tom van troost
-
tom van troost
tom van troost
hallo forum leden,
Misschien een beetje voorbarig om mij op dit forum aan te melden, maar ik sta op het punt een W124 230E aan te schaffen. Ik rij nu in een 220CDI elegance en wil deze auto inruilen op een 230E. Waarom?
Ik vond de 230E altijd al een geweldige auto qua uitstraling, echter toendertijd financieel onbereikbaar. En nu is mijn huidige auto aan vervanging toe ivm kilometers en met het belastingvoordeel dacht ik aan een 200-serie. Nu heb ik een 230E in de verkoop gevonden met 145.000 echte kilometers en puntgaaf. Ik moet wekelijks 2x250 km naar mijn werk rijden en heb vertrouwen in de 230E.
Mijn naam is tom van troost, ben 48 jaar en sinds de aanschaf van de 220 CDI compleet Mercedes gek geworden. Besef wel dat ik qua comfort achteruit ga: cruise control, elektrische ramen, airco, automaat, maar ach vroeger wisten we niet beter.
Ik hoop op dit forum de nodige info te krijgen over de 200 serie qua motor, evt. omzetten naar LPG en inbouwen radio en dat soort onderwerpen.
Ik hou jullie - indien gewenst - op de hoogte van de aankoop.
Gr. tom van troost
Misschien een beetje voorbarig om mij op dit forum aan te melden, maar ik sta op het punt een W124 230E aan te schaffen. Ik rij nu in een 220CDI elegance en wil deze auto inruilen op een 230E. Waarom?
Ik vond de 230E altijd al een geweldige auto qua uitstraling, echter toendertijd financieel onbereikbaar. En nu is mijn huidige auto aan vervanging toe ivm kilometers en met het belastingvoordeel dacht ik aan een 200-serie. Nu heb ik een 230E in de verkoop gevonden met 145.000 echte kilometers en puntgaaf. Ik moet wekelijks 2x250 km naar mijn werk rijden en heb vertrouwen in de 230E.
Mijn naam is tom van troost, ben 48 jaar en sinds de aanschaf van de 220 CDI compleet Mercedes gek geworden. Besef wel dat ik qua comfort achteruit ga: cruise control, elektrische ramen, airco, automaat, maar ach vroeger wisten we niet beter.
Ik hoop op dit forum de nodige info te krijgen over de 200 serie qua motor, evt. omzetten naar LPG en inbouwen radio en dat soort onderwerpen.
Ik hou jullie - indien gewenst - op de hoogte van de aankoop.
Gr. tom van troost
-
E300
Re: even voorstellen
Tom welkom op ons forum, en leuk dat je zo over Mercedes denkt.
Ik heb zelf ook nog een andere Mercedes een W210 300 turbo diesel, maar een W124 is in mijn ogen toch de betere ( het is tenminste meer auto rijden ) een W210 stuurt zo bij zo veel te licht waar door je bijna geen gevoel hebt met de auto, de motor is echter wel top van deze auto.
En aan een W124 kan je nog lekker sleutelen.
Suc6 met de aankoop en tot Later, John
Ik heb zelf ook nog een andere Mercedes een W210 300 turbo diesel, maar een W124 is in mijn ogen toch de betere ( het is tenminste meer auto rijden ) een W210 stuurt zo bij zo veel te licht waar door je bijna geen gevoel hebt met de auto, de motor is echter wel top van deze auto.
En aan een W124 kan je nog lekker sleutelen.
Suc6 met de aankoop en tot Later, John
- Gombal
- Erelid

- Roepnaam: Arjen
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Mercedes-Benz W245 170 2008
Hoi Tom, welkom hier en veel plezier op het forum en succes met je zoektocht naar een W124.
-
Martin.cc
Hallo Tom,
heb zelf ook een 230E uit 1991 en bevalt tot nu uitstekend. Heb de auto sinds maart. Ze rijden fantastich. Maar dan wel een automaat. Het is alleen een beetje wennen als hij 120 rijdt. Dan maakt ie iets meer toeren dan mijn vorige auto. Maar je kan op normaal niveau een gesprek houden in de auto. In de 230E kan je ook makkelijk gas in laten bouwen omdat Mercedes deze motoren ontwikkeld heeft voor gasinbouw.
Je levert misschien qua gadgets in, maar qua rijplezier niet. (Althans ik dan heb hiervoor een opel vectra b 2.0dti gehad met alles er op en er aan. Maar voor geen goud dat ik de Mercedes er weer voor inlever.)
Ik zeg doen.
Ps. de mijne had 193000 gelopen toen ik hem kocht!
Groeten,
Martin
heb zelf ook een 230E uit 1991 en bevalt tot nu uitstekend. Heb de auto sinds maart. Ze rijden fantastich. Maar dan wel een automaat. Het is alleen een beetje wennen als hij 120 rijdt. Dan maakt ie iets meer toeren dan mijn vorige auto. Maar je kan op normaal niveau een gesprek houden in de auto. In de 230E kan je ook makkelijk gas in laten bouwen omdat Mercedes deze motoren ontwikkeld heeft voor gasinbouw.
Je levert misschien qua gadgets in, maar qua rijplezier niet. (Althans ik dan heb hiervoor een opel vectra b 2.0dti gehad met alles er op en er aan. Maar voor geen goud dat ik de Mercedes er weer voor inlever.)
Ik zeg doen.
Ps. de mijne had 193000 gelopen toen ik hem kocht!
Groeten,
Martin
- SanderDTCH
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Sander
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Skoda Octavia 1.6TDI combi Greenline
Hallo tom
Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Groeten Sander
Welkom op ons forum.
Wens je hier veel lees- en schrijfplezier.
------
TIP: klik eens op "gebruikerspaneel" (bovenin links), daar kan je b.v. je verjaardag en woonplaats invullen maar ook je eigen foruminstellingen wijzigen.
Lees ook de forumregels even door.
Groeten Sander
- Marius28
- Platinum Boarder

- Roepnaam: Marius
- Type wagen: Ander type
- Bouwjaar: Nieuwer
- Automaat: Ja
- Opmerkingen / andere wagens.: Opel Monza 2.5E LPG
Citroën C3
Lexus CT200h - Locatie: Groene Hart Holland
- Contacteer:
Re: tom van troost
Hallo Tom,
Welkom op het forum.
Groet, Marius
Welkom op het forum.
Mijn 250 diesel heeft al deze dingen toch wel. Of zoek je een van 1986, die hadden dat vaak niet. Succes met je aankoop.tom van troost schreef:Besef wel dat ik qua comfort achteruit ga: cruise control, elektrische ramen, airco, automaat, maar ach vroeger wisten we niet beter.
Groet, Marius
Groet, Marius
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
BesteMotorolie.nl - motorolie met laagsteprijsgarantie
-
E300
Hoi Tom,
Een W124 kan je redelijk simpel uitbreiden
Ik heb de volgende optie's in gebouwd in mijn 300E van 1986:
Clima controle
4 Elektrische ramen
4 hoofdsteunen
2 airbags
Elektrische stuurkolom
Cruise control
Elektrische stoelen
Stoelverwarming
Wortelnotenhout in dashboard en deurpanelen
Elektrische Antenne
2 Elektrische verstelbare spiegels
Elektrische schuifdak (complete dakplaat over gelast )
Koplampwissers ( werkend)
Buiten Temperaturmeter
Verlichte zonnekleppen
Elektrische zonne Rollo achter het achter raam
Originele afstandsbediening ( klap sleutels )
Verwarmde ruitensproeiers
Brandblusser
Parkeer sensoren ( achter )
Dus als je wilt hoef je geen optie`s te missen.
In de catagorie projecten zie je mijn 2 auto's met de volgende titels:
Verbouwing 300E van 1986
Verbouwing van een 300TE van 1986
Groet, John
Een W124 kan je redelijk simpel uitbreiden
Ik heb de volgende optie's in gebouwd in mijn 300E van 1986:
Clima controle
4 Elektrische ramen
4 hoofdsteunen
2 airbags
Elektrische stuurkolom
Cruise control
Elektrische stoelen
Stoelverwarming
Wortelnotenhout in dashboard en deurpanelen
Elektrische Antenne
2 Elektrische verstelbare spiegels
Elektrische schuifdak (complete dakplaat over gelast )
Koplampwissers ( werkend)
Buiten Temperaturmeter
Verlichte zonnekleppen
Elektrische zonne Rollo achter het achter raam
Originele afstandsbediening ( klap sleutels )
Verwarmde ruitensproeiers
Brandblusser
Parkeer sensoren ( achter )
Dus als je wilt hoef je geen optie`s te missen.
In de catagorie projecten zie je mijn 2 auto's met de volgende titels:
Verbouwing 300E van 1986
Verbouwing van een 300TE van 1986
Groet, John
- Bijlagen
-
- IMG_0027.JPG (102.24 KiB) 2113 keer bekeken
-
EricH
- Silver Boarder

- Roepnaam: Eric
- Type wagen: E320 Cabriolet
- Bouwjaar: 1993
- Opmerkingen / andere wagens.: C123 300CD 1983
S203 C180 T 2004
S211 E280 T 2007 - Locatie: Eindhoven
Nou John,
mooi voorbeeld voor Tom, hoe een relatief kale auto super compleet gemaakt kan worden. Maar evengoed voor mij. Ook ik heb de wens nog ooit eens een 124 sedan te hebben, maar heb eerst andere prioriteiten.
Hij staat heel mooi op zijn wielen moet ik zeggen, een plaatje.
Groet, Eric.
mooi voorbeeld voor Tom, hoe een relatief kale auto super compleet gemaakt kan worden. Maar evengoed voor mij. Ook ik heb de wens nog ooit eens een 124 sedan te hebben, maar heb eerst andere prioriteiten.
Hij staat heel mooi op zijn wielen moet ik zeggen, een plaatje.
Groet, Eric.
- EmileW124
- Silver Boarder

- Roepnaam: Emile
- Type wagen: 250D
- Bouwjaar: 1985
- Opmerkingen / andere wagens.: CL500 AMG 2003
VW Passat variant 2011 - Locatie: Nederland/België
Mooie bak John
Stichting: W-series tegen Kanker
Bedenker: Max Martin
Oprichter: Emile Martin
Bedenker: Max Martin
Oprichter: Emile Martin
-
tom van troost
Harstikke leuk, jullie reacties.
Dit is de auto die ik op het oog heb. Heb er vorige week een proefrit meegemaakt, echter deze eindigde na een kwartier met rook onder de motorkap vandaan. Ik was de auto rondom aan het bekijken en de motor draaide stationair. Achteraf bleek dat de waaier niet continu meedraaide, dus de koeling was niet in orde. Heb de auto toch gekocht onder voorbehoud van een nieuwe proefrit.
Deze week wordt de auto gekeurd door het RDW en op kenteken gesteld. Eind van de week is de auto waarschijnlijk klaar.
Wordt vervolgd.
Groeten tom
Dit is de auto die ik op het oog heb. Heb er vorige week een proefrit meegemaakt, echter deze eindigde na een kwartier met rook onder de motorkap vandaan. Ik was de auto rondom aan het bekijken en de motor draaide stationair. Achteraf bleek dat de waaier niet continu meedraaide, dus de koeling was niet in orde. Heb de auto toch gekocht onder voorbehoud van een nieuwe proefrit.
Deze week wordt de auto gekeurd door het RDW en op kenteken gesteld. Eind van de week is de auto waarschijnlijk klaar.
Wordt vervolgd.
Groeten tom
-
saw124
- Gold Boarder

- Type wagen: 200
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: W123 300D 1984 aut.
W212 E300 BT Hybrid, W140 S600L 1996,
Nissan 300ZX Z31 1986
Triump Daytona 955I. - Locatie: Rotterdam
Mooie kleur Tom. Veel plezier met je aanwinst.
Groeten, S.
Groeten, S.
Ben geen expert, maar rijdt wel lekker zo'n Mercedes?
-
E300
Hoi Tom,
ziet er heel goed uit, en lekker vol met optie`s of wordt het een hobby project?
Groet, John
ziet er heel goed uit, en lekker vol met optie`s of wordt het een hobby project?
Groet, John
-
tom van troost
Nee John, deze auto is heel basic. Ik ga de ramen weer open draaien, ik moet weer gaan schakelen na 4 jaar. Voet constant op het gaspedaal houden, stoffen bekleding en moet op zolder op zoek naar cassette bandjes.
Maar, schitterend elektrisch schuifdak en verwarming in de stoffen bekleding !
Het wordt geen hobby auto, ik ga er elke week mee van Drenthe naar Rotterdam voor mijn werk dus een cruise control inbouwen lijkt me wel wat.
Kan ik je inhuren John ? Ik ben al zeg ik het zelf heel handig, alleen niet met mechanica.
Gr. tom
Maar, schitterend elektrisch schuifdak en verwarming in de stoffen bekleding !
Het wordt geen hobby auto, ik ga er elke week mee van Drenthe naar Rotterdam voor mijn werk dus een cruise control inbouwen lijkt me wel wat.
Kan ik je inhuren John ? Ik ben al zeg ik het zelf heel handig, alleen niet met mechanica.
Gr. tom
-
tom van troost
hoi,
Gisteren de 230E opgehaald. Eerst een uitgebreide proefrit gemaakt, nadat de verkoper vertelt had en laten zien wat allemaal vernieuwd was aan/in de auto (zie mijn projekt).
Vandaag een rit gemaakt van 300 km. en ik moet zeggen, de auto rijdt niet verkeerd ( ik ben de E-klasse diesel automaat gewend). Geen problemen of mankementen ondervonden.
Ik ga nu aan de slag met de auto.
Groeten aan allemaal.
Tom
Gisteren de 230E opgehaald. Eerst een uitgebreide proefrit gemaakt, nadat de verkoper vertelt had en laten zien wat allemaal vernieuwd was aan/in de auto (zie mijn projekt).
Vandaag een rit gemaakt van 300 km. en ik moet zeggen, de auto rijdt niet verkeerd ( ik ben de E-klasse diesel automaat gewend). Geen problemen of mankementen ondervonden.
Ik ga nu aan de slag met de auto.
Groeten aan allemaal.
Tom
-
RoyMB
dan heb je een mooie wagen van een zeer goeie garage!
als het goed is heb je er nog meer gezien.
als het goed is heb je er nog meer gezien.
-
tom van troost
op het achterterrein stonden wel W124's, maar daar moest nog wel wat aan gebeuren.
Fijn bedrijf. Waar ken jij dat bedrijf van ?
Fijn bedrijf. Waar ken jij dat bedrijf van ?