 op 8. Maar goed, dan heb je wel het genot van 310 NM en een fijn rijdende auto. Aangezien ik flink wat km's maak zit er sinds kort een G3 installatie in en dat rijdt perfect en tankt een stuk vriendelijker. Zo hou ik nog wat over van de km-vergoeding van de werkgever.
-
Hans
Hans schreef:Welkom! Enne, mooie wagen! Ik rij sinds kort ook in een 124 uit 1986, een 260E die ik bij de 2e tankbeurt gelukkig net boven de 1:10 heb gekregen. Voor een automaat niet slecht, denk ik dan maar.
Inmiddels heb ik de 260E nu 5 weken en heb er 2100 km mee gereden, relatief veel voor mijn doen maar er zit een (zeldzame) rit Dordrecht - Emmen vv in. Slechtste tankstop was 1:9,7 en de beste 1:10,7 (na de rit Dordt-Emmen, 105 km/u heen, 120 km/u terug). Gemiddeld zit ik iets boven de 1:10, en dat is zeker niet alleen maar grote weg.
-
Arno_Langendam
Hallo Benzers en Paul in het bijzonder!
Welkom Paulus hier op andere MB Forum.
Ik lees in jou topic dat die W124 erg zuinig is ,mmm... Dat zet mij aan het denken. Ik rijd Met mijn W123 250 automaat enkel op Benzine, zoals jij weet. Het gemiddelde verbruik van die M123 motor is 1:6,3 op de snelweg kom ik niet boven de 1:11 uit bij 100km/u constand bij 0 graden helling haha. Mijn W201 2.6 met de M103 motor die ook in de W124 260E ligt heb ik een gemiddeld verbruik van 1:7,3 maar ja ik heb ook maat 47 van schoen!
Misschien heeft dit er iets mee te maken.
Maar Paul nu moet er toch wat van hart!
Ga jij in de W124 ook Audi stoelen zetten? Net als in je W123.
Veel plezier met Poedi in de W124, maar dat is jullie wel toe vertrouwd. Geef haar maar ene dikke pakkerd! En de reis naar Stuttgrat die hebt georganiseerd was legendarisch!
Die had ik nooit willen missen! Wanneer gaan we weer?
Groet, Arno en van Angelique
Welkom Paulus hier op andere MB Forum.
Ik lees in jou topic dat die W124 erg zuinig is ,mmm... Dat zet mij aan het denken. Ik rijd Met mijn W123 250 automaat enkel op Benzine, zoals jij weet. Het gemiddelde verbruik van die M123 motor is 1:6,3 op de snelweg kom ik niet boven de 1:11 uit bij 100km/u constand bij 0 graden helling haha. Mijn W201 2.6 met de M103 motor die ook in de W124 260E ligt heb ik een gemiddeld verbruik van 1:7,3 maar ja ik heb ook maat 47 van schoen!
Misschien heeft dit er iets mee te maken.
Maar Paul nu moet er toch wat van hart!
Ga jij in de W124 ook Audi stoelen zetten? Net als in je W123.
Veel plezier met Poedi in de W124, maar dat is jullie wel toe vertrouwd. Geef haar maar ene dikke pakkerd! En de reis naar Stuttgrat die hebt georganiseerd was legendarisch!
Die had ik nooit willen missen! Wanneer gaan we weer?Groet, Arno en van Angelique

-
gerkenator
die velgen staan hem goed, welke maat is dat.?
ik zoek ook zo iets voor die van mij.
heb nu doppen.
ik zoek ook zo iets voor die van mij.
heb nu doppen.
-
PaulSnip
Hoi Arno,
Als er interesse is, kunnen we ook wel een keer met een aantal W124's naar Stuttgart gaan. Hotel Traube heeft vast nog wel een paar meelballen in de pan...
Audi stoelen is niet nodig in deze auto. Mede door de lage km-stand zitten de stoelen eigenlijk best goed. Het is geen Recaro, maar het voldoet. Als er iets anders in komt dan is het een origineel zwart leren Mercedes interieur.
@gerkenator:
De velgen zijn 500E velgen. De maat is 8j x 16. Het staat mooi, maar het rijdt minder vind ik persoonlijk. Ik zou voor 15 inch "8 loch" gaten gaan. En daar dan gewoon mooie Michelin bandjes in de maat 195/65 r 15 omdoen. Hooguit 205/60 r 15. Mijn banden zijn Semperit in de maat 225/50 r 16. Eigenlijk gewoon een slagje te groot allemaal voor een standaard W124. Het staat wel heel mooi icm met de standaard verlaging. Een Mercedes rijdt gewoon het beste op de originele wielen met de standaard veren.
Als er interesse is, kunnen we ook wel een keer met een aantal W124's naar Stuttgart gaan. Hotel Traube heeft vast nog wel een paar meelballen in de pan...
Audi stoelen is niet nodig in deze auto. Mede door de lage km-stand zitten de stoelen eigenlijk best goed. Het is geen Recaro, maar het voldoet. Als er iets anders in komt dan is het een origineel zwart leren Mercedes interieur.
@gerkenator:
De velgen zijn 500E velgen. De maat is 8j x 16. Het staat mooi, maar het rijdt minder vind ik persoonlijk. Ik zou voor 15 inch "8 loch" gaten gaan. En daar dan gewoon mooie Michelin bandjes in de maat 195/65 r 15 omdoen. Hooguit 205/60 r 15. Mijn banden zijn Semperit in de maat 225/50 r 16. Eigenlijk gewoon een slagje te groot allemaal voor een standaard W124. Het staat wel heel mooi icm met de standaard verlaging. Een Mercedes rijdt gewoon het beste op de originele wielen met de standaard veren.
-
PaulSnip
-
gerkenator
ik bedoelde dus de 8 gaats velgen.
welke maat is dat?
en is 16" te groot voor zo'n grote auto???
ik had 17" op mijn Golf IV TDI 225/45-17"
ik wil het wel mooi orgineel lijkend , maar ook wel een beetje sportief en elegant houden.moet ook passen op een W124 uit 86 250D
trouwens mijn Benz is niet verlaagd, integendeel, hij staat heel erg hoog op de veren/schokbrekers. en nee geen hulpveren dat heb ik gecheckt. dus weet niet wat dan mooi staat onder de auto.
heeft iemand een foto van een 15 en een 16 inch onder een auto voor de vergelijking?
welke maat is dat?
en is 16" te groot voor zo'n grote auto???
ik had 17" op mijn Golf IV TDI 225/45-17"
ik wil het wel mooi orgineel lijkend , maar ook wel een beetje sportief en elegant houden.moet ook passen op een W124 uit 86 250D
trouwens mijn Benz is niet verlaagd, integendeel, hij staat heel erg hoog op de veren/schokbrekers. en nee geen hulpveren dat heb ik gecheckt. dus weet niet wat dan mooi staat onder de auto.
heeft iemand een foto van een 15 en een 16 inch onder een auto voor de vergelijking?
-
PaulSnip
Ik heb 16" onder mijn auto. De breedte is 8". Behoorlijk breed dus. Dat staat mooi, goed gevulde wielkasten. Maar het rijdt minder dan de originele wielen. Stugger en gevoeliger voor trilling en spoorvorming.
8 gaats velgen staan heel mooi. Maar onder een 250 diesel met standaard veren zou ik gewoon voor 15 inch gaan. Met een breedte van 6,5 inch. Voordeel is ook dat 195/65 r 15 een gangbare en dus goedkope maat. Als je die marktplaats links ff aanklikt dan zie je dat er nog genoeg 8 loch velgen aangeboden worden.
Ff een foto van mijn auto met 16"
8 gaats velgen staan heel mooi. Maar onder een 250 diesel met standaard veren zou ik gewoon voor 15 inch gaan. Met een breedte van 6,5 inch. Voordeel is ook dat 195/65 r 15 een gangbare en dus goedkope maat. Als je die marktplaats links ff aanklikt dan zie je dat er nog genoeg 8 loch velgen aangeboden worden.
Ff een foto van mijn auto met 16"
-
PaulSnip
Ik heb een beetje gegoogled:
-
gerkenator
paulsnip schreef:Ik heb een beetje gegoogled, eerst een met 16" 8 loch velgen:
zo hoog staat die van mij ook ongeveer, misschien zelfs hoger.
mijn ouders hebben een W123 300D met 15" en dat staat mooi. maar een W124 is toch wat massiever en groter vandaar mijn vraag.
en marktplaats had ik laatst al op gekeken ja.
-
PaulSnip
Probleem is vaak dat die 16" wielen zo breed zijn. Daar is de wielophanging van een W124 niet echt voor ontworpen. Als je 16" met een breedte van 7" kunt vinden dan zou ik het zo doen. Maar 8" is eigenlijk te breed. Ze hebben bij mijn auto de spatbordrandjes ook iets naar binnen moeten buigen om het allemaal passend te krijgen.
Maar goed, ik ben het met je eens dat het heel goed staat. Daarom laat ik ze er ook om zitten. Ik zet er gewoon wat smallere banden om als deze aan vervanging toe zijn.
Als ik n├║ nog een setje wielen moest aanschaffen dan ging ik gewoon voor 15". Puur vanwege het rijcomfort.
Maar goed, ik ben het met je eens dat het heel goed staat. Daarom laat ik ze er ook om zitten. Ik zet er gewoon wat smallere banden om als deze aan vervanging toe zijn.
Als ik n├║ nog een setje wielen moest aanschaffen dan ging ik gewoon voor 15". Puur vanwege het rijcomfort.
-
gerkenator
ga denk ik ook maar op zoek naar mooie 15" velgen en liefst 8 gaats.
maar duurder dan 200euro wil ik niet uitgeven.
moet namelijk ook nieuwe cockpitverlichting aanschaffen, en een motorkap dempingsmat, trekhaak, achterluidsprekers of subwoofer, tectyleren, 1 knipperlicht, nieuwe halogeen pitten ( zit weinig licht in ) en op den duur als budget toelaat wil ik hem spuiten, dus ja.
maar duurder dan 200euro wil ik niet uitgeven.
moet namelijk ook nieuwe cockpitverlichting aanschaffen, en een motorkap dempingsmat, trekhaak, achterluidsprekers of subwoofer, tectyleren, 1 knipperlicht, nieuwe halogeen pitten ( zit weinig licht in ) en op den duur als budget toelaat wil ik hem spuiten, dus ja.
-
PaulSnip
Er staat wel wat op Marktplaats, dus succes met zoeken!
Plaats je ff een foto als ze eronder zitten?
Plaats je ff een foto als ze eronder zitten?
-
gerkenator
sorry voor het vervuilen van je topic.
maar ik heb al een site gevonden waar je klein beetje het versshil kunt zien tussen 16 en 15 inch
http://www.velgencenter.nl/gbc2/wheelse ... snr=190987
http://www.velgencenter.nl/gbc2/wheelse ... snr=184950
maar ik heb al een site gevonden waar je klein beetje het versshil kunt zien tussen 16 en 15 inch
http://www.velgencenter.nl/gbc2/wheelse ... snr=190987
http://www.velgencenter.nl/gbc2/wheelse ... snr=184950