Goedendag,
Mijn naam is michael 22 jaar oud, student aan de hogeschool in utrecht.
Al 4 jaar lang verplaats ik me in een oldtimer uit 1972 en naarmate de tijd verstrijkt mankeert er steeds meer aan. ik lap het weer op en het andere gaat weer stuk.
Om me nu toch te vervoeren in een degelijke auto die zonder al te veel problemen de weg op kan ben ik opzoek naar een Mercedes type W124
na lang zoeken heb ik er een gevonden. 2x in proef gereden
en halverwege de rit naar huis toen ik m had gekocht gebeurde het, de motor begon ineens te tikken!
vandaag heb ik de auto naar een mercedesspecialst in bemmel gebracht die vertelde dat het of de nokkenas is of een van de klepstoters
nou baal ik hier enorm van want ik wil juist niet meer sleutelen. maargoed ik zit er wel mee.
de motor is een 230E
heeft er iemand een duidelijke beschrijving met evt foto's hoe ik kan controleren wat er mis is in de kop en hoe ik dit kan vervangen?
gister al het kleppendeksel er af gehaald maar voor zo ver nog niet heel veel kunnen zien.
wie o wie weet een oplossing
en kan het heel veel kwaad om de wagen toch nog te gebruiken voor kleine stukjes?
foto met t kleppendeksel er af
groove_champion
- Groove_champion
- Gold Boarder

- Roepnaam: Michael
- Type wagen: 230E
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Chevrolet Caprice 1968
Mercedes W108 280S 1970
W123 280TE 1980
Seat Leon 1.4 FR 2018
groove_champion
Laatst gewijzigd door Gombal op do okt 20, 2011 7:37 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Foto's NIET linken maar in bericht zetten!
Reden: Foto's NIET linken maar in bericht zetten!
-
renebrunsveld
Re: even voorstellen
michael,
Als de nokkenas de oorzaak is kan je dit zien doordat er op de nok een duidelijk loopspoor te zien is, bij mijn 230E was het al ingelopen. Dit is erg duidelijk zichtbaar. Moet je de nok met een doek maar eens schoonmaken. Zo op de foto kan je dat niet zien. Het kunnen ook de hydrolische klepstoters die versleten zijn die het tikken veroorzaken.
Heb zelf een andere nokkenas op de sloop gehaald en deze samen met nieuwe klepstoters gemonteerd. Loopt weer als een zonnetje.
Heb zelf geruime tijd gereden voordat ik de boel heb vervangen. Kapot is het toch al. Opvallend hoe veel slechte assen ik zag voordat ik een goede trof. Nieuw kost het erg veel geld. Heeft mij voor de as 125Ôé¼ gekost en de stoters ook .
rene
Als de nokkenas de oorzaak is kan je dit zien doordat er op de nok een duidelijk loopspoor te zien is, bij mijn 230E was het al ingelopen. Dit is erg duidelijk zichtbaar. Moet je de nok met een doek maar eens schoonmaken. Zo op de foto kan je dat niet zien. Het kunnen ook de hydrolische klepstoters die versleten zijn die het tikken veroorzaken.
Heb zelf een andere nokkenas op de sloop gehaald en deze samen met nieuwe klepstoters gemonteerd. Loopt weer als een zonnetje.
Heb zelf geruime tijd gereden voordat ik de boel heb vervangen. Kapot is het toch al. Opvallend hoe veel slechte assen ik zag voordat ik een goede trof. Nieuw kost het erg veel geld. Heeft mij voor de as 125Ôé¼ gekost en de stoters ook .
rene
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Re: groove_champion
Hoi Michael, welkom hier en veel plezier op het forum en van je Benz!
- Groove_champion
- Gold Boarder

Mercedes W108 280S 1970
W123 280TE 1980
Seat Leon 1.4 FR 2018
Re: even voorstellen
renebrunsveld schreef:michael,
rene
op een paar nokken zitten dacht ik een paar krassen. hoe gaat deze nokkenas er uit? met een trekker via de voorkant?
misschien een hele stomme vraag maar zijn dit wel hydraulische stoters? aangezien ze rechtstreeks via de nokkenas worden bediend. en hoe kan ik de klepspeling afstellen bij deze motor?
zal anders even een topic aanmaken in het techniek gedeelte mocht ik nog meer vragen hebben
- Groove_champion
- Gold Boarder

Mercedes W108 280S 1970
W123 280TE 1980
Seat Leon 1.4 FR 2018
Gombal schreef:Hoi Michael, welkom hier en veel plezier op het forum en van je Benz!
danku
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Hoi Micheal
Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Groeten Sander
Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Groeten Sander
-
Admin
Dit topic is alleen om je voor te stellen of iemand welkom te heten.
Graag in dit topic verder gaan over het probleem en niet hier.
Reacties op het probleem zullen worden verwijderd.
Graag in dit topic verder gaan over het probleem en niet hier.
Reacties op het probleem zullen worden verwijderd.