Slippende automaat (722.409) na olie wisseling.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.
H&M
Senior Boarder
Senior Boarder
Roepnaam: Marc
Type wagen: 300E
Bouwjaar: 1987
Automaat: Ja
LPG: Nee

Re: Slippende automaat (722.409) na olie wisseling.

Bericht door H&M »

Bedankt voor je reactie! Dat is helaas niet echt goed nieuws voor mij.. Ik zal er binnenkort ook even iemand naar laten kijken. Maar ik vrees nu het ergste.. Iemand nog een goed adresje omgeving Apeldoorn?

Gr, Marc.
De ongeëvenaarde voorsprong van de veelomvattende Mercedes-Benz toptechniek. Mercedes-Benz 300E.
Gullwing

Re: Slippende automaat (722.409) na olie wisseling.

Bericht door Gullwing »

Automaatbakken gaan mits goed onderhouden niet zelden 500.000 km mee.
Dan moeten ze wel goed afgesteld zijn, regelmatig voorzien worden van verse olie en een nieuw filter.
Verliest de bak olie dan op tijd laten afdichten. Met te weinig olie rijden is oorzaak van oververhitting met schade aan de koppelingen in de bak.

Sta je voor een voldongen feit en is de automaat versleten kijk dan eens naar een gebruikte bak als alternatief voor revisie.
Let op schone olie en vooral afwezigheid van brandlucht, dat zijn de controle mogelijkheden die je bij een losse bak hebt.
Met het huidige ruime aanbod gebruikte onderdelen zijn de prijzen laag, doe er je voordeel mee.

Veel auto's die gesloopt worden zijn niet lang daarvoor nog voorzien van nieuwe onderdelen.
Ik kocht pas een 300E met voorschade voor de onderdelen. Daar zat een recent gemonteerde fabrieksruilbak in.
Daarmee was de sloper in een keer betaald.
Plaats reactie