Een aantal jaren geleden had ik me aangemeld op dit forum maar heb er eigenlijk nooit regelmatig gebruik van gemaakt.
Voor een vraag die wellicht een van jullie kan beantwoorden me toch even opnieuw geregistreerd.
Ik ben namelijk bezig met het klaar- en passend maken van een M119.960 voor in mijn W126.
Ben al redelijk gevorderd maar 1 vraag krijg ik toch nog niet 100% bevestigd hoe de aansturing van de nokkenasverstellers gaan . Volgens Cor de Jong zou het aan of uit zijn ?
Wat ik wel weet is dat in de basis de nokkenassen " normaal" staan en boven de 2000 toeren vervroegd en dan weer boven de 4700 toeren weer in de basis stand. boven de 4700 kan me niet zo veel schelen maar bij de 2000 toeren wel omdat je dan het beste koppel hebt.
Toch vraag ik me af (niet dat ik Cor de jong niet wil geloven) hoe die schakeling gaat ? . Kan me voorstellen dat wanneer je exact 2000 toeren rijd de nokkenassen " aan en uit " schakelen waardoor de auto denk ik gaat bokken of halen . en worden ze toch niet in fase's aangestuurd .. de maximale vervroeging is 20 graden
Mogelijk is een van jullie hier wel eens mee bezig geweest of kan met het een en ander bevestigingen ?
Alvast bedankt
grt
Marco