verwarming altijd heet

Alles omtrent het interieur (zoals bediening, bekleding, montage)
MichaelvAvS

Re: verwarming altijd heet

Bericht door MichaelvAvS »

Hallo,

Ik weet niet of je er wat aan hebt maar mijn printplaat was ook kapot de contactjes waren los van
de plaat.
Nou is het aan de achterkant van de plaat opnieuw gesoldeerd .

Gr Michael
Bijlagen
006.jpg
006.jpg (61.78 KiB) 3092 keer bekeken
Gebruikersavatar
Benzer
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 184
Lid geworden op: ma feb 14, 2011 7:47 pm
Roepnaam: George
Type wagen: 300D
Bouwjaar: 1986
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 300CE 1988
Locatie: Groene Hart

Re: verwarming altijd heet

Bericht door Benzer »

vraagje,
hoe krijg ik de behuizing open om bij de printplaat te komen???
Als ik het zo bekijk moeten de bedieningswielen aan beide zijdes eraf, het asjes uit de potmetertjes schuiven en dan kan de print eruit. De bedieningswieltjes zitten in een separate behuizing die met snappers aan de behuizing van de print geklikt zitten. Deze snappers worden geblokkeerd door plastic van de behuizing. Naar mijn indruk is het de blokkades wegbreken en de bedieningswielen kunnen eraf en asjes van de potmetertjes eruit enz enz.
Klopt deze redenering?
bvd George

Reacties zijn niet meer nodig. Gedaan zoals ik beschreef. De smelt borgpunten vervangen door een paar hele kleine parkertjes.
Bijlagen
bed. kachel w124 (1156 x 650).jpg
bed. kachel w124 (1156 x 650).jpg (183.18 KiB) 3016 keer bekeken
Sterren gaan altijd voorop.
Alex26_75

Re: verwarming altijd heet

Bericht door Alex26_75 »

Kan het niet het duoventiel zijn? Als die blijft hangen, dan kan je ook alleen maar warme lucht hebben.

Gr alex
Gebruikersavatar
Hutch
Silver Boarder
Silver Boarder
Berichten: 162
Lid geworden op: vr sep 30, 2011 10:19 pm
Roepnaam: Leen
Type wagen: 300TE
Bouwjaar: 1989
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 124 300D 1986
190 2.0E
1984
Locatie: Kruiningen

Re: verwarming altijd heet

Bericht door Hutch »

Hoi

9 van de 10 keer is de printplaat defect.
Op marktplaats staan er genoeg te koop of anders op de sloop eentje scoren weet niet of je airco hebt mocht dat zo zijn heb ik nog een goede printplaat liggen.
Ik heb deze gekocht mijn kachel bleef ook warme lucht blazen de 300TE van alles nagekeken ook achter het handschoenvlakje.
Uiteindelijk was het toch de zekering was niks aan te zien zo op zicht maar toen ik deze eruit pakte hoedje totaal verpulverd. :sick: :sick:
Tip die vaker voorbij komt vervang al je zekeringen controleer gelijk de waardes kost je de kop niet met veel plezier en wazige storingen die uitblijven.
Dus vervangen en voila :violin: kachel werkte weer.
Incl de airco mijn auto heeft jaren stil gestaan maar soms moet je stap voor stap te werk gaan ik dacht meteen dat het de kachel print was omdat het zo is geweest bij mijn 300D paar jaar geleden.

Hoop dat je er iets aan hebt.

Mvg Hutch
2xEE

Re: verwarming altijd heet

Bericht door 2xEE »

Beste

sinds een tijdje blaast mijn kachel ook alleen warme lucht, in het begin moest ik een paar keer de knoppen van warm naar koud op en af draaien en daarna werkte de airco weer wel

en met dit weer kan ik de airco wel gebruiken :)

zo ziet mijn printplaat eruit ( ik kan geen andere vinden op de forum die er op lijkt)

elektriciteit is niet mijn sterkste punt, zien jullie misschien enige defecten hieraan ?

iemand die in de buurt van maasmechelen woont en een kijkje kan nemen ?
Bijlagen
IMG_4739.JPG
IMG_4739.JPG (863.09 KiB) 2900 keer bekeken
IMG_4740.JPG
IMG_4740.JPG (833.37 KiB) 2900 keer bekeken
GekkeHenkie

Re: verwarming altijd heet

Bericht door GekkeHenkie »

Het probleem zit waarschijnlijk in de potmeters aan de zijkant
Gebruikersavatar
Jurjen S
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 981
Lid geworden op: ma aug 26, 2013 4:42 pm
Roepnaam: Jurjen
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Volvo S80 2.5T
Locatie: Bergen op Zoom

Re: verwarming altijd heet

Bericht door Jurjen S »

Dat kan ja. En hoe zat het ook al weer met het duoventiel? Als dat vacu├╝m gestuurd is, kan daar ook nog wat niet helemaal lekker zitten
Met een hamer past alles.
LangeWout

Re: verwarming altijd heet

Bericht door LangeWout »

beste , soldeer de printplaat opnieuw, meestal is het probleem opgelost.

Je moet het zo zien vele jaren geleden is deze print gesoldeerd. De print staat rechtop en dus elke hobbel krijgen
de potmeters dit te verwerken. Als met een vergroot glas kijkt zie je hele kleine haar scheurtjes.
Suc6 Wouter.
GekkeHenkie

Re: verwarming altijd heet

Bericht door GekkeHenkie »

@jurjen duoventiel is elektrisch aangestuurd
Gebruikersavatar
Jurjen S
Platinum Boarder
Platinum Boarder
Berichten: 981
Lid geworden op: ma aug 26, 2013 4:42 pm
Roepnaam: Jurjen
Type wagen: 230CE
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: Volvo S80 2.5T
Locatie: Bergen op Zoom

Re: verwarming altijd heet

Bericht door Jurjen S »

GekkeHenkie schreef:@jurjen duoventiel is elektrisch aangestuurd

Mooi :) hoef ik de kap niet open te doen om dat te controleren, wist het niet zeker meer.
Met een hamer past alles.
GekkeHenkie

Re: verwarming altijd heet

Bericht door GekkeHenkie »

Duoventiel is te testen. Hier op het forun staat ergens hoe. Ik meen plus op het midden en massa op de buitenste. Je hoort ze dan ploppen. Plus en min kan ook anderson zijn. Effe opzoeken voor de zwkeeheist
2xEE

Re: verwarming altijd heet

Bericht door 2xEE »

LangeWout schreef:beste , soldeer de printplaat opnieuw, meestal is het probleem opgelost.

Je moet het zo zien vele jaren geleden is deze print gesoldeerd. De print staat rechtop en dus elke hobbel krijgen
de potmeters dit te verwerken. Als met een vergroot glas kijkt zie je hele kleine haar scheurtjes.
Suc6 Wouter.
Bedankt

ik zal het 1 van deze dagen eens proberen, want ook al staat de verwarming uit blaast de auto hete lucht aan de onderkant en hoor ik gezoem achter de radio, als ik de kachel op stand 1 zet is het gezoem weg
Gebruikersavatar
The White Rider
Gold Boarder
Gold Boarder
Berichten: 336
Lid geworden op: do sep 13, 2012 12:49 pm
Roepnaam: Michael
Type wagen: 300D Turbo
Bouwjaar: 1988
Automaat: Ja
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens.: 300TE-1989
W123-280E-1981
Locatie: België

Re: verwarming altijd heet

Bericht door The White Rider »

Had laatst het zelfde probleem. De oorzaak bij mijn W124 was de kapotte zekering van de restwarmte/circulatie pomp. Pompje liep zwaar en dan vloog de zekering eruit. Symptomen waren verwarming op max, geen toerenteller, geen achteruitrijlicht .
Groeten uit Belgisch Limburg!
2xEE

Re: verwarming altijd heet

Bericht door 2xEE »

bij mij werkt de toerenteller en achteruitrijlicht ook

waar kan ik die zekering van de circulatiepomp vinden ?
2xEE

Re: verwarming altijd heet

Bericht door 2xEE »

iemand in de buurt van maasmechelen of NL limburg die de test van duoventiel VS printplaat kan doen voor mij tegen een kleine vergoeding ?

het word veel te warm in de auto nu de temperaturen stijgen
Plaats reactie