verwarming altijd heet
-
MichaelvAvS
Re: verwarming altijd heet
Hallo,
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar mijn printplaat was ook kapot de contactjes waren los van
de plaat.
Nou is het aan de achterkant van de plaat opnieuw gesoldeerd .
Gr Michael
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar mijn printplaat was ook kapot de contactjes waren los van
de plaat.
Nou is het aan de achterkant van de plaat opnieuw gesoldeerd .
Gr Michael
- Bijlagen
-
- 006.jpg (61.78 KiB) 3090 keer bekeken
- Benzer
- Silver Boarder

- Berichten: 184
- Lid geworden op: ma feb 14, 2011 7:47 pm
- Roepnaam: George
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1986
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 300CE 1988
- Locatie: Groene Hart
Re: verwarming altijd heet
vraagje,
hoe krijg ik de behuizing open om bij de printplaat te komen???
Als ik het zo bekijk moeten de bedieningswielen aan beide zijdes eraf, het asjes uit de potmetertjes schuiven en dan kan de print eruit. De bedieningswieltjes zitten in een separate behuizing die met snappers aan de behuizing van de print geklikt zitten. Deze snappers worden geblokkeerd door plastic van de behuizing. Naar mijn indruk is het de blokkades wegbreken en de bedieningswielen kunnen eraf en asjes van de potmetertjes eruit enz enz.
Klopt deze redenering?
bvd George
Reacties zijn niet meer nodig. Gedaan zoals ik beschreef. De smelt borgpunten vervangen door een paar hele kleine parkertjes.
hoe krijg ik de behuizing open om bij de printplaat te komen???
Als ik het zo bekijk moeten de bedieningswielen aan beide zijdes eraf, het asjes uit de potmetertjes schuiven en dan kan de print eruit. De bedieningswieltjes zitten in een separate behuizing die met snappers aan de behuizing van de print geklikt zitten. Deze snappers worden geblokkeerd door plastic van de behuizing. Naar mijn indruk is het de blokkades wegbreken en de bedieningswielen kunnen eraf en asjes van de potmetertjes eruit enz enz.
Klopt deze redenering?
bvd George
Reacties zijn niet meer nodig. Gedaan zoals ik beschreef. De smelt borgpunten vervangen door een paar hele kleine parkertjes.
- Bijlagen
-
- bed. kachel w124 (1156 x 650).jpg (183.18 KiB) 3014 keer bekeken
Sterren gaan altijd voorop.
-
Alex26_75
Re: verwarming altijd heet
Kan het niet het duoventiel zijn? Als die blijft hangen, dan kan je ook alleen maar warme lucht hebben.
Gr alex
Gr alex
- Hutch
- Silver Boarder

- Berichten: 162
- Lid geworden op: vr sep 30, 2011 10:19 pm
- Roepnaam: Leen
- Type wagen: 300TE
- Bouwjaar: 1989
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 124 300D 1986
190 2.0E
1984 - Locatie: Kruiningen
Re: verwarming altijd heet
Hoi
9 van de 10 keer is de printplaat defect.
Op marktplaats staan er genoeg te koop of anders op de sloop eentje scoren weet niet of je airco hebt mocht dat zo zijn heb ik nog een goede printplaat liggen.
Ik heb deze gekocht mijn kachel bleef ook warme lucht blazen de 300TE van alles nagekeken ook achter het handschoenvlakje.
Uiteindelijk was het toch de zekering was niks aan te zien zo op zicht maar toen ik deze eruit pakte hoedje totaal verpulverd.
Tip die vaker voorbij komt vervang al je zekeringen controleer gelijk de waardes kost je de kop niet met veel plezier en wazige storingen die uitblijven.
Dus vervangen en voila
kachel werkte weer.
Incl de airco mijn auto heeft jaren stil gestaan maar soms moet je stap voor stap te werk gaan ik dacht meteen dat het de kachel print was omdat het zo is geweest bij mijn 300D paar jaar geleden.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Mvg Hutch
9 van de 10 keer is de printplaat defect.
Op marktplaats staan er genoeg te koop of anders op de sloop eentje scoren weet niet of je airco hebt mocht dat zo zijn heb ik nog een goede printplaat liggen.
Ik heb deze gekocht mijn kachel bleef ook warme lucht blazen de 300TE van alles nagekeken ook achter het handschoenvlakje.
Uiteindelijk was het toch de zekering was niks aan te zien zo op zicht maar toen ik deze eruit pakte hoedje totaal verpulverd.
Tip die vaker voorbij komt vervang al je zekeringen controleer gelijk de waardes kost je de kop niet met veel plezier en wazige storingen die uitblijven.
Dus vervangen en voila
Incl de airco mijn auto heeft jaren stil gestaan maar soms moet je stap voor stap te werk gaan ik dacht meteen dat het de kachel print was omdat het zo is geweest bij mijn 300D paar jaar geleden.
Hoop dat je er iets aan hebt.
Mvg Hutch
-
2xEE
Re: verwarming altijd heet
Beste
sinds een tijdje blaast mijn kachel ook alleen warme lucht, in het begin moest ik een paar keer de knoppen van warm naar koud op en af draaien en daarna werkte de airco weer wel
en met dit weer kan ik de airco wel gebruiken
zo ziet mijn printplaat eruit ( ik kan geen andere vinden op de forum die er op lijkt)
elektriciteit is niet mijn sterkste punt, zien jullie misschien enige defecten hieraan ?
iemand die in de buurt van maasmechelen woont en een kijkje kan nemen ?
sinds een tijdje blaast mijn kachel ook alleen warme lucht, in het begin moest ik een paar keer de knoppen van warm naar koud op en af draaien en daarna werkte de airco weer wel
en met dit weer kan ik de airco wel gebruiken
zo ziet mijn printplaat eruit ( ik kan geen andere vinden op de forum die er op lijkt)
elektriciteit is niet mijn sterkste punt, zien jullie misschien enige defecten hieraan ?
iemand die in de buurt van maasmechelen woont en een kijkje kan nemen ?
- Bijlagen
-
- IMG_4739.JPG (863.09 KiB) 2898 keer bekeken
-
- IMG_4740.JPG (833.37 KiB) 2898 keer bekeken
-
GekkeHenkie
Re: verwarming altijd heet
Het probleem zit waarschijnlijk in de potmeters aan de zijkant
- Jurjen S
- Platinum Boarder

- Berichten: 981
- Lid geworden op: ma aug 26, 2013 4:42 pm
- Roepnaam: Jurjen
- Type wagen: 230CE
- Bouwjaar: 1988
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Volvo S80 2.5T
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: verwarming altijd heet
Dat kan ja. En hoe zat het ook al weer met het duoventiel? Als dat vacu├╝m gestuurd is, kan daar ook nog wat niet helemaal lekker zitten
Met een hamer past alles.
-
LangeWout
Re: verwarming altijd heet
beste , soldeer de printplaat opnieuw, meestal is het probleem opgelost.
Je moet het zo zien vele jaren geleden is deze print gesoldeerd. De print staat rechtop en dus elke hobbel krijgen
de potmeters dit te verwerken. Als met een vergroot glas kijkt zie je hele kleine haar scheurtjes.
Suc6 Wouter.
Je moet het zo zien vele jaren geleden is deze print gesoldeerd. De print staat rechtop en dus elke hobbel krijgen
de potmeters dit te verwerken. Als met een vergroot glas kijkt zie je hele kleine haar scheurtjes.
Suc6 Wouter.
- Jurjen S
- Platinum Boarder

- Berichten: 981
- Lid geworden op: ma aug 26, 2013 4:42 pm
- Roepnaam: Jurjen
- Type wagen: 230CE
- Bouwjaar: 1988
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: Volvo S80 2.5T
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: verwarming altijd heet
GekkeHenkie schreef:@jurjen duoventiel is elektrisch aangestuurd
Mooi
Met een hamer past alles.
-
GekkeHenkie
Re: verwarming altijd heet
Duoventiel is te testen. Hier op het forun staat ergens hoe. Ik meen plus op het midden en massa op de buitenste. Je hoort ze dan ploppen. Plus en min kan ook anderson zijn. Effe opzoeken voor de zwkeeheist
-
2xEE
Re: verwarming altijd heet
BedanktLangeWout schreef:beste , soldeer de printplaat opnieuw, meestal is het probleem opgelost.
Je moet het zo zien vele jaren geleden is deze print gesoldeerd. De print staat rechtop en dus elke hobbel krijgen
de potmeters dit te verwerken. Als met een vergroot glas kijkt zie je hele kleine haar scheurtjes.
Suc6 Wouter.
ik zal het 1 van deze dagen eens proberen, want ook al staat de verwarming uit blaast de auto hete lucht aan de onderkant en hoor ik gezoem achter de radio, als ik de kachel op stand 1 zet is het gezoem weg
- The White Rider
- Gold Boarder

- Berichten: 336
- Lid geworden op: do sep 13, 2012 12:49 pm
- Roepnaam: Michael
- Type wagen: 300D Turbo
- Bouwjaar: 1988
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens.: 300TE-1989
W123-280E-1981 - Locatie: België
Re: verwarming altijd heet
Had laatst het zelfde probleem. De oorzaak bij mijn W124 was de kapotte zekering van de restwarmte/circulatie pomp. Pompje liep zwaar en dan vloog de zekering eruit. Symptomen waren verwarming op max, geen toerenteller, geen achteruitrijlicht .
Groeten uit Belgisch Limburg!
-
2xEE
Re: verwarming altijd heet
bij mij werkt de toerenteller en achteruitrijlicht ook
waar kan ik die zekering van de circulatiepomp vinden ?
waar kan ik die zekering van de circulatiepomp vinden ?
-
2xEE
Re: verwarming altijd heet
iemand in de buurt van maasmechelen of NL limburg die de test van duoventiel VS printplaat kan doen voor mij tegen een kleine vergoeding ?
het word veel te warm in de auto nu de temperaturen stijgen
het word veel te warm in de auto nu de temperaturen stijgen
