Vreemde verhoging 300TE....

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
Plaats reactie
W124AMG
Senior Boarder
Senior Boarder
Roepnaam: Ivo
Type wagen: 250D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee

Vreemde verhoging 300TE....

Bericht door W124AMG »

Ik begrijp iets niet...mijn 300TE staat op 205-60-16 banden, 16 inch dus, deze zijn al hoger dan de af fabriek maat. Als ik de ruimte tussen bovenzijde band en onderkant spatbord meet dan is dat 6,5 cm.... Rubber op de veer is 3 nops dus daar red ik het niet mee om te verlagen. De wagen staat wel horizontaal. Alhoewel, soms lijkt ie wel achterover te hangen maar dat kan ik me ook inbeelden

Vraag is eigenlijk, als ik de voorzijde zo'n 3 cm wil verlagen zal ik dat met verlagingsveren moeten doen. Alleen is alleen de voorzijde voldoende en kan de achterzijde met het uitdraaien van het stangetje horizontaal worden gesteld? Of moeten ook achter de veren worden vervangen?

Iemand ervaring hiermee?

Gr Ivo
Mafkees

Re: Vreemde verhoging 300TE....

Bericht door Mafkees »

Al op ons forum gezocht ?
Gertaap
Junior Boarder
Junior Boarder
Type wagen: 250TD
Bouwjaar: 1994
Automaat: Nee
Contacteer:

Bericht door Gertaap »

Hallo,

mijn auto staat ook te hoog, een 250TD. De oorzaak is dat er taxiveren onder gezet zijn door de vorige eigenaar. Een monteur heeft een keer de kleurcodes op de veren nagelopen, omdat het wel opvallend hoog was, en het bleek dat ze wel origineel Mercedes zijn, maar dus voor zwaardere belasting.

In mijn geval denk ik dat dit gedaan was vanwege het wegzakken van de achterzijde, wat ooit tot een veerbreuk geleid heeft (staat in mijn historie). De echte oorzaak was natuurlijk de bollen van de niveauregeling, maar nu heb ik dus een vrij hoog staande auto. Het rijdt wel prima, maar het oogt wat apart.

Ik denk dat het bij jouw dus ook de veren zijn. En dan zou ik voor en achter met een passende set vervangen, en niet gaan klooien met de hoogteregelaar om een scheefstand te compenseren.

Succes!
W124AMG
Senior Boarder
Senior Boarder

Bericht door W124AMG »

Uiteraard heb ik gezocht op het forum. Mijn twijfels zijn echter, als ik verlagings veren eronder zet, kom ik dan niet te laag uit dat de boel gaat aanlopen... Ik weet niet welke opties er allemaal meetellen voor het punten systeem van de standaard veren maar mijne is voorzien van oa airco dus ik neem aan dat er al niet de lichtste veren inzitten. 6,5 cm is nogal aan de hoge kant. Wat is hoort de normale ruimte te zijn? Wat voor speling heb jij nu Gertaap?
Zit er overigens ook een verschil in diesel en benzine veren?
GekkeHenkie

Bericht door GekkeHenkie »

Verschil is er uiteraard door het verschil van Motorgewicht
dirk dijkstra

Bericht door dirk dijkstra »

bij mij hetzelfde probleem.morgen gaat ie eerst naar de garage om de veren na te kijken.

daarna wil ik cker voor verlagen omdat die wel erg hoog staad
Mafkees

Bericht door Mafkees »

Als je een foto plaatst, kunnen wij het beter zien en beoordelen. ;)
W124AMG
Senior Boarder
Senior Boarder

Bericht door W124AMG »

Hierbij een foto. Het valt misschien niet zo op maar de ruimte tussen voorband en spatbord is 6,5 cm... En het is geen 4matic :lol:
Bijlagen
forumpic.jpg
forumpic.jpg (194.73 KiB) 739 keer bekeken
Mafkees

Bericht door Mafkees »

Achter is goed mijn inziens, voor andere veren en klaar.
Plaats reactie