Het is bij mij nu ook zover, het contactslot is verregaand versleten (zo lijkt het). Sinds ik de auto heb (1.5 week) gaat het contact slot niet heel soepel, maar met de reserve sleutel relatief makkelijk van de nulstand te krijgen.
Vanavond heb ik wat siliconen/slotspray gebruikt met de gedachte dat dit wat zou helpen. Het is hierna nog 1 keer gelukt de auto op contact te krijgen en naar huis te rijden. Hierna is het met alle sleutels niet meer geluk, ook niet met een onversleten sleutel.
Na wat googlen en zoeken op dit forum kwam ik erachter dat dit een bekend probleem is. Ik ben van plan maandag meteen de dealer te bellen en een nieuwe cilinder op chassis nummer te bestellen. Echter moet ik hem nog wel 1x in accesoire stand krijgen om de cilinder te demonteren. Enerzijds heb ik er wel vertrouwen in dat dit zou moeten lukken, echter zo slecht ging het ook weer niet met het contactslot afgelopen paar dagen.
Ik ben mij er (zeker na het lezen van ervaringen van anderen) van bewust dat ik eerder de cilinder had moeten vervangen. Echter heb ik de auto pas net en ben ik ook bezig met het opknappen van een W123. (altijd tijdgebrek
Ik heb e.e.a. gelezen over rem reiniger en grafiet poeder. Hebben jullie wellicht nog goed tips?
Alvast bedankt!