Zaan
-
Zaan
- Fresh Boarder

- Roepnaam: Zaan
- Type wagen: 220E
- Bouwjaar: 1995
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Zaan
Hallo allemaal. Wij willen ons voorstellen. Wij zijn Mercedes liefhebbers en hebben de eerste keer een classic gekocht. Vele modellen gehad en is gewoon een hobby om bezig te zijn met een Mercedes. We zochten al lange tijd naar een mooie W124. En eindelijk eentje gevonden die we verder willen opknappen. Het is een W124 220 benzine uit 1995. 202dlm gelopen. Import Duitsland met een hoop onderhoudsgeschiedenis /facturen, ook van veel nieuwe onderdelen. Onderstel bijvoorbeeld, en minder roest op carrosserie dan vele van dit model. Motor zou zijn vervangen door een met 46dkm. Kabelboom is vernieuwd. Rijdt heerlijk, comfortabel en stil. Trekt goed op, rond 9.5 seconden op de 100kmh dus voldoende kracht, en top rond 210kmh. Verbruik rond 1:10 gecombineerd gebruik. Hij heeft een werkende airco, elektrische ramen, elektrische dak (opent moeilijk), airbag, ABS. We willen de volgende dingen er nog aan doen:
-paar dashboard lampjes stuk
-We willen er cruisecontrol op. Liefst origineel, we hebben een complete set kopen maar is moeilijk te monteren horen we
-voor spatborden veel roest, we zoeken dezelde kleur en anders gaan we een andere exemplaar zonder roest kopen en laten spuiten. Imitatie zou niet goed staan/passen horen we.
-lv portier heeft roest, we zoeken een nette zwarte.
Of we laten de auto misschien helemaal spuiten want deze onderdelen kopen en spuiten kost best veel en als we er nog wat bij leggen misschien beter helemaal te spuiten, maar hij ziet er eigenlijk nog netjes uit dus we twijfelen nog
-half houten stuur zoeken we
-Bekleding leder zoeken we
-ÔÇÿGordijnenÔÇÖ portieren achter misschien er op
-Sleutel behuizing vervangen, laten beiden los
-hemel hangt iets
-Koplamp Wissers er op , we kunnen een set kopen maar kabelboom daarvan aansluiten zou moeilijk zijn.
We hopen hem nog mooier te kunnen maken en hopen hier op de forum te delen wat we gaan doen en hopen ook op tips en ideeën en hulp.
-paar dashboard lampjes stuk
-We willen er cruisecontrol op. Liefst origineel, we hebben een complete set kopen maar is moeilijk te monteren horen we
-voor spatborden veel roest, we zoeken dezelde kleur en anders gaan we een andere exemplaar zonder roest kopen en laten spuiten. Imitatie zou niet goed staan/passen horen we.
-lv portier heeft roest, we zoeken een nette zwarte.
Of we laten de auto misschien helemaal spuiten want deze onderdelen kopen en spuiten kost best veel en als we er nog wat bij leggen misschien beter helemaal te spuiten, maar hij ziet er eigenlijk nog netjes uit dus we twijfelen nog
-half houten stuur zoeken we
-Bekleding leder zoeken we
-ÔÇÿGordijnenÔÇÖ portieren achter misschien er op
-Sleutel behuizing vervangen, laten beiden los
-hemel hangt iets
-Koplamp Wissers er op , we kunnen een set kopen maar kabelboom daarvan aansluiten zou moeilijk zijn.
We hopen hem nog mooier te kunnen maken en hopen hier op de forum te delen wat we gaan doen en hopen ook op tips en ideeën en hulp.
- Bijlagen
-
- 7B149CB6-0C0E-4937-919C-A7021198E4E7.jpeg (306 KiB) 1491 keer bekeken
-
- 7A14F816-D6CD-4F04-9915-E250CE537EBD.jpeg (289 KiB) 1491 keer bekeken
-
- 50C12684-CC8F-47D8-BC6C-5E4F18F8E6E8.jpeg (188.56 KiB) 1491 keer bekeken
-
- AB9BD4EC-0263-486B-AD8D-42D2990D2270.jpeg (259.66 KiB) 1486 keer bekeken
-
- 4C42107E-8AC2-4005-832A-ACD396184336.jpeg (359.97 KiB) 1486 keer bekeken
-
- 517374FB-577E-463F-A971-6F6F9ED377D5.jpeg (281.86 KiB) 1486 keer bekeken
-
- 69567401-F7D3-439C-8D88-ADFC565D55CC.jpeg (295.84 KiB) 1486 keer bekeken
-
archivarius
- Erelid

- Roepnaam: Nan
- Type wagen: 230CE
- Bouwjaar: 1990
Re: Zaan
Welkom Zaan, mooie wagen en fraaie plannen!
Ik zou de wagen zo origineel mogelijk houden, maar als je het niet kunt laten...koplampwissers is een verhaal apart. Zie dit topic: http://www.w124club.nl/post156575.html? ... rs#p156575
Zoals Richard (RD500sec) terecht opmerkt: maak een logboek aan, zodat we jullie vorderingen kunnen volgen. Leuk om te zien ├®n te lezen.
Alle achtergrondinformatie over de W124 en alle varianten vind je hier: http://www.w124club.nl/instructieboekje ... 17345.html
Groeten,
Nan.
Ik zou de wagen zo origineel mogelijk houden, maar als je het niet kunt laten...koplampwissers is een verhaal apart. Zie dit topic: http://www.w124club.nl/post156575.html? ... rs#p156575
Zoals Richard (RD500sec) terecht opmerkt: maak een logboek aan, zodat we jullie vorderingen kunnen volgen. Leuk om te zien ├®n te lezen.
Alle achtergrondinformatie over de W124 en alle varianten vind je hier: http://www.w124club.nl/instructieboekje ... 17345.html
Groeten,
Nan.
Over smaak valt wel degelijk te twisten, over kwaliteit niet.
-
Zaan
- Fresh Boarder

Dank je Nan. Ik denk dat ik die koplamp wissers set toch ga halen, ik vind ze echt mooi staan namelijk. En inderdaad beter om hem zo origineel mogelijk te houden. Ik zal nog even kijken naar die link, want de montage is moeilijk heb ik begrepen. Zo vroeg de monteur die het gaat doen of er een apart knopje daarvoor is, maar volgens mij moet hij aangesloten worden op de ruitenwisserbediening binnen, ik weet niet of ik nog ergens kan vinden hoe de kabelboom en alle gebeuren aangesloten moeten worden. Maar ik ben nu nog bezig om de start problemen op te lossen, die vraag loopt nu ook hier op de forum. Daarna kijken of ik toekom aan mijn to do list/logboek. Want ik heb maar de start probleem niet kunnen oplossen ondanks ik bij meerdere monteurs ben geweest, en weet niet of we hem dan nog gaan houden als het nog niet opgelost wordt, want met de kabelboom wisseling en hem overspuiten gaat het ons wel heel veel kosten, misschien dat we dan toch een andere gaan kopen. Maar we houden op de hoogte!
- verkuilm
- Silver Boarder

- Roepnaam: Marco
- Type wagen: E200 Coup├®
- Bouwjaar: 1994
- Automaat: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 2cv6
mehari
vanclee
Mooi kleur! De velgen vind ik afschuwlijk, maar smaken verschillen. Voor je verder aan de slag gaat zou ik toch eens goed kijken naar de roest. Als je voorschermen verroest zijn en een deur dan is de auto erg verdacht. Probleem is dat ze enorm verrot kunnen zijn zonder dat je het ziet. Alles zit onder de kit.
-Onder accu haal die er maar eens uit.
-Onder wisservat.
-dopjes van de krikpunten open wippen. Vaak gelast al in dld.
-Veerschotels voor goed kijken en voelen of de kit nog vast zit of al zweeft.
-Achterwielkasten.
-bij de achterwielen punt waar wielophanging vast zit achter. wiel eraf halen zie je het wel.
Wel is alles te krijgen en te fixen, maar roest is op laatste model wel echt een gedonder.
-Onder accu haal die er maar eens uit.
-Onder wisservat.
-dopjes van de krikpunten open wippen. Vaak gelast al in dld.
-Veerschotels voor goed kijken en voelen of de kit nog vast zit of al zweeft.
-Achterwielkasten.
-bij de achterwielen punt waar wielophanging vast zit achter. wiel eraf halen zie je het wel.
Wel is alles te krijgen en te fixen, maar roest is op laatste model wel echt een gedonder.
-
Rob Hackert
- Gold Boarder

- Roepnaam: rob
- Type wagen: 200D
- Bouwjaar: 1986
- Opmerkingen / andere wagens.: W115 200D 1970
W123
240D
1980
W124 200D
1986
W124
1991
A124
cabrio
1995
dat laatste is zeker waar door de overgang op lak op waterbasis!
-
Mbbelgium
- Senior Boarder

- Type wagen: E220 Cabriolet
- Bouwjaar: 1994
- Opmerkingen / andere wagens.: W123 280CE
mooie wagen! De grille is ook niet origineel toch? Die koplampwissers, die zou ik ook zeer graag willen inbouwen. In de C123 heb ik ze ook al ingebouwd. In de A124 nog niet.
- Marcellus
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Marcel
- Type wagen: 280E
- Bouwjaar: 1992
- Opmerkingen / andere wagens.: S212 - E 400 Estate Avantgarde / dec. 2014
Welkom Zaan!
, maar als ik je wensenlijstje zie wil je toch een hoop zaken gaan toevoegen.
De velgen zijn van een E-klasse W211 en qua formaat wat uit proportie, want eigenlijk te groot voor een W124. De grille is ook niet origineel. Zie hieronder hoe je wagen er origineel uit zou zien, maar wellicht wist je dat al wel:
Als purist vind ik dat altijd fijn om te lezenZaan schreef:En inderdaad beter om hem zo origineel mogelijk te houden.
De velgen zijn van een E-klasse W211 en qua formaat wat uit proportie, want eigenlijk te groot voor een W124. De grille is ook niet origineel. Zie hieronder hoe je wagen er origineel uit zou zien, maar wellicht wist je dat al wel:
-
Zaan
- Fresh Boarder

Dank voor jullie berichten. Ik heb hem zo gekocht.
grille is volgens mij van een AMG / E500 model zei iemand.
Heb er nu een originele armsteun op gezet, zelfde kleur van de bekleding.
Houten pook opgezet. Koplamp wissersset opgehaald en wordt er deze dagen opgezet hoop ik. Al weet ik nog niet goed hoe de kabelboom daarvan aangesloten moet worden, dus de bekabeling naar binnen toe. Misschien kan ik ergens een video vinden daarover. Velgen zijn inderdaad van een W211? origineel is wel mooier inderdaad. Wil ik er wel op misschien.
Roest is minder dan andere w124ÔÇÖs die ik vaker heb gezien, misschien omdat het een import is? Of binnen was gestald? Voorschermen, en lv deur beetje, rest plekken weinig tot niet. Onderkant is helemaal aangepakt/vernieuwd, vele nieuwe onderdelen. Ook geen roest te zien op de bekende plekken daar, zoals de krikpunten. Ook erg weinig onder de accu, niet rot.
Ik zoek nu dus voorschermen, en misschien ook een deur, of die laten behandelen en spuiten misschien. Ik twijfel dus nog of ik de auto anders helemaal laat spuiten want ik moet toch dus een deel laten spuiten (deur en schermen) en een bekende auto bedrijf /spuiterij hier wilt daar rond 900Ôé¼ voor inclusief montage, maar zegt hem voor rond Ôé¼2000 helemaal te kunnen spuiten met die nieuwe onderdelen, en de kleine beginnende roestplekken op de rest beetje te behandelen, maar hij en andere spuit bedrijven zeggen dat als het niet grondig wordt aangepakt/behandeld dat hij binnen een paar jaar toch weer roest. En een grondige aanpak en behandeling en spuiten zou rond 6000Ôé¼ kosten hoorde ik van een liefhebber. Dat is nu even niet mogelijk, dus denk er aan om hem misschien toch voor 2000Ôé¼ te spuiten, ipv alleen enkele delen voor 900Ôé¼, ik leg er dan dus misschien Ôé¼1000 bij en dan is hij helemaal overgespoten en iets behandeld tegen de roest. Mits ik toch de zelfde kleur schermen tegenkom laat ik die gewoon monteren, dan hoeft spuiten niet meer. Idee├½n tips zijn welkom. Nogmaals dank voor jullie reacties, we gaan zien hoe het gaat verlopen met deze jongen!
grille is volgens mij van een AMG / E500 model zei iemand.
Heb er nu een originele armsteun op gezet, zelfde kleur van de bekleding.
Houten pook opgezet. Koplamp wissersset opgehaald en wordt er deze dagen opgezet hoop ik. Al weet ik nog niet goed hoe de kabelboom daarvan aangesloten moet worden, dus de bekabeling naar binnen toe. Misschien kan ik ergens een video vinden daarover. Velgen zijn inderdaad van een W211? origineel is wel mooier inderdaad. Wil ik er wel op misschien.
Roest is minder dan andere w124ÔÇÖs die ik vaker heb gezien, misschien omdat het een import is? Of binnen was gestald? Voorschermen, en lv deur beetje, rest plekken weinig tot niet. Onderkant is helemaal aangepakt/vernieuwd, vele nieuwe onderdelen. Ook geen roest te zien op de bekende plekken daar, zoals de krikpunten. Ook erg weinig onder de accu, niet rot.
Ik zoek nu dus voorschermen, en misschien ook een deur, of die laten behandelen en spuiten misschien. Ik twijfel dus nog of ik de auto anders helemaal laat spuiten want ik moet toch dus een deel laten spuiten (deur en schermen) en een bekende auto bedrijf /spuiterij hier wilt daar rond 900Ôé¼ voor inclusief montage, maar zegt hem voor rond Ôé¼2000 helemaal te kunnen spuiten met die nieuwe onderdelen, en de kleine beginnende roestplekken op de rest beetje te behandelen, maar hij en andere spuit bedrijven zeggen dat als het niet grondig wordt aangepakt/behandeld dat hij binnen een paar jaar toch weer roest. En een grondige aanpak en behandeling en spuiten zou rond 6000Ôé¼ kosten hoorde ik van een liefhebber. Dat is nu even niet mogelijk, dus denk er aan om hem misschien toch voor 2000Ôé¼ te spuiten, ipv alleen enkele delen voor 900Ôé¼, ik leg er dan dus misschien Ôé¼1000 bij en dan is hij helemaal overgespoten en iets behandeld tegen de roest. Mits ik toch de zelfde kleur schermen tegenkom laat ik die gewoon monteren, dan hoeft spuiten niet meer. Idee├½n tips zijn welkom. Nogmaals dank voor jullie reacties, we gaan zien hoe het gaat verlopen met deze jongen!
- Nico 43
- Diamant Boarder

- Roepnaam: Nico
- Type wagen: 230E
- Bouwjaar: 1992
Hallo Zaan ook welkom van mij ik vind de velgen er wel mooi onder staan vind ze wel stoer maar ja smaken verschillen veel plezier van je mooie W124?
Mensen met verstand rijden Mercedes